A Time magazin az amerikai Szövetségi Légiközlekedési Hivatal (FAA) Repülőgépbaleset-adatbázisában az 1985 és 2000 közötti periódus baleseteit elemezte, és 17 olyat talált, ahol az ülési rend is látható volt.
Ezeket áttekintve arra a következtetésre jutottak, hogy a gép hátsó harmada a legbiztonságosabb, itt ugyanis a halálozási arány 32 százalék volt, míg a középső harmadban 39, az első harmadban pedig 38 százalékot tett ki.
Ami az ülések helyzetét illeti: azt találták, hogy
a repülőgép hátsó részének középső ülésein a legkisebb, vagyis 28 százalék a halálozások esélye.
Ezzel szemben a legrosszabb helyen az ülések a kabin középső harmadában vannak, a folyosó mellett, ahol a halálozási arány 44 százalékra rúg.
Egy baleset túlélésénél fontos szempont még az is, hogy mennyire ül valaki közel a vészkijárathoz: minél közelebb, természetesen annál jobbak az esélyei.
Ugyanakkor az, hogy egy repülőbaleset kimenetele mennyire halálos, nem elsősorban attól függ, hogy az ember hová ül, hanem a szerencsétlenség egyéb körülményeitől.
Például ha a gép hátulja sérül meg, a középső és az első sorokban ülő utasok járhatnak jobban. Sok balesetnél pedig egyáltalán nem lehet kapcsolatot találni a túlélés esélyei és az ülőhelyek között, ezért is az az FAA és a legtöbb biztonsági szakértő hivatalos álláspontja, hogy nem lehet meghatározni, melyik a legbiztonságosabb ülés a gépen.
Ha félsz a repüléstől, érdemes megfogadnod egy pilóta tanácsait, és elolvasnod ezt a nyolc tippet.
(Forrás: Time, képek: Getty Images)
legbiztonságosabb | baleset | repülő | biztonság
Hét dolog, amit ki kell próbálnod a legszebb horvát nemzeti parkban
Nagyvárosi kalandor a Volvótól

Hawaiitól Tanzániáig, az egyik legjobb magyar sommeliertől a belga csúcsdizájnerig, az új Rolls-Royce-tól Horvátország titkos gyöngyszemeiig, a Roadster magazin új lapszáma ismét a világ izgalmas, kreatív és hedonistán lüktető ŕétegeibe viszi el olvasóit. Elmegyünk a bécsi három Michelin-csillagos Amadorba, ahol találkozunk Bencze Ádám sommeiler-vel, beszélgetünk Havancsák Terézzel, aki a közelmúltban kezdett el dolgozni az amerikai outerwear brand AETHERnél, Portugáliában kipróbáljuk, milyen a tengerparton száguldozni az új Ferrarival – egész kellemes –, a kortárs irodalom kedvelőinek pedig egy olyan Roadsternek írt Parti Nagy Lajos írással jelentkezünk, ami szerintünk a legjobbjai közé tartozik. Az aktuális számban lesz egy 20 oldalas mellékletünk is, amelynek főszereplője a még mindig rengeteg újdonságot rejtő Horvátország. Ezen kívül is sok színes történetünk van még, úgyhogy ezúttal is érdemes elmerülni a Roadster gazdag és kalandokkal teli világában!
Megnézem, mert érdekel!