Március 27-én nyolc utas rekedt az afrikai São Tomé és Príncipén, miután nem érték el az utolsó hajót, amit a Norwegian Cruise Line tengerjárójához, a Norwegian Dawnhoz vitte volna őket.
A hajótársaság közleménye szerint bár a helyzet nagyon sajnálatos, a vendégek felelősek azért, hogy a közzétett időpontban térjenek vissza a hajóra. A cég az utasok útlevelét átadta a helyi kikötői ellenőröknek, hogy a vendégek átvehessék azokat. Mint mondták, a vendégeknek maguknak kell megoldaniuk, hogy eljussanak a következő elérhető kikötőbe, ahol újra csatlakozhatnak a hajóhoz. A hajótársaság együttműködik a helyi hatóságokkal, és kommunikál a bajba jutott utasokkal.
A nyolc fős csoporthoz tartozott egy dél-karolinai házaspár, Jill és Jay Campbell is, akik részletesen meséltek a kalandjaikról a WPDE nevű magazinnak. Mint elmondták,
tizenöt órán át utaztak hat országon keresztül, hogy vasárnap Gambiában megpróbáljanak felszállni a hajóra, az óceánjáró azonban a kedvezőtlen időjárási körülmények, valamint az árapályhelyzet miatt épp akkor nem tudott ott kikötni.
A csapat ezután a szenegáli Dakarba indult, ahol már sikeresen felszállt a tengerjáróra, miután az kedden kora reggel kikötött. A hajótársaság közölte, hogy megtéríti a vendégeknek a gambiai Banjurból a szenegáli Dakarba történő utazás költségeit.
A csoport több tagja idős volt, az egyikük mozgásában korlátozott, és egy várandós nő is volt köztük. Az egyik utazó öt napon át nem tudta bevenni a szívgyógyszerét és rosszul is lett.
Mint Campbellék elmondták, jelezték a túravezetőnek, hogy fogytán az idejük, de azt a választ kapták, hogy egy órán belül visszaviszik őket. A túraszervező később felvette a kapcsolatot a kapitánnyal, hogy közölje, az utasok úton vannak, de késni fognak. A hajó még a kikötőben volt, amikor visszaértek, de Campbellék szerint a kapitány nem engedte őket a fedélzetre.
Mint mondták, a kikötőmester is megpróbálta felhívni a hajót, de a kapitány elutasította a hívást. Hívták az ügyfélszolgálat sürgősségi számát, de ott sem kaptak segítséget.
Mivel a legtöbb utasnak nem volt olyan hitelkártyája, amelyet São Tomé és Príncipén elfogadtak volna, Campbellék több ezer dollárt költöttek a Visa-kártyájukról, hogy fedezzék a csoport szállását és az alapvető dolgokat.
A Norwegian Cruise nemrég ezzel a világkörüli ultraluxus utazással került be a hírekbe.
(Forrás: CNN, képek: Getty Images)
Norwegian Dawn | afrika | késés | utasok | Norwegian Cruise Line
Hét dolog, amit ki kell próbálnod a legszebb horvát nemzeti parkban
Nagyvárosi kalandor a Volvótól

Hawaiitól Tanzániáig, az egyik legjobb magyar sommeliertől a belga csúcsdizájnerig, az új Rolls-Royce-tól Horvátország titkos gyöngyszemeiig, a Roadster magazin új lapszáma ismét a világ izgalmas, kreatív és hedonistán lüktető ŕétegeibe viszi el olvasóit. Elmegyünk a bécsi három Michelin-csillagos Amadorba, ahol találkozunk Bencze Ádám sommeiler-vel, beszélgetünk Havancsák Terézzel, aki a közelmúltban kezdett el dolgozni az amerikai outerwear brand AETHERnél, Portugáliában kipróbáljuk, milyen a tengerparton száguldozni az új Ferrarival – egész kellemes –, a kortárs irodalom kedvelőinek pedig egy olyan Roadsternek írt Parti Nagy Lajos írással jelentkezünk, ami szerintünk a legjobbjai közé tartozik. Az aktuális számban lesz egy 20 oldalas mellékletünk is, amelynek főszereplője a még mindig rengeteg újdonságot rejtő Horvátország. Ezen kívül is sok színes történetünk van még, úgyhogy ezúttal is érdemes elmerülni a Roadster gazdag és kalandokkal teli világában!
Megnézem, mert érdekel!