A járvány idején kevesebben isznak kávét az Egyesült Államokban az azt megelőző időszakhoz képest, bár a fekete így is messze a legnépszerűbb ital az országban – derül ki egy felmérésből.
A National Coffee Association (NCA) megbízásából januárban készült vizsgálat szerint az Egyesült Államokban a megkérdezettek ötvennyolc százaléka legalább napi egy kávét elfogyasztott a teszt kitöltését megelőző napon, ezzel szemben az egy évvel korábbi hasonló időszakban ez az arány hatvankét százalék volt.
Az eredmények azonban nem feltétlenül arra utalnak, hogy a világ legnagyobb kávépiacán (ami az USA) csökkent volna a kávéfogyasztás, mivel sokan otthonról dolgozva egyenesen több kávét isznak ahhoz képest, mint amennyit általában az irodában szoktak. Az Államokban a legnagyobb kávé-kiskereskedők pedig éppenséggel megnövekedett eladási számokról tudtak beszámolni a világjárvány ideje alatt.
Az országban még mindig korlátozottan üzemelnek a kávézók, ami a visszaesés egyik lehetséges magyarázata.
A felmérés szerint az amerikaiak reggeli kávézási szokása nem változott érdemben, ellenben a délutáni fogyasztás – ami gyakran egy kávézóba beüléshez köthető – négy százalékkal csökkent.
“A kávé továbbra is Amerika vitathatatlanul kedvenc itala, még akkor is, amikor országszerte a kávézók különféle korlátozási szakaszban vannak, és látogatottságuk valamelyest csökkent” – mondta Bill Murray, az NCA elnök-vezérigazgatója, aki arra számít, hogy az elkövetkező hónapokban nőni fog a fogyasztás, mivel az ország lassan kilábal a koronavírusból.
A felmérés szerint az emberek továbbra is megosztottak abban a kérdésben, hogy komfortosan éreznék-e magukat egy kávézóban. A válaszadók harminchárom százaléka igennel felelt erre, míg harmincegy százalék inkább megvárná a járvány végét egy kávézóba beüléssel.
A koffeinről köztudott, hogy felpezsdíti az embert, de szakértők szerint egy csésze kávé elfogyasztása egy rövid, huszonöt perces szunyókálás előtt kifejezetten segít abban, hogy kipihentebben ébredjünk.
(Forrás: Reuters, fotók: Pixabay)
FOLYTASD EZZEL
