Close
Kimagaslóan teljesítettek a Milano Fashion Week magyar divattervezői

Kimagaslóan teljesítettek a Milano Fashion Week magyar divattervezői

A Magyar Divat & Design Ügynökség, valamint a Camera Nazionale della Moda közös mentorprogramjának köszönhetően szeptember 22. és 27. között újabb magyar márkák bizonyíthattak a Milano Fashion Week nagyközönsége előtt. A tervezők az állandó kiállítás mellett egy kollektív fashion show keretében is bemutatkozhattak a nemzetközi divatszakma és a sajtó számára.

2018 augusztusában a Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ), valamint az olasz divatkamara, a Camera Nazionale della Moda (CNMI) stratégiai megállapodást kötött egymással, hogy együttesen segítsék elő a magyar divattervezők nemzetközi színtérre lépését. Ennek részeként indították útjára a nemzetközi mentorprogramot, amely workshopokon és one-to-one meetingeken keresztül nyújt hiánypótló ismereteket a nemzetközi potenciállal bíró divattervezők számára a külföldi terjeszkedéshez.

A program részeként az idei Milano Fashion Weeken mutatkozott be először az olasz nagyközönség előtt az az öt magyar tervező – Kata Szegedi, Nini, Mero, Zia Budapest és a Thefour – akik a CNMI szakmai döntése alapján a magyar mentorprogramból tovább léphettek a nemzetközi mentorprogramba. A legújabb kollekciókat a Fashion Hub kiállítóterében tekinthették meg az érdeklődők, többek között nemzetközi divatszakemberek és elismert showroomok képviselői. A rendezvényen való konzisztens megjelenésnek köszönhetően a szakmai közönség már tudatosan kereste a Budapest Select tervezőket, mely ernyőmárkát a hazai brandek nemzetközi megjelenéseire hozott létre egykoron az ügynökség. Az ernyőmárka fő célja, hogy a tehetséges tervezők saját jegyeiket megtartva, de egységes kommunikáció által kapjanak nagyobb figyelmet a külföldi megjelenések alkalmával.

Létszámkorlát mellett ugyan, de idén is sor került a szokásos kollektív fashion show-kra, amelyen a második nemzetközi mentorprogramból a mentorok döntése alapján Mero, Kata Szegedi és a Thefour kaptak lehetőséget a részvételre. A Milano Fashion Week új résztvevőire számos pozitív szakmai visszajelzés érkezett már a helyszínen is. Mellettük az első mentorprogram egykori mentoráltjai közül hárman – az Abodi, a Cukovy és az Elysian ugyancsak bemutathatták kollekcióikat a CNMI döntésének értelmében, mivel az előző szezonokban mindhárman elnyerték a buyerek legnagyobb szakmai elismerését jelképező Buyers Award díjat.

A hazai tervezők bemutatóját óriási érdeklődés övezte a nemzetközi buyerek és szakemberek körében: olyan mérvadó magazinok képviselői nézték első sorból, mint a Vogue Italia, a Now Fashion, a Vogue Japan, vagy a Corriere Della Sera, a bemutató után több nemzetközi megjelenés is született.

„Ezekben a kihívásokkal teli időkben még fontosabb, hogy javítsuk a hazai termékek nemzetközi elérhetőségét, hiszen ezzel támogathatjuk a márkák gazdasági stabilitását. A Milano Fashion Week a magas vásárlóerőt képviselő buyerek elérésének elsőszámú csatornája, így az esemény új kapukat nyit a külföldi terjeszkedés előtt. A nemzetközi piacra lépés egy többlépcsős folyamat, melyhez elengedhetetlen, hogy egy márka két-három szezonon keresztül is megjelenjen a külföldi rendezvényeken – mondta Bata-Jakab Zsófia, az MDDÜ vezetője.

Itt a Roadster legújabb, negyedik száma!
Ismét egy magazin azoknak, akik szerint nem arra születtünk, hogy a négy fal között üljünk, akik szerint az élet olyasmi, amit nagykanállal kell fogyasztani és amiből sosem lehet elég. 170 oldalnyi friss, színes és energiával teli kontent felfedezőknek, kalandoroknak, inspirációt keresőknek mindarról, ami miatt érdemes nekivágni a világnak. Ha velünk tartanál ezen az utazáson, ezen a linken megrendelheted a magazint.
Close

Iratkozz fel a hírlevelünkre!

Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom