Kiderült, melyik tíz csodás városba repült a legtöbb magyar idén nyáron, a második helyezett nagyon meglepő

Valamint az is, hogy hosszabban nyaraltunk és többet repültünk idén, mint tavaly, és mi egész nagyot néztünk a top tízes lista második helyezettjén.

A Kiwi.com adatai szerint idén nyáron London volt a legkedveltebb város nemcsak a magyarok, hanem az európai utazók körében is,

de nálunk Isztambul népszerűsége kiugró volt: a top tízes lista 2. fokán végzett.

Az átlagos repülőjegyárak emelkedése ellenére keresztül közel 12%-kal több repülőjegyet foglaltak a magyarok, mint tavaly; a cseh utazási technológiai cég augusztus 28-ig leadott foglalásai alapján nemcsak többen utaztak, de több napot is nyaraltak idén honfitársaink. Tízből hárman 1-2 hetet, ugyanennyien pedig 4-6 napot is eltöltöttek a célállomásukon.

Isztambul a top10-es lista 2. helyén

Az európai összesített és a magyarok foglalási listáját is London vezette ezen a nyáron, ahogy tavaly is. Nagy meglepetés azonban a hazai listán Isztambul. Törökország legnépesebb városa nem szerepelt a tavalyi top10-es listán, idén pedig rögtön a dobogó 2. fokára tört.

Ide repültek nyáron a magyarok (2023. augusztus 28-ig foglalva a nyári hónapokra):

1. London
  8. Lisszabon
  9. Athén
  10. Brüsszel

Ami az átlagárakat illeti: mint a legtöbb dolog ára, úgy a repülőjegyek átlagos árai is emelkedtek.

Összességében, míg tavaly átlagosan 125 euróért foglalhattunk repülőjegyet a nyárra, addig idén mindez 152 euró volt, a legnagyobb növekedést a rövid- és középtávú járatok jegyárai szenvedték el.

Üdítő kivételt képeznek a hosszú repülőutak: aki tengerentúlra ment, annak idén kevésbé kellett a pénztárcájába nyúlnia. Idén 488 euró, tavaly pedig 573 euró volt a 4000 km feletti repülőjegyek átlagos ára.

Ősszel is London lehet a sláger

Az augusztus 28-ig a Kiwi.com-on leadott foglalások alapján az őszi hónapokban London megtarthatja vezető szerepét. Barcelona lehet a második legnépszerűbb repülős célpont, amit Róma, Isztambul és Párizs követhetnek. Ősszel olcsóbb lehet a repülés, mint nyáron. Az árak a következő módon alakulhatnak: az átlagár 131 euró, a rövid utak ára (1499 km alatt) 93 euró, a közepes utaké (1500 km-3999 km) 144 euró, míg a tengerentúli járatokért átlagosan 415 eurót kell fizetnünk.