Március 27-én nyolc utas rekedt az afrikai São Tomé és Príncipén, miután nem érték el az utolsó hajót, amit a Norwegian Cruise Line tengerjárójához, a Norwegian Dawnhoz vitte volna őket.
A hajótársaság közleménye szerint bár a helyzet nagyon sajnálatos, a vendégek felelősek azért, hogy a közzétett időpontban térjenek vissza a hajóra. A cég az utasok útlevelét átadta a helyi kikötői ellenőröknek, hogy a vendégek átvehessék azokat. Mint mondták, a vendégeknek maguknak kell megoldaniuk, hogy eljussanak a következő elérhető kikötőbe, ahol újra csatlakozhatnak a hajóhoz. A hajótársaság együttműködik a helyi hatóságokkal, és kommunikál a bajba jutott utasokkal.
A nyolc fős csoporthoz tartozott egy dél-karolinai házaspár, Jill és Jay Campbell is, akik részletesen meséltek a kalandjaikról a WPDE nevű magazinnak. Mint elmondták,
tizenöt órán át utaztak hat országon keresztül, hogy vasárnap Gambiában megpróbáljanak felszállni a hajóra, az óceánjáró azonban a kedvezőtlen időjárási körülmények, valamint az árapályhelyzet miatt épp akkor nem tudott ott kikötni.
A csapat ezután a szenegáli Dakarba indult, ahol már sikeresen felszállt a tengerjáróra, miután az kedden kora reggel kikötött. A hajótársaság közölte, hogy megtéríti a vendégeknek a gambiai Banjurból a szenegáli Dakarba történő utazás költségeit.
A csoport több tagja idős volt, az egyikük mozgásában korlátozott, és egy várandós nő is volt köztük. Az egyik utazó öt napon át nem tudta bevenni a szívgyógyszerét és rosszul is lett.
Mint Campbellék elmondták, jelezték a túravezetőnek, hogy fogytán az idejük, de azt a választ kapták, hogy egy órán belül visszaviszik őket. A túraszervező később felvette a kapcsolatot a kapitánnyal, hogy közölje, az utasok úton vannak, de késni fognak. A hajó még a kikötőben volt, amikor visszaértek, de Campbellék szerint a kapitány nem engedte őket a fedélzetre.
Mint mondták, a kikötőmester is megpróbálta felhívni a hajót, de a kapitány elutasította a hívást. Hívták az ügyfélszolgálat sürgősségi számát, de ott sem kaptak segítséget.
Mivel a legtöbb utasnak nem volt olyan hitelkártyája, amelyet São Tomé és Príncipén elfogadtak volna, Campbellék több ezer dollárt költöttek a Visa-kártyájukról, hogy fedezzék a csoport szállását és az alapvető dolgokat.
A Norwegian Cruise nemrég ezzel a világkörüli ultraluxus utazással került be a hírekbe.
(Forrás: CNN, képek: Getty Images)
afrika | késés | Norwegian Cruise Line | utasok | Norwegian Dawn
A kiberbiztonság téged is érint! Mit is jelent valójában?
Így élheted meg az ünnepi hangolódást egy csodás kastély birtokán itt, a szomszédunkban
Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!