A Time magazin az amerikai Szövetségi Légiközlekedési Hivatal (FAA) Repülőgépbaleset-adatbázisában az 1985 és 2000 közötti periódus baleseteit elemezte, és 17 olyat talált, ahol az ülési rend is látható volt.
Ezeket áttekintve arra a következtetésre jutottak, hogy a gép hátsó harmada a legbiztonságosabb, itt ugyanis a halálozási arány 32 százalék volt, míg a középső harmadban 39, az első harmadban pedig 38 százalékot tett ki.
Ami az ülések helyzetét illeti: azt találták, hogy
a repülőgép hátsó részének középső ülésein a legkisebb, vagyis 28 százalék a halálozások esélye.
Ezzel szemben a legrosszabb helyen az ülések a kabin középső harmadában vannak, a folyosó mellett, ahol a halálozási arány 44 százalékra rúg.
Egy baleset túlélésénél fontos szempont még az is, hogy mennyire ül valaki közel a vészkijárathoz: minél közelebb, természetesen annál jobbak az esélyei.
Ugyanakkor az, hogy egy repülőbaleset kimenetele mennyire halálos, nem elsősorban attól függ, hogy az ember hová ül, hanem a szerencsétlenség egyéb körülményeitől.
Például ha a gép hátulja sérül meg, a középső és az első sorokban ülő utasok járhatnak jobban. Sok balesetnél pedig egyáltalán nem lehet kapcsolatot találni a túlélés esélyei és az ülőhelyek között, ezért is az az FAA és a legtöbb biztonsági szakértő hivatalos álláspontja, hogy nem lehet meghatározni, melyik a legbiztonságosabb ülés a gépen.
Ha félsz a repüléstől, érdemes megfogadnod egy pilóta tanácsait, és elolvasnod ezt a nyolc tippet.
(Forrás: Time, képek: Getty Images)
biztonság | legbiztonságosabb | baleset | repülő
Ezzel a tíz fantasztikus dizájntárggyal a legmenőbb hellyé teheted az otthonod
10+1 ikonikus és gyönyörű lámpa, ami garantáltan feldobja az otthonod
Beköszöntött a tél, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 14. száma. Mit találunk benne? Kajakkal bejárjuk Grönland izgalmas és lenyűgöző helyeit, találkozunk a világ egyik leghíresebb párterapeutájával, Esther Perellel, és a Netflix által világhírűvé vált dél-koreai séffel, Jeong Kwannal, motorral részt veszünk a Balkan Rallyn, és beszélgetünk Kelecsényi Milán férfiruha-készítővel is. A Dél-afrikai Köztársaságban teszteljük, milyen az új AUDI Q8, és elbeszélgetünk a zoknik Rolls Royce-át gyártó Iszató Nisigucsival is. Elmegyünk egészen Kenyáig, hogy elefántokat nézzünk, az Őrségben kipróbáljuk, milyen a régió legújabb kabinháza, a Kástu, bemutatjuk a Déryné Kenyeret, a város új pékségét, teszteltjük az új elektromos KIÁt, ezen kívül pedig találkozunk még Berki Blanka topmodellel, Áron Eszter divattervezővel és sokan másokkal. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!