A Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) által megrendezett, ingyenesen látogatható kiállítás október 3-9. között harmincegy hazai és több mint tíz regionális tervező darabjait állítja ki. Az idei évben a történetmesélést, az edukációt és a digitalizációt a középpontjába helyező, számos nemzetközi elismerést, köztük a Red Dot-díjat is elnyert rendezvény világhírű tervezők keynote előadásaival, kerekasztal-beszélgetésekkel és a korábbi évekhez hasonlóan Meet the Designer programmal várja a dizájn iránt érdeklődőket a Bálna Budapest épületében.
A hazai és regionális tervezőket bemutató 360 Design Budapestre érkező dizájndarabok a 2022-es évben is hangsúlyosan képviselik a fenntartható formatervezés iránti törekvést. A koncepció középpontjában ezúttal a múlt és a jövő, a digitális és a fizikai tér összefonódása és kapcsolódása áll.
A magyar dizájnerek és feltörekvő tehetségek alkotásai mellett ezért a 3D-terveket is külön kategóriában nevezhették az innovatív termékek megálmodói. A formabontó kreációk rendhagyó módon csak és kizárólag digitális formában, LED-kivetítőkön tekinthetők meg. A kiállítás látogatói ebből a különleges virtuális térből léphetnek át a fizikai kiállítótérbe. A történetmesélés és az idősíkok kapcsolódásáról pedig a designtörténeti szekcióban tudhatnak meg többet a látogatók.
– Különösen fontosnak tartottuk, hogy az egyes szakterületek prominens szervezeteivel együtt felhívjuk a figyelmet a különböző művészeti ágak mindenkori összefonódására. A 360 Design Budapest így idén is az Art Market Budapesttel szoros együttműködésben jött létre, amely partnerség fő eleme az Inside Art & Design program, amelynek keretében világhírű tervezők előadásai és kerekasztal-beszélgetések hallgathatók majd meg. A kiállítás koncepciójának célja, hogy megmutassa, fontos kihasználni az iparművészeti örökségből származó tapasztalatot, a régiós együttműködési lehetőségeket és a technológiát, amelyek újabb és újabb ötletekkel gazdagítják a dizájn világát – fejtette ki a koncepció mögött meghúzódó gondolatmenetet a kiállítás egnyitóján Forintos-Szűcs Anita, a Magyar Divat & Design Ügynökség általános vezérigazgató-helyettese.
A regionális szakmai szervezetek – mint a LuCreate Design Development Foundation, Czechdesign, Budapest Design Week, Art Market Budapest, Iparművészeti Múzeum – mellett olyan nemzetközi elismerésnek örvendő sztártervezők látogatnak el a kiállításra keynote előadóként,
mint Piero Lissoni, korunk egyik legkiemelkedőbb építésze és dizájnere, valamint Draga Obradovic és Aurel K. Basedow, a Baxter olasz bútorgyártó vezető tervezőpárosa.
A szakmai zsűri döntése alapján a kiállításon helyet kapó harmincegy dizájnmárka – amelyből tizennégy az ügynökség design LAB mentorprogramjában is részt vett – darabjait exkluzív tárlatvezetés keretében mutatja be saját szemszögén keresztül Dr. Horváth Judit, az Iparművészeti Múzeum Kortárs Design Főosztályának vezetője, Osvárt Judit, az ELLE Decoration főszerkesztője, valamint Vitáris Iván, az Ivan & the Parazol együttes frontembere.
További tárlatvezetéseken vehetnek részt az érdeklődők Bonta Gáspár, a 360 Design Budapest programigazgatójának kíséretében, akihez az esemény csütörtöki napján Piero Lissoni is csatlakozik.
A programok sora kiegészül még a HFDA Academy kerekasztal-beszélgetésekkel is. Ezek célja a szakmai párbeszéd és a tudásmegosztás ösztönzése a kreatívipar szereplői között, olyan platformot biztosítva a szektor iránt érdeklődők számára, amelynek köszönhetően elmélyíthetik tudásukat az aktuális ágazati kérdéseket illetően. A Kollaboráció, mint az innováció mozgatórugója című beszélgetésen a Magyar Divat & Design Ügynökség design LAB inkubációs programjának keretében támogatást nyert gyártó-tervező párosok osztják meg a közös munka során szerzett tapasztalatokat, figyelembe véve a dizájntudatos vállalkozások szerepvállalását és innovatív eszközhasználatát. A Metszéspontok: Art & Design angol nyelvű, nemzetközi vendégek részvételével megvalósuló beszélgetés keretében pedig a művészet és a dizájn területeinek különbözőségeit, átfedéseit és egybefonódásait járják körbe a résztvevők. Az Art Markettel együttműködésben az Art Photo Budapest 2022 alkalmából egy olyan fotóválogatás készült, amelyben azoknak a vezető magyar fotósoknak a képeiből szerepel néhány, akik életművében a divatfotó és a fotóművészet közötti átjárás vagy inkább összefonódás látványosan tetten érhető.
– A nemzetközi együttműködések és a különböző ágazatokból érkező szereplők közötti párbeszéd és tudásmegosztás az esemény hosszútávú céljait szolgálja, amelyek között Magyarország regionális dizájn központi szerepének erősítése, a hazai dizájnmárkák nemzetközi piacra lépésének elősegítése, valamint a magyar és a regionális formatervezők ismertségének növelése szerepel. A dizájn, ahogy az épített örökségeink, a természeti csodáink és a gasztronómiánk, ugyanúgy hozzájárul az országimázs formálásához. A kulturális érdeklődés nemcsak egyre erősebb utazási motiváció, hanem elősegíti a hazánkba érkező turisták itt tartózkodásának meghosszabbítását és a minőségi élményszerzést. A Magyar Divat & Design Ügynökség 2018-as megalakulása óta töretlenül támogatja a divat és dizájn hazai képviselőit a nemzetközi sikerek és szélesebb körű ismertség elérésében. Nagy örömmel tölt el minket, hogy a 360 Design Budapest nemcsak a látogatók, de a szakma által is nagyfokú elismertségre tett szert az indulása óta eltelt mindössze három év alatt – tette hozzá Jakab Zsófia, a Magyar Divat & Design Ügynökség vezérigazgatója.
A 360 Design Budapest a korábbi évek során a Red Dot-díj elnyerése mellett számos nemzetközi dizájnversenyén ért el kiemelkedő helyezést; az A’ Design Award & Competitionben két kategóriában is dobogóra jutott, továbbá a 11. Global Eventex Awards díjátadón Virtual Expo kategóriában arany, míg Art Event kategóriában bronz elismerésben részesült közel 600 pályamű közül.
Az esemény honlapján részletes információ érhető el a kiállítókról és a programokról, amelyekre a regisztráció ingyenes.
(Fotók: MDDÜ)
tárlat | MDDÜ | vezetés | dizájn | program | magyar
Merész kampánnyal robban be a Reebok új kollekciója
A modern luxus nyomában a Range Roverrel

Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!