A Káli-medence új ékköve: bemutatjuk a Mandilla resortot

A Káli-medence eddig is a Balaton egyik legvarázslatosabb része volt, a Roadsteren is sokat foglalkozunk a Balaton északi bájaival, és ez a kép csak tovább erősödött az új mediterrán hangulatú szálláshely, a Mandilla birtok megjelenésével. Köveskál kérdés nélkül tovább növelte vonzerejét egy fantasztikus vendéglátóval, kipróbáltuk mi is, hogy átéljük mi is azokat az élményeket, amiket a a közösségi média ígér, saját szemünkkel akartuk látni azt a kis édenkertet, ahol medence is várja a pihenni vágyókat!

Egy cseppnyi Dolce Vita

Ezt ígéri a Mandilla a betérő vendégei számára, legyen szó rövidebb (éttermi vendégség) vagy hosszabb (szállás) tartózkodásról. A Köveskál szívében található mediterrán birtok toszkán hangulatával túlzás nélkül azonnal elfeledteti velünk, honnan is jöttünk, hová is tartunk, kézen fog és ellazít, miközben elveszítjük időérzékünket. A Káli-kalandok már a birtokon belül elkezdődnek, kívül pedig folytatódnak!

A Mandilla világa pompásan ötvözi a Balaton-felvidéki tradicionális látványképet a mediterrán életérzés motívumaival, életre hívva ezáltal egy magasabb színvonalú, előremutató, modern de mégis klasszikus élményt, úgy a szemnek, mind pedig a testünk minden porcikájának, legyen szó gasztronómiáról, a szobák kényelmi színvonaláról, vagy a kapcsolódó szolgáltatások izgalmairól.

Étel, ital, szállás és egyéb finomságok

A Mandilla egész évben várja vendégeit Köveskál közepén, a két templom árnyékában, ahol 10 szobában összesen 24 vendéget tudnak fogadni. A kétszemélyes szobák (pótágyazható) a birtokon lévő két különálló épületben találhatóak, ahol itt tartózkodásunk alatt a szobákhoz reggeli is párosul.

Ideális megszökős helyszín pároknak romantikus kiruccanáshoz,

de akár kisebb csapatok számára is tökéletes hétközi csapatépítő helyszínéül, hiszen közös terek is rendelkezésre állnak.

A Mandilla világának része egy igazán klassz étterem is, ami a szállástól függetlenül is várja az erre kalandozókat, az ízek nagyon rendben vannak, érdemes végigenni az étlapot! Jelenleg az étterem a keddi és szerdai napokat kivéve szintén egész évben várja a vendégeket, és szerencsére az ételek vannak olyan emlékezetesek, hogy pusztán gasztró célokkal is érdemes megérkezni a birtokra!

Belépve a birtokra, a kisimult életérzéshez rögtön megadja az alaphangot az egész területen hallható kellemes zene, ami optimális hangerővel öleli át a sétánkat az épületek között, a medence mellett olvasgatva, vagy akár nyitott ablak mellett a szobákba bekúszva.

Ez a hangulat már kora reggel pezsgőért kiált,

ami szerencsénkre a reggeli mellé érkezik is, ha szeretnénk. A szálláshely rendelkezik egy gáláns méretű medencével, amitől akár 2 hétre is úgy érezhetjük, hogy a legjobb helyen vagyunk és nem fogjuk vakargatni a fejünket, hogy mit kezdünk magunkkal, ha felkeltünk és megreggeliztünk.

A medence mellett található szauna szintén tovább növeli a komfortérzetünket, amellett, hogy ízlésesen illeszkedik a látványba, és azonnal csobbanhatunk szaunázás után a hűvös vízbe, testre szabhatjuk az élményt azzal, hogy kapcsolódhatunk az audio-rendszerhez, és saját zenéinket hallgathatjuk hevülés közben.

Ehhez az élményhez további kényeztetésként masszázs is elérhető, 25/50/90 perces kiszerelésben, és milyen jól is jön mondjuk egy olyan nap után, amikor előtte a szintén a Mandillától bérelhető elektromos bringákkal körbetekertük a dombokat.

Képzeljük csak el, felkelünk reggel a Káli-medence kellős közepén, irány a reggeli, ahol felébresztjük magunkat egy avokádós toasttal és egy pohár pezsgővel, majd kiülünk a medence mellé délelőtt, a könyvünkkel, időnként lehűtve magunkat a medencében, majd egy könnyű ebéd után felpattanunk a bringákra, és 3-4 órán át tekergünk a szőlőtőkék és a környező dombok között.

Visszatérve egy hűs zuhany után egy ellazító koktél mellett kényeztetjük magunkat egy délutáni masszázzsal, miközben már arra készülünk, hogy a kerthelységben található hangulatos étteremben ér minket az esti éhség, és a hangulatos lámpák alatt koccannak a helyi borokkal teli poharak.

A Mandilla tökéletesen megadja a nyaralás és a pihenés élményét, de akár egy kis kizökkenésre is tökéletes, hiszen ki ne akarna 3 napot innen home officeolni a hét kellős közepén? A foglaláshoz fontos tudni való, hogy minimum két éjszakára kell érkezzünk az élményért, és 14 éven felüli vendégeket várnak, ami egy ilyen hely esetében érthető is. Ez az étteremre nem vonatkozik, ott örömmel látják a családok fiatalabb tagjait is.

Réka és Gábor, az álmodók

A Mandillát megálmodó pár, Réka és Gábor az üzleti életből érkeztek Köveskálra, első turisztikai vállalkozásuk felépítése során nem szerettek volna kompromisszumot kötni. Réka mindig is nagyon szerette vendégül látni barátaikat, és  régóta dédelgetett vágya volt, hogy egy kis kávézóba terebélyesítse ki a vendégszeretetét, aztán ahogy az lenni szokott, kicsit nagyobb kaland lett belőle, mint tervezték.

Nagyjából két és fél évvel ezelőtt adta az élet a lehetőséget, mikor is a mostani ékszerdoboz helyén egykoron szomorkodó Saci panziót eladásra kínálták. A megvásárlást követően majdnem másfél éven keresztül zajlottak a felújítások, mire tavaly nyáron megnyitotta kapuit a Mandilla.

Sokat jártunk korábban Toszkánában, főleg onnan inspirálódtunk. A legmagasabb szintű prioritásként kezeltük a felhasznált anyagok minőségét, valamint vezérgondolatként egy olyan helyet szerettünk volna életre hívni, (azon túl, hogy mi is jól érezzük itt magunkat) ahol a női vendégek minden kényelmet megkapnak.

Tapasztalatból tudjuk, csak akkor lehet teljes a boldogság, ha egy nő jól érzi magát – mondja viccesen Réka, de egyet kell értsünk vele, nem véletlenül születtek olyan mondások, hogy happy wife, happy life.

A női boldogsághoz vezető út pedig apró, finom részletekkel van kikövezve, így fontos élmény-pillérként találkozunk a zene szerepével, amely 8 zónás Bose hangrendszerből lazít el minket a birtok szinte minden négyzetméterén, de nagy figyelem összpontosul a szobák felszereltségén, az anyaghasználaton, a fürdőszobák kialakításán.

Az alapítók komolyabb belsőépítészeti segítség nélkül, saját vágyaik mentén tervezték meg a Mandillát, és fontos szerepet szántak a gasztronómiának is. Réka szerint a jó vendéglátás elengedhetetlenül kritikus pontja és nyitó motívuma a minőségi kávé-élmény, és természetesen ehhez is kapcsolódik egy sztori, hiszen erre a célra egy 1962-es évjáratú Faema gépet sikerült restaurálni, amelybe egyedi pörkölésű kávét kerül természetesen.

Az első év tapasztalataival kapcsolatban pedig mindenki boldog, nagyon pozitív visszajelzéseket kapnak, amiből erőt merítenek, ugyanis rengeteg a feladat. Réka számára más nem is fér bele, ő már csak ezzel foglalkozik, míg férje Gábor, amellett, hogy a háttérből foglalkozik a stratégiai és HR kérdésekkel, másik vállalkozása (egy reklámfeliratokat gyártó cég – a szerk.) hétköznapjait is irányítja. Szerencséjükre nem csak a saját erejükre kell támaszkodni, remek kollégákat találtak a Mandillába!

Az egyik legjobb hozott értéke azoknak a vállalkozóknak, akik nem a vendéglátásból érkeznek, hanem egy kicsit a saját világukat és ízlésüket szeretnék viszontlátni egy szerelem projektben, hogy nem kötnek kompromisszumot. Rékáék közben a ló túlsó oldalára sem esnek át, hiszen nem szúrja ki a szemünket az indokolatlan, túlzó luxus, egész egyszerűen csak harmonikus és ízléses minden, emiatt olyan könnyed és megnyugtató, hogy a feszengésnek nyoma sincs, se a személyzeten, se bennünk, amink belénk költözik a hely.

Mit lehet csinálni a Káli-medencében?

A környék rengeteg program lehetőséget tartogat, és ha magunktól nem érkeznénk felvértezve a tudással, ebben is segít a Mandilla, összegyűjtötték nekünk, mivel tudjuk kitölteni a napjainkat, ha a kőkerítésen kívül keresnénk a boldogságot, itt találjátok a környék nyújtotta ötleteket, lehetőségeket!