Mire jó a fékterem egy motorfelújítás során?

Ebben a cikkben megnézzük, hogy mire jó egy fékterem, és mi köze van a motorfelújításhoz. Miért van rá szükség ahhoz, hogy hibamentesen újjá tudják varázsolni az autónk szívét? És milyen folyamat előzi meg a használatát? Nézzük is meg mindezt kicsit közelebbről!

Miért van szükség motorfelújításra?

Egy-egy régebbi motor esetén nem ritka, hogy a motorfelújítás már körülbelül 200.000 kilométer után megtörténik. A technológiai fejlődés megkérdőjelezhetetlen, ugyanis ma már ez a szám 500.000 kilométernél, vagy afelett van. Ezt a futásteljesítményt tudják motorfelújítás nélkül az újabb motorok.

Viszont sajnos előfordul, hogy idő előtt sort kell keríteni a felújításra. Ez két dologra vezethető vissza. Folyamatosan hatalmas terhelést kap a fő egység, ami óriási hőhatással is párosul. Másrészt ott van a nem megfelelő karbantartás is, ami idő előtt is problémához vezethet.

A belsőégésű motorok óriási fejlődésen mentek keresztül, hatalmas erőkifejtésre képesek. Ez azzal is együtt jár, hogy megnőtt az alkatrészeket érő erőhatás is. Ezt megfelelő anyaghasználattal elég jól kezelni tudták a gyártók. De emellett ott a hatalmas hőhatás is, és a kettő együtt már okozhat számos problémát az idő előrehaladtával.

A használat során fellépő bizonyos kopásokkal természetesen a motorgyártók is számolnak. Erre vannak az úgynevezett kopó alkatrészek, melyeket időközönként cserélni kell. De persze ezek még megfelelő karbantartás és rendszeres szerviz mellett is elkopnak.

Ezek azonban nem összetévesztendők azokkal a károkkal, amit a nem megfelelő karbantartás és a rendszeres szerviz hiánya okoz. Az olyan gyári előírások figyelmen kívül hagyása, mint például az olajcsere ütemezése már önmagában sok gondot tud okozni. Már csak ennek betartása is jelentősen csökkenti az idő előtti motorfelújítás szükségességét.

Hengerfej, motorblokk, főtengely

Ha mégis felújításra kerül a sor, érdemes tudni, hogy a motor egyes részei, vagy akár az egésze is sorra kerülhet, annak függvényében, hogy mi a probléma. Lehet a hengerfej, a motorblokk, vagy akár a főtengely is az, amit fel kell újítani. Lehet elég csak az egyes részekhez hozzányúlni, azonban ha egy szinte teljesen új motort akarunk, akkor több részét is cserélni kell vagy felújítani.

Mire kell a fékterem?

Ha magát a motorfelújítási folyamatot nézzük, akkor először ki kell deríteni, hogy valóban az okozza-e a problémát, amire gondolunk. Ez a hibakeresés. Ekkor kiderül, hogy valóban szét kell-e szedni teljesen a motort, és hogy javítható-e egyáltalán a hiba, vagy hogy megéri-e egyáltalán belekezdeni a javításba.

Ha megtörténik a felújítás, jöhet az utólagos vizsgálat. Ezzel győződhetünk meg arról, hogy sikeres volt-e a javítás. Ekkor használunk féktermet. Ebben minden körülmény adott ahhoz, hogy a motor működését ki tudjuk elemezni, még mielőtt visszatennénk a helyére.

Mint látható sok oka lehet egy motorfelújításnak, de sokat is tehetünk azért, hogy minél később kerüljön rá sor. Csak ne feledkezzünk meg a szervizekről és  a rendszeres karbantartásról!

(Szponzorált tartalom)

FOLYTASD EZZEL

Egy jó tervhez is kellhet több perspektíva

Sulciová Silvia interjú

Skót nyár a ködös budapesti belvárosban – Ilyen a 2023-as év whiskyje

Rendeld meg a Roadster magazin 18. számát!

Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.

Megnézem, mert érdekel!
Instagram
“Útra keltünk és összegyűjtöttük a legkiemelkedőbb hazai szállásokat és vendéglátóhelyeket számotokra. Ezek a helyek garantáltan felejthetetlen élményeket kínálnak, legyen szó romantikus pihenésről a Balaton partján vagy egy kulináris felfedezőútról Budapesten.”
Izing Róbert Izing Róbert, főszerkesztő

Legfrissebb ajánlataink

Irány a Roadster Select
teljes adatbázisa
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom