Így vette fel a harcot a járvánnyal az Emirates

Közismert, hogy a légi közlekedés a koronavírus-járvány egyik legnagyobb vesztese. Friss becslések szerint a légitársaságok a pandémia következtében mintegy 157 milliárd dollár kieséssel kalkulálhatnak, ami sokkal durvább veszteség, mint amit a 2008-as gazdasági világválság okozott. A Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség, az IATA vezetője szerint még 2021 utolsó negyedéve is veszteséges lesz a szektor számára, így minél hamarabb lazítani kellene a megszorításokon, hogy az emberek ismét merjenek repülni. Tavasz óta több légitársaság ment csődbe világszerte, és a trend még nem ért véget: november közepén például a Norwegian Air jelentette be, hogy gazdasági mentőöv nélkül csődbe megy.

A helyzet tehát cseppet sem rózsás, de Horváth Gábor, az Emirates magyarországi countrymanagere optimista az aktuális szituációval kapcsolatban. Beszélgetés a biztonságos repülésről, elszálló repjegyárakról, Dubajról, és arról, hogy mit lehet tanulni egy ilyen összetett helyzetből.

– Hogyan változtatta meg a pandémia az Emirates életét, és hogyan próbál alkalmazkodni az új valósághoz?

– A járvány komoly kihívás elé állította a légi közlekedés iparágát, de büszkén mondhatom, hogy az Emirates a különleges helyezetekre való felkészülésben hosszú évek óta az élen járt. Nálunk a biztonság mindig is a top prioritások között szerepelt, ami az idei évben nyilván új színezetet kapott, de az ügyfélszolgálat, a biztonságra való törekvés, az új helyzetekre történő reagálás mindig is benne volt a légitársaság DNS-ében. Ebben az új valóságban ezek a tevékenységeink még ki is bővültek.

Mit jelent ez konkrétan? Minden járatot indulás előtt fertőtlenítettünk, most ezt egy extra takarítással egészítettük ki. A személyzetet kibővítettük egy plusz taggal, egy úgynevezett Cabin Survey Assistanttel, az ő dolga kizárólag az, hogy a higiéniára figyeljen. Minden utasnak ingyenesen biztosítunk egy higiéniai csomagot, ebben vannak maszkok, kesztyűk, kézfertőtlenítők, törlőkendők. Ingyenes és globális biztosítási fedezetet nyújtunk minden utasunknak, december elsejével a biztosítási szolgáltatások körén bővítettünk.

Ami magát az utazást illeti, három fontos dolgot érdemes tudni. A repülőgépeken a levegő áramlása mindig fentről tart lefelé, így mindegy, kik ülnek körülöttem, hiszen egy kvázi buborékban ülök. A levegő a repülőgépen két-hárompercenként konkrétan kicserélődik. Ez gyakoribb, mint amennyiszer egy kórházban cserélik. A HEPA-filterekkel a levegő tisztasága olyan mértékű, mint egy műtőben. Ha belegondolunk, tulajdonképpen egy sarki boltban vagy egy postán nem találkozhatunk ilyen biztonságos körülményekkel.

Mi minden utastól egy negatív PCR-tesztet kérünk, ami ugyan plusz feladatot jelent az utasnak, de megvan az a pozitív hozadéka, hogy abban a tudatban ülhetünk fel a gépre, hogy tudjuk, körülöttünk mindenki negatív.

Nem véletlenül nyertük el a világ legbiztonságosabb légitársasága címet a Covid–19 világjárvány kapcsán bevezetett intézkedések révén egy független szervezettől, a Safe Travel Barometertől.

Mi Budapesten is saját reptéri transzfert biztosítunk minden Business és First Class utasunknak, így háztól házig visszük őket, ami szintén csökkenti a biztonsági kockázatokat. Az autók minden egyes út után teljes körű fertőtlenítésen esnek át.

– Tudjuk, hogy a járványhelyzet naponta változik, és nehéz tervezni, de mégis meg kell kérdeznünk: az Emirates hogyan készül a jövőre?

– Optimisták vagyunk azzal kapcsolatban, hogy az utazás iránti igény vissza fog térni. Mi már ma is mindent megteszünk azért, hogy az utasaink biztonságosan indulhassanak útnak. Rugalmasak vagyunk: ha bárki most vesz jegyet, és valamiért nem tud a célországba utazni, ingyenesen átfoglalhatja két évig. Az ügyfeleink bizalma nekünk nagyon fontos. Hogy mikor állunk vissza a járvány előtti helyzetre, arra különböző teóriák vannak, és ezek folyamatosan változnak, ezért nehéz bármit is mondani. Az biztos, hogy október végén újraindult a Budapest–Dubaj járat, és erre igény is van.

