Nem kicsiben gondolkoztak a Taj-alagút megépítésénél, így az ára csakúgy, mint a kinézete is egészen elképesztő lett.
Majdnem négy év építkezés után idén év elején átadták a Taj-alagutat, ami 10,79 kilométeres hosszával Kína leghosszabb, víz alatti autópálya-alagútja. Az expressz alagút a Taj-tó alatt fut végig Csiangszu tartományban, körülbelül ötven kilométerre Sanghajtól.
Csangcsou tartomány tájékoztatása szerint a projekt nem kevesebb, mint 9,9 milliárd jüanból, azaz több, mint 493 milliárd forintból valósult meg.
Építésekor több, mint kétmillió köbméter betont használtak fel, hogy kialakítsák a hatsávos, 17,45 méter széles pályát.
Az alagútban LED-lámpák biztosítják az elképesztően látványos színkavalkádot; a világítás célja, hogy biztosan ébren tartsa a sofőröket.
Az alagút célja az, hogy a Taj-tóról levegyék az óriási forgalmi terhelést, valamint a Jangce torkolatának gazdasági fellendülését is remélik a projekttől.
A világ leghosszabb, víz alatti autópálya-alagútjának versenyét mellesleg Norvégia nyeri a 14,3 kilométer hosszú Ryfast-alagúttal, ami Stavangert és Strandot köti össze. A víz alatti alagutak közül pedig a leghosszabb az Angliát és Franciaországot összekötő Csatorna-alagút a maga 37,9 kilométerével, viszont itt ugyebár csak vonatok közlekednek.
(Forrás: CNN, fotók: Getty)
víz alatt | táj | taihu | kína | leghosszabb | taj-alagút
Merész kampánnyal robban be a Reebok új kollekciója
A modern luxus nyomában a Range Roverrel

Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!