Kevés romantikus balett gyakorolt akkora hatást a táncművészetre, mint az 1841-ben bemutatott Giselle. A balerinák egyik legvágyottabb szerepeként a gyöngédség és a tragikum határán egyensúlyozva testesíti meg mindazt, amit a klasszikus balett világa adhat a nézőnek.
A Győri Balett előadásában, Velekei László koreográfiájával most egészen új értelmezésben kel életre. A GisL című egyfelvonásos balett nem csak új megvilágításba helyezi a jól ismert történetet, hanem színházi és koncertszerű formanyelvével a kortárs balett kifejezőeszközeit is felvonultatja.
Amikor eltűnnek a műfajok közötti határok, csoda jön létre
A történet középpontjában a falusi lány, Giselle sorscsapásokkal teli útja áll, aki szerelmi csalódása után az őrületbe zuhan, majd halálát követően a bosszúálló női szellemek, a villik közé kerül.
A Győri Balett verziója nagy hangsúlyt fektet a karakterek lelki fejlődésére és a valóság és túlvilág közti átváltozás dramaturgiájára.
A megszokott két felvonás helyett ezúttal egyetlen, tömörített előadásban bontakozik ki a történet, ahol a táncosok geometrikus kockákba szorítva keresik saját útjukat.
A darabot az előadó-művészet egyik legkarizmatikusabb zenei alakja, Lajkó Félix kíséri felvételről, hogy hegedűjátékával, egyedi zenei világával kiteljesítse a darab érzelmi mélységeit. A zenei közreműködők, így Sidoo Attila (gitár), Kertész Endre (cselló), Barcza Horváth József (nagybőgő), Mazura János (tuba), Czirják Tamás (dob) pedig
a műfaji határokat átlépve hozzák közel a nézőkhöz a szenvedély, a szerelem, a veszteség és a megváltás történetét.
Egy klasszikus újjászületése
A látvány egészen egyedülálló lesz. Míg Velekei László koreográfiája új vizuális világot alkot a színpadon, addig Szendrényi Éva díszletei, Győri Gabi karakterformáló jelmezei és Stadler Ferenc érzékeny fénytervezése érzékien hangsúlyozza a túlvilági látomás és a hús-vér dráma kontrasztját.
A címszerepet Herkovics Eszter Adria alakítja, partnerei Daichi Uematsu (Albrecht), Guti Gerda (Myrtha), Luka Dimić (Hilarion).
A GisL előadása egyszerre reflektál az eredeti történetre és szól mai nyelven a női sorsról, az elárulás fájdalmáról, a szerelem sebezhetőségéről, és arról, hogyan válhat egy fiatal lány sorsa szimbolikus utazássá a halálon és az emlékezeten túl. Velekei és a Győri Balett csapata olyan komplex, érzékeny, mélyen emberi előadást hozott létre, amely túlmutat a balett megszokott keretein, hiszen
egyszerre színház, koncert és tánc, melynek hatása még sokáig velünk marad.
Május 28-án és 29-én a Müpában. Ne maradj le róla!
(Fotók: Müpa)
A Balaton kapuja: Kenese Bay Garden Resort & Conference Hotel
Otthonos minimalizmus, avagy egy stílusos családi ház Szombathelyen

Hawaiitól Tanzániáig, az egyik legjobb magyar sommeliertől a belga csúcsdizájnerig, az új Rolls-Royce-tól Horvátország titkos gyöngyszemeiig, a Roadster magazin új lapszáma ismét a világ izgalmas, kreatív és hedonistán lüktető ŕétegeibe viszi el olvasóit. Elmegyünk a bécsi három Michelin-csillagos Amadorba, ahol találkozunk Bencze Ádám sommeiler-vel, beszélgetünk Havancsák Terézzel, aki a közelmúltban kezdett el dolgozni az amerikai outerwear brand AETHERnél, Portugáliában kipróbáljuk, milyen a tengerparton száguldozni az új Ferrarival – egész kellemes –, a kortárs irodalom kedvelőinek pedig egy olyan Roadsternek írt Parti Nagy Lajos írással jelentkezünk, ami szerintünk a legjobbjai közé tartozik. Az aktuális számban lesz egy 20 oldalas mellékletünk is, amelynek főszereplője a még mindig rengeteg újdonságot rejtő Horvátország. Ezen kívül is sok színes történetünk van még, úgyhogy ezúttal is érdemes elmerülni a Roadster gazdag és kalandokkal teli világában!
Megnézem, mert érdekel!