Franciaország már hozott hasonló intézkedést 2022 decemberében, most Spanyolország készül a sokakat érintő döntés meghozatalára.
Spanyolország azt tervezi, betiltják azokat a rövid távú járatokat, amelyek menetideje két és fél óránál rövidebb és amelyek esetében a vonatközlekedés megoldható. Az ország így kívánja csökkenteni a légi közlekedés szén-dioxid-kibocsátását. Ezenkívül fontolóra veszik a magánrepülőgépek korlátozását és a légi közlekedési ágazatban üzemanyagként használt kerozin megadóztatását.
Egy tanulmány szerint a lépéssel több mint háromszázezer tonnára csökkentené évente a szén-dioxid-kibocsátást, ami azt jelenti, hogy ennek mértéke összesen több mint harmincezer tonnával lenne kevesebb minden évben. A döntés a jelentések szerint évente huszonegyezer járatot és három millió utazót érintene.
Egy jelentés szerint az alábbi járatokat törölhetnék:
- Barcelona – Valencia – Barcelona
- Madrid – Málaga – Madrid
- Madrid – Pamplona – Madrid
- Madrid – Santiago de Compostela – Madrid
- Madrid – Sevilla – Madrid
- La Coruña – Madrid – La Coruña
- Granada – Madrid – Granada
- Logroño – Madrid – Logroño
Érdekesség, hogy a belföldi spanyol járatok tizennégy elemzett útvonalából tizenhárom esetében olcsóbb a repülős közlekedés jelenleg, mint az annál jóval környezetbarátabb vonat alternatíva. Az egyetlen kivétel a Madridból Barcelonába vezető útvonal volt, ott jobban megéri anyagilag, ha vonatra száll az ember, mintha repülőre ülne.
Az Iberia spanyol légitársaság szerint azonban a belföldi járatok a teljes szén-dioxid-kibocsátás kevesebb mint egy százalékáért felelnek az országban. Emellett úgy vélik, hogy belföldi járatok nélkül nem lehet kiszolgálni azt a több millió utazót, akik átszállásra kényszerülnek a közép- és hosszú távú utak során.
(Forrás: Schengenvisainfo, fotók: Getty)
légi közlekedés | repülő | spanyolország
Jön az a különleges fesztivál, amelyen minden ízében megélheted a Márton-napi hagyományokat
Megfogni a jövő építőit – Bálint Attila-interjú
Az ősz önmagában is tud szép lenni, de a Roadster aktuális számával még szebbé és izgalmasabbá tehetjük. Mit találunk benne? Ellátogatunk Jerevánba, és megmutatjuk, mit érdemes csinálni Örményország fővárosában, és megnézzük közelről Athén jelenleg legizgalmasabb kerületét, Keramiekoszt. Találkozunk a világhírű képzőművésszel, Julie Mehretuval, kifaggatjuk, mit csinál Szabados Ági Debrecenben, megkóstoljuk, mit főzött ki az Arany Kaviár új séfje, motorozunk Erdélyben, jachtozunk az Adrián és egyéb hedonista kalandokban is részt veszünk, de nem soroljuk fel mindet. Ezen kívül elbeszélgetünk a bájos izraeli ékszertervezővel, Tal Adarral, találkozunk Zwack Sándorral, bejárjuk a Sauska tokaji főhadiszállását, és elbeszélgetünk napjaink egyik legnevesebb európai portréfotósával, Rob Hornstrával. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat és a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!