Close
A kortárs dizájn hotelszobákba költözött – Hotel RUM Budapest

A kortárs dizájn hotelszobákba költözött – Hotel RUM Budapest

Megváltoztunk. Ha vásárolunk, kerüljük a tömegcikkeket, ha eszünk, szeretünk különleges ízeket kóstolni, ha pedig utazunk, pont úgy akarjuk érezni magunkat, mint otthon, vagy valamelyik barátunknál.
Másfél éve, hogy az V. kerületi Királyi Pál utcában megnyílt a főváros egyik legizgalmasabb butikhotele, a Hotel RUM Budapest. Miben más mint egy átlagos szálloda? A legjobb barátunk akar lenni.

Budapest belvárosa maga a történelem – és az ott álló épületek a legjobb mesélők. A Kecskeméti utca 3.-at és a Királyi Pál utca 4.-et összekötő műemlék épületet 1875 és ’76 között lakóháznak építették, neoreneszánsz stílusban.

Hogy ki volt a tervezője? Pont, aki az Országházé: Steindl Imre. Az Agorasztó-házként is ismert épület azóta volt már kupleráj, müködött irodaházként, adott otthont reklámügynökségnek, később vendéglátóhely lett, míg végül 2016 tavaszán újjászületett egy kortárs dizájnhotel és a múlt értékeit őrző szálloda fúziójaként.

Nagyvilági inspiráció, műemlékvédelemmel kiegészítve

A közel két évig tartó átépítés során akadt bőven kihívás. Az V. kerületben több vendéglátóhelyet üzemeltető cégcsoport régi vágya volt, hogy a külföldi utazóknak a gasztronómián túl is adjanak valamit Budapestből úgy, ahogy ők szeretik és ismerik. Az épület egy ideje már a tulajdonukban állt, a hosszú távú terv pedig mindig is egy különleges szálláshely megvalósítása volt. 2016-ra ért révbe a projekt: hat emeleten 38 szobát alakítottak ki, szigorú szabályok szerint.

Ugyanis azontúl, hogy rengeteg régi elemet kellett megőrizni a ház homlokzatán, a teljes lépcsőház és a szobák kialakításának lehetőségei – bizonyos terek és falak kötelező megtartása miatt – is adottak voltak. Az aprólékos építészeti megoldások és behatárolt terek persze könnyebbséget is jelentettek – nem készült száz terv, amiből választani kellett volna, hanem csak egy, amihez alkalmazkodtak. Ráadásul ez több, szállodáknál kötelező szabály követése alól is felmentést adott, így került például csak egyetlen lift a házba.

A hátrányból a kialakítás során előnyt kovácsolt a praktikum, a terek okos kialakítása. A cél pedig, hogy izgalmas, rendhagyó hotelt építsenek, ahol a vendégek az otthonos utazás élményét kapják. Úgy néz ki, bejött. Az idő nagy részében ugyanis telt házzal dübörög a szálloda, mi is alig találtunk időpontot, hogy körbenézzünk néhány szobában.

Végeredményben – bár négy különböző méretben (Light Rum, Spiced Rum, Gold Rum, Black Rum) készültek apartmanok – az összes szoba más-más formát ölt, és nem csak a változatos terek miatt: a tulajdonosok – akik tervezőként is oroszlánrészt vállaltak – kedvenc budapesti dizájncsapataikat bízták meg a kialakítással.

Így volt lehetséges, hogy a szállodához tartozó Urban Tiger étterem és a földszinti rész kialakítását a Bara Design Studióra bízták, három szobát a Position Collective csapata álmodott meg és tett egészen egyedivé, a többi szoba pedig Kertész Zsuzsa kezei alatt nyerte el végleges formáját.

A bútorok és dizájnelemek inspirációs forrásaként egyébként négy nagyváros szolgált: New York, Barcelona, Berlin és Los Angeles. Az itt látott ötletek megjelennek a teljes mértékben egyedi megrendelésre, a szállodába gyártott különböző kárpitokon, a fali burkolatokon, az összes, saját tervezésű és kivitelezésű bútoron, vagy akár a tusfürdőkön, amit szintén a hotel számára készítettek.

A hotel arculati dizájnjának megálmodója pedig az a Laki Eszter volt, aki a Menü könyvekkel és sok menő budapesti vendéglátóhely arculatával rég bevéste magát az agyunk szépérzékeny lebenyébe.

A részletekbe menő kialakítás után már csak egy dolog volt hátra: előzetes tapasztalat nélkül sikerrel üzemeltetni a hotelt. Szerencsére ehhez – hála a tulajdonosoknak – a fiatal és szorgalmas csapat minden szakmai segítséget megkapott, így ma már minden egyre gördülékenyebben megy.
Nem titok, hogy a szálloda fő célcsoportját a várost felfedezni és mélyebben megismerni vágyó, dizájnérzékeny fiatalok teszik ki, a legtöbben Németországból, Olaszországból, Angliából, Hollandiából és Amerikából érkeznek. Talán ezért figyelt fel rá már több neves külföldi (online és offline) lap is, köztük a The New York Times, a The Guardian és az amerikai Airows.

Hogy merre tovább? A szálloda sikere érthető módon adott még egy nagy adag inspirációt és lendületet a tulajdonosoknak, így hamarosan két újabb szobát alakítanak ki, és a nyitás óta várt, egész évben működő tetőterasz is belátható időn belül elkészül.

Aztán ki tudja, lehet, hogy egy újabb izgalmas hotelt szülnek majd egyszer a nyitás óta folyamatosan halmozódó ötletek…

Close