Online vállalkozást indítanál? Ezekre figyelj

Ha online vállalkozás indításán töröd a fejed, tanácsos minél felkészültebben hozzáállni a kihíváshoz, hogy ne égesd el a pénzed egy rossz weboldal készítésére vagy éppen katasztrofális marketing kampányokra. Mire figyelj, mielőtt elindulnál az internetes vállalkozások versenyében? Mutatjuk!

Ha online vállalkozás indításán töröd a fejed, tanácsos minél felkészültebben hozzáállni a kihíváshoz, hogy ne égesd el a pénzed egy rossz weboldal készítésére vagy éppen katasztrofális marketing kampányokra. Mire figyelj, mielőtt elindulnál az internetes vállalkozások versenyében? Mutatjuk!

  1. Vágj bele tudatosan a marketingbe!

Legyen szó PPC hirdetésekről vagy keresőoptimalizálásról (SEO), a célközönséged alapos ismerete és rendszerszintű marketing munka nélkül esélytelen komolyabb sikereket aratni az internetes piacon.

Először is érdemes piackutatást végezni, hogy valóban megismerd a közönséged szokásait. Ezt a lépést hagyja ki az online térben rövid idő alatt elvérző vállalkozások többsége. Ne hagyatkozz a megérzéseidre vagy az ismerősök véleményére, hiszen minden azon múlik, hogy végül megtalálod-e a közös hangot az elérni kívánt célcsoportoddal.

Ha már komplex kép rajzolódott ki a közönségedről, jöhet a marketing kampányok tervezése, futtatása és folyamatos optimalizálása. A látogatóiddal kapcsolatos adatok elemzésében olyan analitikai eszközök lehetnek segítségedre, mint a Google Analytics, a Search Console, a Facebook Vállalkozáskezelő, vagy akár a Hotjar.

2022-ben a felhasználói élmény (UX) minősége továbbra is döntő tényező lesz a sikert illetően.

Ha a céges weboldalad vagy webáruházad egyszerűen kezelhető és egy pillanat alatt betölt még a régebbi okostelefonokon is, máris tettél a magasabb felhasználói élményért. Azonban a UX designerek munkája itt még közel sem áll meg, hiszen a különböző CTA-k dizájnja, színe és konkrét szövegezése is sokat nyomnak a latban a konverziós arányt tekintve.

3. Haladj kis lépésekben!

Lépésről lépésre haladva folyamatosan építheted az online vállalkozásod. Kitartó munkával és szakmai fejlődéssel a PPC, SEO és a közösségi média marketing kampányok is egyre jobb eredményeket fognak mutatni a felfelé kúszó grafikonokkal.

TIPP: Olvass minden nap legalább néhány oldalnyi szakmai anyagot, amit akár már másnap élesben alkalmazhatsz vállalkozásod fejlesztése érdekében. Így napról napra növekedhet az internetes üzleted.

4. Tűzz ki magad elé célokat, tervezz, és mérd az előrehaladást KPI-vel!

A fontos mérföldkövek kijelöléséből minden nap motivációt meríthetsz a haladáshoz. Eredményeid mérésével pedig pontosan nyomon követheted vállalkozásod fejlődését, és mindig a helyes irányba mozdulhatsz. A KPI (Key Performance Indicator) az a mutatószám, amivel a hatékonyságot mérheted. Ez lehet például a bevételed, a weboldalad látógatóianak száma és a konverziós arányod is.

5. Meríts ötleteket nemzetközi példákból!

Próbáld megtalálni a nemzetközileg is elismert vállalkozások titkát. Ha kicsit mélyebbre ásol a marketinget, a szervezeti felépítést vagy akár a céges kultúrát tekintve, igazi aranybányára lelhetsz. Olyan ötletekkel gazdagodhatsz, amelyeket egyszerűen átültethetsz saját vállalkozásod fejlesztéséhez.

6. Csinálj versenytárs elemzést!

Marketing kampányok indítása előtt mindig mérd fel alaposan a terepet. Versenytársaid erősségeinek és gyengeségeinek tudatában pontosan olyan stratégiával állhatsz elő, melynek megvalósításával igenis helyed lesz a piacon. Minél többet tudsz róluk, annál precízebb módszerekkel növekedhetsz.

7. Szánj időt a monitoringra!

Részletes adatelemzés nélkül nem létezik működő marketing. Weboldalad organikus forgalmát, a Google-ben elfoglalt találati pozícióid és a visszapattanási arányt a Search Console és a Google Analytics adatai alapján folyamatosan ellenőrizheted. Célszerű a monitoring szoftvereket bevetni, hiszen óriási segítséget jelentenek a tervezésben.

Mielőtt online vállalkozást indítasz, ismerd meg tetőtől talpig a célközönséged. Továbbá legyen a kezedben egy olyan felhasználó- és keresőbarát weboldal, amivel versenyképes lehetsz az online marketing kampányaiddal!

(Szponzorált tartalom)

pr

FOLYTASD EZZEL

Egy jó tervhez is kellhet több perspektíva

Sulciová Silvia interjú

Skót nyár a ködös budapesti belvárosban – Ilyen a 2023-as év whiskyje

Rendeld meg a Roadster magazin 18. számát!

Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.

Megnézem, mert érdekel!
“Útra keltünk és összegyűjtöttük a legkiemelkedőbb hazai szállásokat és vendéglátóhelyeket számotokra. Ezek a helyek garantáltan felejthetetlen élményeket kínálnak, legyen szó romantikus pihenésről a Balaton partján vagy egy kulináris felfedezőútról Budapesten.”
Izing Róbert Izing Róbert, főszerkesztő

Legfrissebb ajánlataink

Irány a Roadster Select
teljes adatbázisa
Csábító a magas a kamat, de mást is mérlegelni kell – private banking az MBH Bankkal
Hirdetés
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom