Close
Megfejtették, milyen érzés feszít mindannyiunkat a koronavírus miatt

Megfejtették, milyen érzés feszít mindannyiunkat a koronavírus miatt

A YOLO és a FOMO után itt az új érzéstrend. Benned is ott bizsereg már a JOLA?

Ugye ismerjük a FOMO-t (Fear Of Missing Out, azaz az attól való félelem, hogy lemaradunk valamiről) és a YOLO-t (You Only Live Once, azaz Csak Egyszer Élsz)? És azt, hogy JOMO? Hát azt, hogy FOMOMO? Esetleg FOJI?
Ezek a C.E. (azaz Covid Előtti) fogalmak már nagyon idejétmúltak, szerencsére itt a JOLA, azaz a Joy Of Looking Ahead, vagyis a Tervezgetés Felett Érzett Öröm.

Egy friss angliai tanulmány szerint amint a brit kormány február 22-én bejelentette, miképpen fognak visszatérni a korlátozások előtti viszonyokhoz, az állampolgárok máris elkezdték azt tervezni, hová is fognak utazni.

A tanulmány szerint a brit lakosság 52%-a élte át a JOLA-érzést.

És hogy mi volt ez a tanulmány? Nem egy neves egyetemhez vagy kutatóintézethez fűződik, hanem egy kalandparkhoz, konkrétan a Chessington World of Adventures Resorthoz. Kétezer embert kérdeztek meg, és az eredményekből az is kiderült, hogy a megkérdezett harminc százaléka olyan kalandot szeretne átélni, ami izgalmasabb, mint bármi, amiben korábban részt vett.

Tim Harrison-Jones, a kalandpark igazgatója azt nyilatkozta, egy ilyen bonyolult év után fontos, hogy mindenki előtt lebegjen egy cél, amit izgatottan vár. “Így alkottuk meg a JOLA kifejezést. Ahogy ma már olyan apró dolog is izgalommal tölt el minket, hogy a barátainkkal vacsorázzunk vagy beugorjunk egy boltba, biztos vagyok benne, hogy a nemzet nem veszítette el a kalandvágyát. Mi már alig várjuk, hogy megnyissuk kapuinkat a vendégeink előtt!”

A kutatás természetesen egy ügyes reklámkampány része, amelynek célja a Chessington World of Adventures Resort új látványosságának reklámozása, ami nem más, mint a Croc Drop nevű hatalmas zuhanóhinta. Ha igazuk van, és sok angol vágyik új izgalmakra, a kampányuk még sikeres is lehet.

jola | trend | közvéleménykutatás | fomo | croc drop

FOLYTASD EZZEL

Elképesztően szép fotó készült hatezer méter magasból a Balaton téli arcáról: ilyennek még sohasem láttuk

Mostanában utaznál Törökországba? Ezeket jó, ha tudod

Rendeld meg a Roadster magazin 10. számát!

Izgalmas, színes és gazdag. Ha három szóval kellene jellemeznünk legújabb, jubileumi kiadásunkat, akkor ezeket a szavakat választanánk. Miért mondjuk ezt? Mert megjártuk Kappadókiát, Valenciát és Kelet-Tirolt. Találkoztunk a háromszoros olimpiai bajnok Szilágyi Áronnal, a világ egyik legérdekesebb újságírójával, Malcolm Gladwell-lel, a provokatív, magyar származású fotóssal, Pol Kuruczzal, plusz összehoztunk az eddigi legvidámabb borítónkat, amivel Budapestet ünnepeljük. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.

Megnézem, mert érdekel!
Instagram