Miért nem szállhatunk le a gépről akkor sem, ha több órát kell várni a kifutópályán?

A Sky News a Brit Utazási Irodák Szövetségének (ABTA) szóvivőjét, Sean Tiptont kérdezte a helyzet kapcsán, amivel a legtöbben már talán találkoztak.

Mint Tipton elmondta, ha problémák adódnak a légiirányító rendszerrel, ahogyan az hétfőn is történt Nagy-Britanniában, a késleltetett repülők arra várnak, hogy felszabaduljon egy résidő, és felszállhassanak. Így aztán nem lehet tudni, hogy pontosan mennyi ideig kell várakozni. Előfordulhat, hogy egy óra múlva felajánlanak egy résidőt, de azt újra el kell halasztani.

A gépnek tehát teljes készenlétben kell állnia, ez pedig úgy nem lehetséges, ha az utasok szétszélednek, és elölről kell kezdeni a beszállási folyamatot. Ez még nagyobb késéseket okozna, mint a szóvivő elmondta.

Mint hozzátette, nyilvánvalóan bosszantó, ha két-három órát kell ülni a repülőn a kifutópályán, de ez valójában az utasok kényelmét szolgálja.

Az európai szabályok szerint ugyanakkor öt órányi várakozás után fel kell ajánlani az utasoknak, hogy leszállhatnak, de nagyon ritkán fordul elő, hogy ennyit kell várni a kifutópályán. Ha a késés meghaladja a két órát a rövid távú járatok esetében, a légitársaságoknak frissítőket kell felajánlani.

(Forrás: Sky News, képek: Getty Images, Unsplash)

késés | repülőtér | utasok | kifutópálya | repülőgép

FOLYTASD EZZEL

Ezzel a tíz fantasztikus dizájntárggyal a legmenőbb hellyé teheted az otthonod

10+1 ikonikus és gyönyörű lámpa, ami garantáltan feldobja az otthonod

Rendeld meg a Roadster magazin 14. számát!

Beköszöntött a tél, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 14. száma. Mit találunk benne? Kajakkal bejárjuk Grönland izgalmas és lenyűgöző helyeit, találkozunk a világ egyik leghíresebb párterapeutájával, Esther Perellel, és a Netflix által világhírűvé vált dél-koreai séffel, Jeong Kwannal, motorral részt veszünk a Balkan Rallyn, és beszélgetünk Kelecsényi Milán férfiruha-készítővel is. A Dél-afrikai Köztársaságban teszteljük, milyen az új AUDI Q8, és elbeszélgetünk a zoknik Rolls Royce-át gyártó Iszató Nisigucsival is. Elmegyünk egészen Kenyáig, hogy elefántokat nézzünk, az Őrségben kipróbáljuk, milyen a régió legújabb kabinháza, a Kástu, bemutatjuk a Déryné Kenyeret, a város új pékségét, teszteltjük az új elektromos KIÁt, ezen kívül pedig találkozunk még Berki Blanka topmodellel, Áron Eszter divattervezővel és sokan másokkal. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.

Megnézem, mert érdekel!
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom