Az otthon ízei 125 méter magasban – Ilyen Budapest új, szuperpanorámás étterme

Bizonyos pillanatokban a világelitbe tartozó rooftop bárok hangulatát idézi az ország legmagasabb épületének tetején megnyitott VIRTU Restaurant. A MOL Campus 28. emeletén kialakított éttermet azonban nem csupán a letaglózó kilátása "adja el".

A százötven férőhelyes fine service étterem egy látvány-felvonóval közelíthető meg a MOL Campus Visitor Centerből vagy az utcaszinti külön bejárattól.

A VIRTU Restaurant több szolgáltatással is készül: csodálhatjuk a páratlan panorámát hatalmas üvegfal mögül egy lounge hangulatú részből kávé, frissítők és sütemény fogyasztása közben, odaülhetünk a monumentális kék-zöld márvány pulthoz az egész város fölött, és menő koktélt szürcsölhetünk.

Az á la carte ebéd és vacsora elegáns, mégis közérthető módon mutatja be a regionális gasztrokultúrát igazi közönségkedvenceket felvonultatva.

Az éttermi rész egy nyitott és több szeparálható vendégtérből áll. Ideális lokáció családi vagy céges ünnepi pillanatok megéléséhez. Hat-nyolc főtől százötvenig tudja a VIRTU csapata személyessé tenni a tereket és az étel-ital kínálatot.

A VIRTU Restaurant a visszatérő ügyfeleket törzsvendégként köszönti, és igyekszik számukra az angol privát klubokhoz hasonló kiemelt szolgáltatásokat biztosítani egy csak számukra fenntartott belső térben. És ha már angolok: brit tervezőiroda felelt a hangulatfestésért, inspirációért pedig nem kellett messzire menniük, merthogy a közelben csordogáló Dunából merítettek ihletet.

A gasztronómiai koncepció és igyekezet a magyar konyha és vendéglátás ideális jövőképét vetíti elénk: a helyen minden elemében jelen van az a potenciál, mely hazánkban és a régióban rejlik. Kiemelhető a klasszikus ízekből álló menü, a széles borválaszték, a környező országok kultúrájának tisztelete, az elegancia és az inspiráló fine-service koncepció.

Az árak egyébként nem fine dining szintűek, mint ahogy hivatalosan nem is ebbe az osztályba sorolja magát a hely, de a tálalás, a minőség és a színvonal együttese azért legalább alulról súrolja ezt a kategóriát.

A VIRTU Restaurant konyháját a huszonhat éves Lendvai Levente vezeti, aki az Arany Kaviár Étteremből érkezett a MOL Campus torony tetejére:

Azt adjuk, ami a miénk és ami szerethető, mindezt olyan színvonalon, ami vonzóvá tesz minket.  Közép-kelet Európa regionális ízeit és ételeit mutatjuk be, amibe beletartozik hazánk után Ausztria, Lengyelország, Szlovákia, Csehország, Románia, Horvátország is. Remek alapanyagok és kitűnő ételek jellemzik ezt a térséget. A trendet, miszerint helyi alapanyagokat használunk és ötven kilométerről hozunk mindent, egy kicsit kiterjesztettük és a régió jellemző ételeiben gondolkodunk, ami lehet akár a bécsi szelet, a krumplis tészta, a smarni, a császármorzsa vagy a káposztaleves is. Ez utóbbi például ebben a régióban mindenhol megtalálható kisebb-nagyobb változtatásokkal. Természetesen megmutatjuk erdeink nagy vadjait is különböző kultúrák tolmácsolásában. Budapesten nem nyílt még étterem a huszonnyolcadik emeleten – ez a kilátás sok mindent meghatároz, és felénk is magas elvárásokat közvetít. Ez nem egy fine dining étterem, szeretjük amikor a vendég a saját ritmusában tud elmerülni az á la carte kínálatunkban, és minden korosztály megtalálja a saját élményét nálunk. Nyitottak és sokszínűek vagyunk, mint maga a város alattunk. Azt azért ígérhetem, hogy kiemelten elegáns szervizt nyújtunk. Az ételek megjelenésükben, tálalásukban mindenképpen ezt az emelkedettséget tükrözik – mesél terveiről az ifjú séf.

– Amit mi nyújtunk, ezek az otthon és a szeretet ízei, melyek egy pici melegséget hoznak az életünkbe. Nekem az évek folyamán nagyon sok ötletem gyűlt össze, úgy érzem, hogy ezen a helyen ezeket meg tudom valósítani. Úgy találtunk egymásra, a VIRTU-koncepció, az én eddigi munkám és a teljes vendéglátó csapat, ami számomra mesébe illő. Nincs olyan elvárás, hogy megfeleljünk a budapesti gasztrotrendnek – bátor lenne azt mondani, hogy inkább mi szeretnénk alakítani azt? – tette fel a kérdést Lendvai Levente.

A bemutatkozó sajtóvacsorán a séf elmondta még azt is, hogy minden étel mögött emlékek bújnak meg, gondolatok találkoznak és komoly gyűjtőmunka eredményének tekinthető. Nem véletlenül a magyaros vonalra és az ahhoz tartozó élményekre támaszkodik: már Bródy Sándor lilakáposztás, tepertős pogácsája is kedves tisztelgés a múlt előtt, a vegán korhely káposztaleves pedig Debrecen ízeit hozta fel a huszonnyolcadikra. Valamennyi fogás úgy idézi fel emlékeket, hogy közben modern technológiával készül, illetve megállja a helyét a mai környezetben.

Sok hagyományos ételünk a remek marketingmunkának köszönheti népszerűségét, jó pár fogás viszont az utóbbi évtizedekben kikopott az étlapokról, holott nem feltétlenül szolgált volna rá. Ilyen például a hideg báránysült, amit a VIRTU-ban próbálnak visszaemelni a kedvencek közé. Ennek érdekében lencsesalátával, házi majonézzel, krémsajttal lazítják ki, sós uborkát és ecetes hagymát adnak mellé – előételként hirdetik, de nagyon kis tartalmas tételnek tűnt.

Ez a jelző hatványozottan igaz volt a húslevesre, amit bármelyik modernkori Szindbád élvezettel kanalazna – ebből kitalálható, hogy masszív, erőt adó, lélekmelegítő táfelspiccről van szó, annak minden klasszikus hozzávalójával.

A töltött dagadó renoméja sem nyújtózkodik mostanság az egekig, de ha valahol, itt szó szerint a magasabb szintet hozta: a szokásos összeállításhoz tartozó kenyér, főtt tojás, petrezselyem, zsír, hagyma ötös mellett kacsamáj, fekete fokhagyma, köménymag és lazításként tojásfehérje hab tette egyszerre klasszikus, újragondolt és látványra modernizált fogássá. Talán ez az étel adja vissza leginkább, mit is szeretne valójában a VIRTU.