A legnagyobb luxusmárkák úgy döntöttek, hogy bojkottálják Oroszországot az Ukrajna ellen indított háború miatt.
A Nike-től a FedEx-en és a UPS-ig a világ legnagyobb márkái döntöttek úgy, hogy felfüggesztik a kereskedelmüket Oroszországban. Egyre több luxuscég dönt úgy, hogy csatlakoznak azon vállalatok sorába, akik bojkottálják az orosz piacot.
Az elsők között csatlakozott a bojkotthoz a Hermès. A cég a LinkedIn-oldalán jelentette be, hogy bezárja három moszkvai üzletét. Ahogy fogalmaznak, "mélységes aggodalommal tölti el őket az Európában kialakult jelenlegi helyzet, ezért úgy döntöttek, hogy március 4-től ideiglenesen bezárják oroszországi üzleteiket és minden kereskedelmi tevékenységünket szüneteltetik."
Nem sokkal később a Chanel is kiadott egy közleményt. A világmárka tizenhét üzlettel rendelkezik Oroszországban, és szintén felfüggeszti a tevékenységét; nem szállít az országba, bezárja az üzleteit, plusz nem értékesít online sem.
A luxusmárkák lavinát indítottak el és múlt hét péntek délutánra a három vezető divatkonszern – a Kering, az LVMH és a Richemont – is csatlakozott a bojkotthoz, ami azt jelenti, hogy több mint száz további luxusmárka vonul ki ideiglenesen Oroszországból, köztük
a Gucci, a Balenciaga, a Louis Vuitton, a Givenchy, a Christian Dior, a Tiffany & Co., a Cartier, a Van Cleef & Arpels és a Jaeger-LeCoultre.
Szintén csatlakozott a sorhoz a Swatch Group, amely olyan márkák tulajdonosa, mint a Harry Winston, az Omega, a Blancpain és a Breguet.
Úgy tudni, az LVMH-nek a legnagyobb az oroszországi kiskereskedelmi részesedése, márkáinak százhuszonnégy üzlete található Moszkvában, Szentpéterváron és Jekatyeringburgban. Annak ellenére azonban, hogy ideiglenesen bezárnak,
oroszországi munkatársaikról továbbra is gondoskodnak: a mintegy háromezerötszáz alkalmazottjuk továbbra is megkapja a fizetését.
A márkák azonban nemcsak a bojkottal tiltakoznak a háború ellen, hanem segélyakciókhoz is csatlakoztak. Az LVMH ötmillió eurót adott a Vöröskeresztnek, a Louis Vuitton pedig egymillió eurót adományozott az UNICEF-nek.
Az Armani félmillió, a Chanel kétmillió euróval segíti az ENSZ menekültügyi intézményének működését, de szintén jelentős anyagi erőforrásokkal segíti az ukrajnai menekülteket a Michael Kors, a Versace és a Jimmy Choo.
Ahogyan arról korábban már beszámoltunk, a luxusmárkák mellett számos nagyvállalat bojkottálja Oroszországot, köztük az IKEA, a H&M, a Mercedes és a BMW.
(Forrás: RobbReport, fotók: a márkák hivatalos oldalai)
louis vuitton | háború | oroszország | világmárka | gucci
Ezzel a tíz fantasztikus dizájntárggyal a legmenőbb hellyé teheted az otthonod
10+1 ikonikus és gyönyörű lámpa, ami garantáltan feldobja az otthonod
Beköszöntött a tél, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 14. száma. Mit találunk benne? Kajakkal bejárjuk Grönland izgalmas és lenyűgöző helyeit, találkozunk a világ egyik leghíresebb párterapeutájával, Esther Perellel, és a Netflix által világhírűvé vált dél-koreai séffel, Jeong Kwannal, motorral részt veszünk a Balkan Rallyn, és beszélgetünk Kelecsényi Milán férfiruha-készítővel is. A Dél-afrikai Köztársaságban teszteljük, milyen az új AUDI Q8, és elbeszélgetünk a zoknik Rolls Royce-át gyártó Iszató Nisigucsival is. Elmegyünk egészen Kenyáig, hogy elefántokat nézzünk, az Őrségben kipróbáljuk, milyen a régió legújabb kabinháza, a Kástu, bemutatjuk a Déryné Kenyeret, a város új pékségét, teszteltjük az új elektromos KIÁt, ezen kívül pedig találkozunk még Berki Blanka topmodellel, Áron Eszter divattervezővel és sokan másokkal. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!