A Norse Atlantic Airways a héten jelentette be, hogy jövő nyáron indítja el hosszú távú járatait.
"Hiszünk benne, hogy szükség van egy új és innovatív légitársaságra, amely a világ fokozatos újranyitásával modern, környezetbarátabb és üzemanyag-takarékosabb repülőgépekkel szolgálja ki a fapados interkontinentális piacot" – mondta Bjørn Tore Larsen vezérigazgató. "A terveink szerint haladunk, a tényleges működést akkor kezdjük meg, amikor megszűnnek az utazási korlátozások, és visszatér a kereslet a transzatlanti járatok iránt."
A társaság Londonból, Oslóból és Párizsból tervez járatokat indítani New Yorkba, Miamiba és Los Angelesbe. Ehhez kilenc gépet vásárolt a Norwegian Air-től, a flottában pedig tizenöt darab 787-es Dreamliner lesz majd, melyek tehát várhatóan jövőre állnak szolgálatba.
A kék és fehér festésű gépekkel kapcsolatban a légitársaság egyelőre nem árulta el, hogy az utasok pontosan mire számíthatnak a fedélzeten, de azt már lehet tudni, hogy a szolgáltatások között megtalálható majd wifi, igény szerinti ételrendelés, valamint szórakoztató egységek is.
A jegyeket várhatóan három hónappal az első járat indulása előtt kezdik el értékesíteni, bár a légitársaság egyelőre nem részletezte a transzatlanti járatok költségeit.
A Norse a Norwegian Air és a WOW Air által hagyott űrt kívánja betölteni a piacon, két olyan fapados légitársaságét, melyek 84 dollárért (25 ezer forintért) is kínáltak hosszú távú európai járatokra szóló egyirányú jegyet. A Norwegian egyébként év elején jelentette be transzatlanti járatainak megszüntetését, amit részben a világjárvány miatti utashiánnyal magyarázott.
Eközben itthon jelentős utasszám-növekedéssel indult a második félév a budapesti repülőtéren: júliusban 538 074 utast kezelt a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér, ami megközelíti az év első hat hónapjának összforgalmát.
(Forrás: Travel and Leisure, fotók: Getty Images)
olcsó | norvég | Norse | jegyek | repülés | utazás
Egy jó tervhez is kellhet több perspektíva
–
Sulciová Silvia interjú
Skót nyár a ködös budapesti belvárosban – Ilyen a 2023-as év whiskyje

Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!