A vásárlói hűség- vagy jutalmazási program olyan működő marketingstratégia, amely segít megtartani a vevőket, és arra ösztönzi őket, hogy továbbra is téged, a márkádat válasszák.
A kiváló minőségű termékek kínálása mellett időnként okot kell adni az ügyfeleknek arra, hogy továbbra is tőled vásároljanak. Az ügyfélhűség kialakítása érdekében kínálj különleges kedvezményeket a rendszeresen vásárló ügyfeleknek, hagyd, hogy jól érezzék magukat, növeld ezzel az elkötelezettségüket. Hogy melyik típusú hűségprogram lesz számodra megfelelő, az a termékeid, céljaid függvénye. Ismerd meg, hogyan működnek, mit ígérnek!
Mi a vásárlói hűségprogram?
Online jelenlét nélkül nem lehet ma már sikeres vállalkozásod, így termékértékesítés esetén először is szükség van egy működőképes webáruházra, amelyhez a leggyorsabb és leginkább költséghatékony megoldást a webáruház bérlés jelenti. Olyan szolgáltatásokat kell a leendő ügyfeleknek kínálni, amelyek versenyképesek és különböző előnyöket kínálnak számukra például a fizetés, a szállítás terén, de nagyszerű ösztönző lehet valamilyen jutalmazó rendszer is.
A pontgyűjtés, a hűségpont rendszer olyan ügyfélmegtartó stratégia, amely arra motiválja a vásárlókat, hogy továbbra is tőled és ne a konkurenciától vásároljanak. A szakemberek között vitatott, azonban működőképes eszközt kínál a pontgyűjtés, így ebben a cikkben azt mutatjuk meg, milyen lehetőségeket rejt, hogyan működik.
Miért működőképes a pontgyűjtés?
A személyes kapcsolatokhoz hasonlóan az ügyfélkapcsolatok is akkor sikeresek, ha mindkét fél úgy érzi, hogy profitál belőle. A vevők támogatásukról biztosítanak, amikor tőled vásárolnak, a hűségjutalmak pedig megerősítik őket arról, hogy kapnak valamit cserébe.
A kedvezmények, ajándékok erejét nem szabad lebecsülni, érdemes beépíteni a stratégiába. Akár árelőnyt kínálsz, akár ajándékot adsz, és ezt megfelelően kommunikálod, a vevőid kitüntetettnek érzik majd magukat és igyekeznek felhasználni. A virtuális pontgyűjtés nagyszerű lehetőséget kínál az e-kereskedelemben a visszatérő vásárlók motiválására, a márka iránti hűség kialakítására, ugyanis megszokást, kötődést, elköteleződést épít ki. Első vásárlás esetén kevésbé működik, bár van rá példa.
A hűségprogramok előnyei
Valamennyi hűségprogram célja az ügyfelek megtartása, az ügyfél életciklusértékének növelése és a vásárlók megbecsülésének kimutatása. Bár a hűségprogramok minden típusa másképp működik, általánosságban hasonlóak, vagyis a vevők a vásárlásért és a regisztrációért cserébe jutalmakat kapnak. A pontgyűjtés során a megszerzett pontokat beválthatják kedvezményekre vagy ajándékokra, míg az előfizetési programok jutalmazzák az ügyfeleket a feliratkozásért cserébe. A vállalkozások rendszerint több típus kombinációját használják.
A pontprogramok a legnépszerűbb típust jelentik, mivel pontokat könnyű gyűjteni és beváltani, jól nyomon követhető, illetve mivel sokan alkalmazzák, nem ismeretlen az ügyfelek számára.
(Szponzorált tartalom)
Jön az a különleges fesztivál, amelyen minden ízében megélheted a Márton-napi hagyományokat
Megfogni a jövő építőit – Bálint Attila-interjú
Az ősz önmagában is tud szép lenni, de a Roadster aktuális számával még szebbé és izgalmasabbá tehetjük. Mit találunk benne? Ellátogatunk Jerevánba, és megmutatjuk, mit érdemes csinálni Örményország fővárosában, és megnézzük közelről Athén jelenleg legizgalmasabb kerületét, Keramiekoszt. Találkozunk a világhírű képzőművésszel, Julie Mehretuval, kifaggatjuk, mit csinál Szabados Ági Debrecenben, megkóstoljuk, mit főzött ki az Arany Kaviár új séfje, motorozunk Erdélyben, jachtozunk az Adrián és egyéb hedonista kalandokban is részt veszünk, de nem soroljuk fel mindet. Ezen kívül elbeszélgetünk a bájos izraeli ékszertervezővel, Tal Adarral, találkozunk Zwack Sándorral, bejárjuk a Sauska tokaji főhadiszállását, és elbeszélgetünk napjaink egyik legnevesebb európai portréfotósával, Rob Hornstrával. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat és a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!