Mit jelent a benchmark, és miért olyan fontos az üzleti világban?

A benchmark rendkívül gyakran használt fogalomnak számít, amely röviden és tömören összefoglalva annyit tesz: összehasonlítási alap, referencia érték. Tulajdonképpen minden területen használható, a marketingtől kezdve az értékesítésig, de még az értékpapírok teljesítményének összehasonlítására is az elvárthoz képest.

 

Benchmarking és benchmarketing

 

A viszonyítási alapokhoz hozzáigazított tervezést a benchmarking megnevezéssel fejezik ki. Maga a folyamat arra utal, amikor a vállalkozás az elért teljesítményét összehasonlítja más cégek eredményeivel. Ezt annak reményében teszik, hogy javulást érhessenek el a teljesítményben, hatékonyságban. Persze mindig van egy másik út, ha gyors növekedést szeretnénk elérni, ha például igénybe vesszük egy profi online marketing ügynökség segítségét, méghozzá a 7Blog szakértői csapatának szolgáltatását.

Visszaevezve a benchmark területére, utalhat pénzügyi mutatókra, termelési teljesítményekre, minőségi mutatókra és így tovább.

 

Pénzügyi benchmarking, amikor a cégek nyereségüket, bevételüket, költségeiket hasonlítják össze más vállalatokéval, ezáltal feltérképezhetik azt, hogy a konkurenciával szemben hogyan teljesítenek. Egyúttal arra is fény derülhet, hogy mely területeken szükséges kisebb-nagyobb javítás.

 

Ennek köszönhetően optimalizálható a marketing, csökkenthetők a költségek, fokozható a termelési hatékonyság is.

 

A benchmarketinget az online marketingben használják, kiemelendő benchmarkok a marketingben például a konverziós arány, az átlagos kosárérték, az organikus forgalom és a látogatók weboldalon eltöltött ideje.

 

Hogyan született meg a benchmarking? 

 

Magát a módszertant a japán Toyota autógyár hozta létre, az ‘50-es években legfőképp a minőség javítását és a költségek optimalizálását helyezték fókuszba. Alkalmazták az egyes résztevékenységek hatékonyságának növelésére is, de végül a 20.században vált igazán kiforrottá.

 

A folyamatot több lépés alkotja, hiszen a célkitűzések és a mérőszámok meghatározása is alapvető, ahogyan az adatgyűjtés és elemzés is, de nem maradhat el a különbségek vizsgálata, valamint a cselekvési terv kigondolása sem.

 

Hozunk is egy példát az Apple kapcsán. A vállalat legfőbb célja az volt, hogy javulást érjen el a beszerzési lánc költséghatékonyságában, és ezzel együtt mérséklődjenek a termelési költségek. A gondos benchmarking segített az optimalizálásban a logisztikai folyamatoknál, az alkatrészek beszerzésénél, vagyis a cég hatékonyabb termelési és szállítási folyamatokat köszönhetett a “módszernek”. Nem beszélve a jelentős mértékű költségmegtakarításról!

 

Miért érdemes alkalmazni? 

 

A benchmarking révén javulás érhető el a vállalatok teljesítményében, hiszen lehetőséget kínál a jobb megoldások bevezetésére, a meglévő folyamatok átalakítására, s így komoly versenyelőny megszerzésére a konkurens cégekkel szemben.

(Szponzorált tartalom)

pr

FOLYTASD EZZEL

Ezzel a tíz fantasztikus dizájntárggyal a legmenőbb hellyé teheted az otthonod

10+1 ikonikus és gyönyörű lámpa, ami garantáltan feldobja az otthonod

Rendeld meg a Roadster magazin 14. számát!

Beköszöntött a tél, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 14. száma. Mit találunk benne? Kajakkal bejárjuk Grönland izgalmas és lenyűgöző helyeit, találkozunk a világ egyik leghíresebb párterapeutájával, Esther Perellel, és a Netflix által világhírűvé vált dél-koreai séffel, Jeong Kwannal, motorral részt veszünk a Balkan Rallyn, és beszélgetünk Kelecsényi Milán férfiruha-készítővel is. A Dél-afrikai Köztársaságban teszteljük, milyen az új AUDI Q8, és elbeszélgetünk a zoknik Rolls Royce-át gyártó Iszató Nisigucsival is. Elmegyünk egészen Kenyáig, hogy elefántokat nézzünk, az Őrségben kipróbáljuk, milyen a régió legújabb kabinháza, a Kástu, bemutatjuk a Déryné Kenyeret, a város új pékségét, teszteltjük az új elektromos KIÁt, ezen kívül pedig találkozunk még Berki Blanka topmodellel, Áron Eszter divattervezővel és sokan másokkal. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.

Megnézem, mert érdekel!
Instagram
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom