A Kensington Tours az Opinium Research közreműködésével végzett felmérést, amelynek során négyszáz tehetős felnőttet kérdezett meg az utazási szokásaikról.
A tehetős itt azt jelentette, hogy a válaszadó háztartásának bevétele több mint 250 ezer dollár volt (körülbelül 86 millió forint), és az elmúlt öt évben legalább egy, tízezer dollár értékű (nagyjából három és félmillió forintos) luxusutazáson vett részt.
A válaszadók hatvanhat százaléka számolt be arról, hogy utazás közben érezte már azt, hogy frusztrálja a túl hosszú sorban állás, de még ennél is többen (hatvannyolc százalékban) hajlandóak felárat fizetni azért, hogy ezt és a tömeget elkerüljék.
A megkérdezettek hatvanhat százaléka fizetne a személyre szabott utazásért, hatvankét százalék azért, hogy mindent egy helyen megkapjon, és ötvenhat százalék azért, hogy exkluzív eseményeken vehessen részt.
A többség úgy véli, hogy javítják az utazási élményt az általában a luxus utazásszervezők által kínált ajánlatok, mint például, ha sorban állás nélkül nézhetik meg a népszerű látnivalókat (nyolcvanegy százalék), a tömegek nélküli, privát idegenvezetések (hetvennyolc százalék), az exkluzív hozzáférés világhírű eseményekhez (hetvennégy százalék), illetve a hagyományosan nem elérhető, „bennfentes élményekhez“ (hetvenkét százalék).
A luxusutazókról kiderült egyébként az is, hogy gyakrabban és hosszabb időkre utaznak. harmincnyolc százalékuk évente három-öt alkalommal indul vakációzni, míg huszonnyolc százalék hat-tíz, tizennégy százalék pedig több mint tíz utazást tesz. Az utak többsége (ötvenhét százaléka) átlagosan két hétig vagy annál hosszabb ideig tart.
A többgenerációs utazások népszerűsége a világjárvány során nőtt meg, és továbbra is tartja magát: a válaszadók nyolcvankét százaléka tervezi, hogy idén többször utazik a családdal, nyolcvankilenc százaléka pedig szeretne új úti célokat felfedezni Svájccal, Norvégiával és Portugáliával az élen.
A résztvevők több mint fele érdeklődött a különleges élmények iránt, mint például a luxusvillákban nyaralás és a privát jachtexpedíciók.
A legnehezebbnek a megfelelő szálláshelyek megtalálása bizonyult (negyvenegy százalék szerint), de szintén sokaknak jelent kihívást a turistacsapdák elkerülése (harmincnyolc százalék) és az egyes tevékenységek összehangolása (harmincnyolc százalék).
Nemrég az is kiderült, hogy hová vágynak 2024-ben a leggazdagabbak, a szálláskeresést pedig megkönnyítheti ez az öt luxusszálloda, ami idén nyitotta meg a kapuit a világ legszebb pontjain.
(Forrás: Travel Agent Central, képek: Unsplash, Getty Images)
felmérés | gazdag | luxus | szolgáltatások | luxusutazás | tehetős
Egy jó tervhez is kellhet több perspektíva
–
Sulciová Silvia interjú
Skót nyár a ködös budapesti belvárosban – Ilyen a 2023-as év whiskyje
Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!