Nem véletlenül érezhetjük úgy, hogy az ismerősök által feltöltött képek csupán egy idealizált világot ábrázolnak. Ha valami túl szépnek tűnik ahhoz, hogy igaz legyen, akkor nagy valószínűséggel nem is az.
Ezt támasztja alá a Jet Cost által elvégzett kutatás, aminek keretein belül több ezer utazót kérdeztek meg. A kérdőívek kitöltése után kiderült, hogy az emberek nagyjából kétharmada ferdített már azzal kapcsolatban, mennyire csodálatos volt a nyaralása.
Leginkább az időjárással, a szállással és a megtekintett látványosságokkal kapcsolatban szokás túlozni. És hogy mi lehet ennek az oka? Alighanem a rengeteg tökéletes fotó a különböző közösségi oldalakon. Ha az ember megállás nélkül az ismerősei és az influenszerek csodás képeit látja, könnyen úgy érezheti, a saját kiruccanása nem elég jó, ezért igyekszik szebbnek feltüntetni.
Tulajdonképpen ez egy ördögi kör, amibe saját magunkat hajszoljuk bele. Mindenki irigykedik a másik hazugságára, ezért ő maga is ferdít.
"A közösségi média által gyakorolt nyomás miatt az emberek úgy érzik, meg kell felelniük másoknak. Pedig az élet nem verseny és csak azért, mert valaki eldicsekszik azzal amit tett, te nem leszel értéktelenebb ha nem teszed meg" – magyarázta a felmérést készítő Jet Cost szóvivője.
Persze ezenkívül más dolgok is hozzájárulhatnak ahhoz, hogy sokan túloznak a nyaralásukkal kapcsolatban.
Mivel rengetegen csak ritkán jutnak el nyaralni, amikor végre összejön, úgy érzik, muszáj mindennek fantasztikusnak tűnnie.
A kutatásban résztvevők azt mondták, leginkább azért szoktak szépíteni a történteken, hogy mások szemében ne bőgjenek le, szeretnének inkább utazottnak, sikeresnek és nagyviláginak tűnni. Ennek érdekében az elfogyasztott alkoholmennyiséggel és az elköltött pénzösszeggel kapcsolatban is gyakran hazudnak az emberek.
A válaszadók fele beismerte, hogy senkinek nem árulná el, ha a vakációja szörnyen sikerülne, tíz százalékuk pedig azt vallotta be, hogy töltött már fel hamis fotót annak érdekében, hogy a nyaralás mesésebbnek tűnjön, mint amilyen valójában volt. A legjobb megoldás valószínűleg az lenne, ha az utazása során mindenki inkább hanyagolná a közösségi médiát, és csakis az adott pillanatra fókuszálna.
Ez is érdekelhet:
(Képek: Unsplash)
közösségi média | instagram | látszat | fénykép | túlzás
Ezzel a tíz fantasztikus dizájntárggyal a legmenőbb hellyé teheted az otthonod
10+1 ikonikus és gyönyörű lámpa, ami garantáltan feldobja az otthonod
Beköszöntött a tél, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 14. száma. Mit találunk benne? Kajakkal bejárjuk Grönland izgalmas és lenyűgöző helyeit, találkozunk a világ egyik leghíresebb párterapeutájával, Esther Perellel, és a Netflix által világhírűvé vált dél-koreai séffel, Jeong Kwannal, motorral részt veszünk a Balkan Rallyn, és beszélgetünk Kelecsényi Milán férfiruha-készítővel is. A Dél-afrikai Köztársaságban teszteljük, milyen az új AUDI Q8, és elbeszélgetünk a zoknik Rolls Royce-át gyártó Iszató Nisigucsival is. Elmegyünk egészen Kenyáig, hogy elefántokat nézzünk, az Őrségben kipróbáljuk, milyen a régió legújabb kabinháza, a Kástu, bemutatjuk a Déryné Kenyeret, a város új pékségét, teszteltjük az új elektromos KIÁt, ezen kívül pedig találkozunk még Berki Blanka topmodellel, Áron Eszter divattervezővel és sokan másokkal. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!