Azt tudom mondani, hogy mi készen állunk a jövőre.

A célállomás: Dubaj

– Hogyan befolyásolhatja a járvány és a járvány után prognosztizálható nagy kereslet a repülőjegyek árát? Már most hallani olyan előrejelzéseket, hogy komoly drágulás várható.

– Mi annyit tudunk mondani, hogy igyekszünk a legjobb ár-érték arányú jegyeket kínálni, figyelembe véve szolgáltatásaink minőségét, és azt, hogy mit kínálunk a minőség, a fokozott egészségügyi és biztonsági intézkedések, valamint a foglalási rugalmasság tekintetében. Vannak akcióink, amelyek során kedvező áron lehet hozzájutni Emirates-jegyekhez. Vagy most például Economy osztályú jegyet vásárló utasaink egy, First és Business osztályú utasaink pedig két éjszakát tölthetnek el térítésmentesen a JW Marriot Marquis Dubai ötcsillagos hotelben. Emellett hálózatunk bővítésével a lehető legtöbb desztinációra szeretnénk utazási lehetőséget biztosítani.

– Budapestről már repülnek Dubajba. Mi a helyzet a városban járványügyileg?

– Dubaj közterületein – akárcsak az Emirates járatain – kötelező a szájat és orrot eltakaró maszk viselése. Dubaj nyitva áll az utazók számára, és a legmagasabb biztonsági előírások betartása mellett továbbra is rengeteg lehetőséggel várja a kikapcsolódásra vágyókat. A turisták is igénybe vehetnek számos népszerű szolgáltatást, mint a helikopterrel vagy hőlégballonnal való repülés, sivatagi szafari és kempingezés, kajakozás, búvárkodás, továbbra is van lehetőség jet ski, hajó és kerékpár bérlésre is. Mindenhol hőmérőznek, adnak maszkot, ha nem vittél. Ha hozzáértél valamihez, azonnal letörlik. Sok intézkedés van, de érzed azt, hogy ezek érted vannak. Szerintem Dubaj és az Emirates egy csodálatos duót alkot jelen pillanatban.

– Mit tanult vezetőként ebből a komplikált helyzetből?

– Jó kérdés. Talán három dolgot. Először azt, hogy az egyik legjobb helyen vagyok. Gyorsan, innovatívan, megoldásorientáltan, pozitívan reagálunk. A második, hogy nagyon hűséges utasaink vannak, akiknek az egészsége és biztonsága mindig is a prioritásunk lesz, és a harmadik pedig, hogy nekem vannak a legjobb kollégáim. Itt mindenki küzdött, összefogott, és a legfontosabb az volt, hogy megoldjuk az ügyfelek problémáit. Ezek nagyon pozitív tanulságok voltak ebben a bonyolult helyzetben.

horváth gábor | repülőjegy | budapest | repülőgép | légtársaság

FOLYTASD EZZEL

Ezzel a tíz fantasztikus dizájntárggyal a legmenőbb hellyé teheted az otthonod

10+1 ikonikus és gyönyörű lámpa, ami garantáltan feldobja az otthonod

Rendeld meg a Roadster magazin 14. számát!

Beköszöntött a tél, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 14. száma. Mit találunk benne? Kajakkal bejárjuk Grönland izgalmas és lenyűgöző helyeit, találkozunk a világ egyik leghíresebb párterapeutájával, Esther Perellel, és a Netflix által világhírűvé vált dél-koreai séffel, Jeong Kwannal, motorral részt veszünk a Balkan Rallyn, és beszélgetünk Kelecsényi Milán férfiruha-készítővel is. A Dél-afrikai Köztársaságban teszteljük, milyen az új AUDI Q8, és elbeszélgetünk a zoknik Rolls Royce-át gyártó Iszató Nisigucsival is. Elmegyünk egészen Kenyáig, hogy elefántokat nézzünk, az Őrségben kipróbáljuk, milyen a régió legújabb kabinháza, a Kástu, bemutatjuk a Déryné Kenyeret, a város új pékségét, teszteltjük az új elektromos KIÁt, ezen kívül pedig találkozunk még Berki Blanka topmodellel, Áron Eszter divattervezővel és sokan másokkal. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.

Megnézem, mert érdekel!
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom