Kimagaslóan teljesítettek a Milano Fashion Week magyar divattervezői

A Magyar Divat & Design Ügynökség, valamint a Camera Nazionale della Moda közös mentorprogramjának köszönhetően szeptember 22. és 27. között újabb magyar márkák bizonyíthattak a Milano Fashion Week nagyközönsége előtt. A tervezők az állandó kiállítás mellett egy kollektív fashion show keretében is bemutatkozhattak a nemzetközi divatszakma és a sajtó számára.

2018 augusztusában a Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ), valamint az olasz divatkamara, a Camera Nazionale della Moda (CNMI) stratégiai megállapodást kötött egymással, hogy együttesen segítsék elő a magyar divattervezők nemzetközi színtérre lépését. Ennek részeként indították útjára a nemzetközi mentorprogramot, amely workshopokon és one-to-one meetingeken keresztül nyújt hiánypótló ismereteket a nemzetközi potenciállal bíró divattervezők számára a külföldi terjeszkedéshez.

A program részeként az idei Milano Fashion Weeken mutatkozott be először az olasz nagyközönség előtt az az öt magyar tervező – Kata Szegedi, Nini, Mero, Zia Budapest és a Thefour – akik a CNMI szakmai döntése alapján a magyar mentorprogramból tovább léphettek a nemzetközi mentorprogramba. A legújabb kollekciókat a Fashion Hub kiállítóterében tekinthették meg az érdeklődők, többek között nemzetközi divatszakemberek és elismert showroomok képviselői. A rendezvényen való konzisztens megjelenésnek köszönhetően a szakmai közönség már tudatosan kereste a Budapest Select tervezőket, mely ernyőmárkát a hazai brandek nemzetközi megjelenéseire hozott létre egykoron az ügynökség. Az ernyőmárka fő célja, hogy a tehetséges tervezők saját jegyeiket megtartva, de egységes kommunikáció által kapjanak nagyobb figyelmet a külföldi megjelenések alkalmával.

Létszámkorlát mellett ugyan, de idén is sor került a szokásos kollektív fashion show-kra, amelyen a második nemzetközi mentorprogramból a mentorok döntése alapján Mero, Kata Szegedi és a Thefour kaptak lehetőséget a részvételre. A Milano Fashion Week új résztvevőire számos pozitív szakmai visszajelzés érkezett már a helyszínen is. Mellettük az első mentorprogram egykori mentoráltjai közül hárman – az Abodi, a Cukovy és az Elysian ugyancsak bemutathatták kollekcióikat a CNMI döntésének értelmében, mivel az előző szezonokban mindhárman elnyerték a buyerek legnagyobb szakmai elismerését jelképező Buyers Award díjat.

A hazai tervezők bemutatóját óriási érdeklődés övezte a nemzetközi buyerek és szakemberek körében: olyan mérvadó magazinok képviselői nézték első sorból, mint a Vogue Italia, a Now Fashion, a Vogue Japan, vagy a Corriere Della Sera, a bemutató után több nemzetközi megjelenés is született.

„Ezekben a kihívásokkal teli időkben még fontosabb, hogy javítsuk a hazai termékek nemzetközi elérhetőségét, hiszen ezzel támogathatjuk a márkák gazdasági stabilitását. A Milano Fashion Week a magas vásárlóerőt képviselő buyerek elérésének elsőszámú csatornája, így az esemény új kapukat nyit a külföldi terjeszkedés előtt. A nemzetközi piacra lépés egy többlépcsős folyamat, melyhez elengedhetetlen, hogy egy márka két-három szezonon keresztül is megjelenjen a külföldi rendezvényeken – mondta Bata-Jakab Zsófia, az MDDÜ vezetője.

divatbemutató | hfda | milánó | fashion week

FOLYTASD EZZEL

Ezzel a tíz fantasztikus dizájntárggyal a legmenőbb hellyé teheted az otthonod

10+1 ikonikus és gyönyörű lámpa, ami garantáltan feldobja az otthonod

Rendeld meg a Roadster magazin 14. számát!

Beköszöntött a tél, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 14. száma. Mit találunk benne? Kajakkal bejárjuk Grönland izgalmas és lenyűgöző helyeit, találkozunk a világ egyik leghíresebb párterapeutájával, Esther Perellel, és a Netflix által világhírűvé vált dél-koreai séffel, Jeong Kwannal, motorral részt veszünk a Balkan Rallyn, és beszélgetünk Kelecsényi Milán férfiruha-készítővel is. A Dél-afrikai Köztársaságban teszteljük, milyen az új AUDI Q8, és elbeszélgetünk a zoknik Rolls Royce-át gyártó Iszató Nisigucsival is. Elmegyünk egészen Kenyáig, hogy elefántokat nézzünk, az Őrségben kipróbáljuk, milyen a régió legújabb kabinháza, a Kástu, bemutatjuk a Déryné Kenyeret, a város új pékségét, teszteltjük az új elektromos KIÁt, ezen kívül pedig találkozunk még Berki Blanka topmodellel, Áron Eszter divattervezővel és sokan másokkal. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.

Megnézem, mert érdekel!
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom