Mutatunk egy helyet, ahol ünnepi hangulatban indíthatjuk az évet

Bár a Leo Bistro személyében egy relatíve új étteremről beszélhetünk, a Hotel Clark aljában megbújó étterem mégis kezd olyan lenni sokak számára, mint egy kedves régi ismerős. A kedves régi ismerősökkel pedig az a helyzet, hogy időnként összefutunk, és megkérdezzük egymástól, mi újság. Ezért aztán nemrég benéztünk a Varga Roland séf által vezetett étterembe, hogy megkóstoljuk az új téli menüjüket.

„A fogások megállnák a helyüket a francia és az olasz Riviérán, Kensingtonban, az Upper East Side-on, vagy Saint-Germain-des-Prés-ben – szóval a világ nagyvárosainak legdrágább kerületeiben. Ugyanakkor figyelnek az egyre érzékenyebb igényekre, vannak laktóz- és gluténmentes, illetve vegetáriánus finomságok is. Összességében klasszikus comfort food konyhát visznek, amely egy másfajta, nehezen magyarosítható kifejezés a házias bisztrókonyhára. Nem fine dining, de magas minőségű és rendkívül finom.”

Ezt írtuk legutóbb a Leo Bistróról, és a legnagyobb örömünkre nem kell revideálnunk a nézeteinket, ugyanis a friss téli menü is ugyanolyan izgalmas, mint az előzmények, sőt, a kínálat érettebb és letisztultabb benyomást kelt.

– Hogy is mondjam, rátettünk egy lapáttal – kommentálja a séf, Varga Roland. –Ezzel nem az előző menü érdemeit akarom kisebbíteni, de összeállt a csapatunk a konyhán és így szintet tudtunk lépni.

Szárnyas erőleves, jobbra pedig sült karfiol tahinis zellerrel

– A klasszikusnak mondott ételekbe szeretnénk belerakni azt a minőséget, amire képesek vagyunk. Megmaradt a borjúpofa pörkölt, ami valószínűleg addig fog az étlapon maradni, amíg mi is itt vagyunk, és az az érzésem, hogy a tanyasi csirkével is ez a helyzet. Utóbbit amúgy kiegészítettük édesburgonya chipsszel, hogy tovább szofisztikáljuk.

Rántott tanyasi csirke

– A rozé kacsát is megtartottuk, de téliesedett a köret, most lila káposztával és konfitált ördögszekér gombával körítettük.

Szarvasgerinc sütőtökkel és füstölt padlizsánnal, jobbra pedig köretek, például a sült fokhagymás burgonyapüré
A rozé kacsamell

A Stroganoff bélszín elkészítési módja jól demonstrálja, mennyi gondolkodás és munka megy bele egy-egy fogásba a Varga Roland által vezetett konyhán.

– Először is készítünk egy alap veloutét, abban van sokáig főzött jus, frissítőnek keleti fűszerezéssel. A másik trükk pedig az, hogy az uborkát marináljuk. A fűszervajban van a konfitált fokhagyma, dashi, és citromlé, és ezek adnak mélységet és frissességet a történetnek. Szinte lángoló serpenyőben megpirítjuk a bélszíncsíkokat, erre jön a gomba és a már említett fűszervaj, és megy egy nagy kanál az alapveloutéből is. Ezt követően jön az uborka, és mellé a mangalicasonka alapú krokett. Kicsit a katalán krokettre hajaz véleményem szerint. Ez a fogás mindig friss, nincs előre elkészítve és melegítve.

A Stroganoff bélszín már külalakjában sem átlagos

– Nehéz megmondani mik a kedvencek, mert minden jól pörög – mondja Varga Roland. – Az abszolút favorit talán a rozékacsa, és a tatár, amiből rengeteg elmegy.

Desszertből sincs hiány: balra dupla csokitorta, jobbra fahéjas-almás palacsinta

A Leo Bistro szerintünk most egyike azon helyeknek, ahol menedékre lelhetünk két hullám között. Jó betérni ide egyedül, a párunkkal, barátokkal vagy családdal, hogy ünnepé varázsoljunk akár egy szürke hétköznapot is. És az ilyen helyeket ezekben az időkben érdemes nagyon megbecsülni.