A svéd autógyártó modellpalettája igen sokszínű: a szedántól a SUV-ig a legkülönbözőbb kategóriák gurulnak le a gyártósorról. Egyes Volvo típusok elektromos vagy hybrid kivitelben is elérhetők, ami közelebb emeli a márkát a fenntarthatósághoz. Van azonban egy szó, ami mindennél jobban leírja a Volvo-t: a kombi.
Nem minden Volvo kombi, de minden kombi Volvo?
A márka hírnevét sokáig a praktikusan pakolható, sok csomag befogadására képes rakodóteréről és jellegzetes, szögletes külsejéről ismert kombik határozták meg. Olyannyira, hogy a kombi kifejezés hosszú időre összeforrt a Volvo névvel.
Persze, aki az átlagosnál valamivel nagyobb figyelmet szentel az autóknak, az tudja, hogy a legendás kombin kívül voltak még figyelemreméltó Volvo autók, de a jég igazán csak az XC-s szériák, a SUV-ok megjelenésével tört meg.
Egy új korszak kombija: Volvo V60
Bár 550 literes csomagtartójával a tágasságából és a kényelmességből mit sem vesztett, a Volvo V60 kombi már egy egészen más éra képviselője. A letisztult formavilág, és az olyan modern funkciók, mint a Pilot Assist egy új korszak lenyomatát tükrözik.
Persze vannak, akik a mai napig nem tudták megbocsátani a Volvo tervezőinek azt, amikor hátrahagyták a szögletes formát, azonban az új Volvo V60 talán még őket is kárpótolja a köztes időszakért karakteres megjelenésével.
Egy kombi kalandoroknak: Volvo V60 Cross Country
A svédek 20 évvel ezelőtt gondoltak egyet, és tettek egy kis csavart a kombiba: létrehozták a terep változatot, V70 XC néven. Ezt a fricskát örökíti tovább most a Volvo V60 Cross Country, méghozzá igen ügyesen. Kis eltérések vannak csak a V60-hoz képest, azonban ezekre érdemes vetni egy pillantást.
A Volvo Cross Country földtől számított hasmagassága 7,5 cm-el van feljebb, mint a V60-nak. A karosszéria műanyag, ütésálló borítást kapott, a belső kialakítás során pedig fontos szempont volt a tervezők számára, hogy egy könnyen takarítható autót hozzanak létre.
Akkor ez most egy terepjáró-kombi?
Röviden: nem. Bár valóban kevésbé kell félni, hogy leér az alja a földúton, a V60 CC nem terepjáró. Ez az autó leginkább azoknak való, akik sokat utaznak, rengeteg csomaggal teszik azt, ráadásul előfordul, hogy rossz minőségű utakon teszik ezt.
A V60-hoz képest nem sok extrával tud szolgálni, ám az kétségtelen, hogy kalandoros megjelenésével egy igazán különleges darabnak számít.
(Szponzorált tartalom)
Egy jó tervhez is kellhet több perspektíva
–
Sulciová Silvia interjú
Skót nyár a ködös budapesti belvárosban – Ilyen a 2023-as év whiskyje
Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!