A benchmark rendkívül gyakran használt fogalomnak számít, amely röviden és tömören összefoglalva annyit tesz: összehasonlítási alap, referencia érték. Tulajdonképpen minden területen használható, a marketingtől kezdve az értékesítésig, de még az értékpapírok teljesítményének összehasonlítására is az elvárthoz képest.
Benchmarking és benchmarketing
A viszonyítási alapokhoz hozzáigazított tervezést a benchmarking megnevezéssel fejezik ki. Maga a folyamat arra utal, amikor a vállalkozás az elért teljesítményét összehasonlítja más cégek eredményeivel. Ezt annak reményében teszik, hogy javulást érhessenek el a teljesítményben, hatékonyságban. Persze mindig van egy másik út, ha gyors növekedést szeretnénk elérni, ha például igénybe vesszük egy profi online marketing ügynökség segítségét, méghozzá a 7Blog szakértői csapatának szolgáltatását.
Visszaevezve a benchmark területére, utalhat pénzügyi mutatókra, termelési teljesítményekre, minőségi mutatókra és így tovább.
Pénzügyi benchmarking, amikor a cégek nyereségüket, bevételüket, költségeiket hasonlítják össze más vállalatokéval, ezáltal feltérképezhetik azt, hogy a konkurenciával szemben hogyan teljesítenek. Egyúttal arra is fény derülhet, hogy mely területeken szükséges kisebb-nagyobb javítás.
Ennek köszönhetően optimalizálható a marketing, csökkenthetők a költségek, fokozható a termelési hatékonyság is.
A benchmarketinget az online marketingben használják, kiemelendő benchmarkok a marketingben például a konverziós arány, az átlagos kosárérték, az organikus forgalom és a látogatók weboldalon eltöltött ideje.
Hogyan született meg a benchmarking?
Magát a módszertant a japán Toyota autógyár hozta létre, az ‘50-es években legfőképp a minőség javítását és a költségek optimalizálását helyezték fókuszba. Alkalmazták az egyes résztevékenységek hatékonyságának növelésére is, de végül a 20.században vált igazán kiforrottá.
A folyamatot több lépés alkotja, hiszen a célkitűzések és a mérőszámok meghatározása is alapvető, ahogyan az adatgyűjtés és elemzés is, de nem maradhat el a különbségek vizsgálata, valamint a cselekvési terv kigondolása sem.
Hozunk is egy példát az Apple kapcsán. A vállalat legfőbb célja az volt, hogy javulást érjen el a beszerzési lánc költséghatékonyságában, és ezzel együtt mérséklődjenek a termelési költségek. A gondos benchmarking segített az optimalizálásban a logisztikai folyamatoknál, az alkatrészek beszerzésénél, vagyis a cég hatékonyabb termelési és szállítási folyamatokat köszönhetett a “módszernek”. Nem beszélve a jelentős mértékű költségmegtakarításról!
Miért érdemes alkalmazni?
A benchmarking révén javulás érhető el a vállalatok teljesítményében, hiszen lehetőséget kínál a jobb megoldások bevezetésére, a meglévő folyamatok átalakítására, s így komoly versenyelőny megszerzésére a konkurens cégekkel szemben.
(Szponzorált tartalom)
Hét dolog, amit ki kell próbálnod a legszebb horvát nemzeti parkban
Nagyvárosi kalandor a Volvótól

Hawaiitól Tanzániáig, az egyik legjobb magyar sommeliertől a belga csúcsdizájnerig, az új Rolls-Royce-tól Horvátország titkos gyöngyszemeiig, a Roadster magazin új lapszáma ismét a világ izgalmas, kreatív és hedonistán lüktető ŕétegeibe viszi el olvasóit. Elmegyünk a bécsi három Michelin-csillagos Amadorba, ahol találkozunk Bencze Ádám sommeiler-vel, beszélgetünk Havancsák Terézzel, aki a közelmúltban kezdett el dolgozni az amerikai outerwear brand AETHERnél, Portugáliában kipróbáljuk, milyen a tengerparton száguldozni az új Ferrarival – egész kellemes –, a kortárs irodalom kedvelőinek pedig egy olyan Roadsternek írt Parti Nagy Lajos írással jelentkezünk, ami szerintünk a legjobbjai közé tartozik. Az aktuális számban lesz egy 20 oldalas mellékletünk is, amelynek főszereplője a még mindig rengeteg újdonságot rejtő Horvátország. Ezen kívül is sok színes történetünk van még, úgyhogy ezúttal is érdemes elmerülni a Roadster gazdag és kalandokkal teli világában!
Megnézem, mert érdekel!