Close
Öt fájdalmasan makulátlan jacht, melyben leélnénk az életünket

Öt fájdalmasan makulátlan jacht, melyben leélnénk az életünket

Felfedezni a világot egy csúcsra járatott szuperjachttal alighanem valamennyiünk leggyakoribb visszatérő álmai közé tartozik. Persze akkor is lehet élvezni a tengeri kalandokat, ha nem akarunk földrészről földrészre becsekkolva minden nagyobb kikötőben horgonyt vetni, hanem csak úgy sodródunk a hullámok tetején, miközben élvezzük a vízeséssel, vagy New York-i penthouse minőségű kabinnal felszerelt jachtok nyújtotta életet. Öt lélegzetelállító vizijárgányt mutatunk. 

Üzenet a jövőből: Sarp XSR 85

– “A jövőnek és mindenkinek szánjuk” – hangzott el szeptember végén a Monaco Yacht Show-n, ahol a törökországi székhelyű Sarp Yachts bejelentette az XSR névre keresztelt hibridjachtok 2019 elejére tervezett piacra dobását. A szemet gyönyörködtető vizikolosszust Van Oossanen és a Red Yacht Design szándékosan álmodta meg ilyen futurisztikusra, miközben a központi fedélzetet igyekezett otthonossá varázsolni: hatalmas ablakok, L alakú kanapé és egy dizájnos konyha biztosítja a meghittséget. Valamennyi emeleten felhúztak egy szalont, a maximum nyolc főre (és négyfős legénységre) optimalizált csúcsjachton pedig négy kabinban pihenhetnek kényelmesen a vendégek, akik persze az elmaradhatatlan pezsgőfürdőben, no meg a fedélzeti medencével felturbózott napozósarkban is ejtőzhetnek.

A 25,7 méter hosszú szörnyeteget egy 1250 lóerős dízelmotor és két 70 kW-os villanymotor repeszti akár 24 csomós végsebességgel, de persze csendben is képes cirkálni, ha arra van szükség.

A hűvös elegancia: Moonen Naravino

Az Antarktisz egyik szigetéről elnevezett és talán nem csak ezért kicsit hidegnek tűnő Moonen Naravino készen áll arra, hogy átvegye az uralmat a vizek fölött. A hollandiai Moonen mindig is szembe ment a tengeri trendekkel és inkább hagyta magát sodorni az árral, így kelt életre az elegáns és merész vonalak alkotta bitang erős szupernaszád. Tíz vendég érezheti magát komfortosan, akik egy főlakosztályban, négy vendégszobában, a három alsó szinten és egy központi nappaliban élvezhetik az utazást.

Padlótól a mennyezetig érő gigantikus ablakok engedik be a napfényt a társalgóba, ahová üveglépcsők vezetnek, de a méretek nem csak a fedélzeten monumentálisak: hatalmas tárolókapacitással bír a jacht, így a hosszabb expedíciókat bátran be lehet vele vállalni, mivel bőven akad hely az élelmiszereknek és az akár 50 ezer liternyi üzemanyagnak. Mint valamennyi Moonen gyártmány, a Naravino is biztonságban és kényelemben juttat el a nemzetközi kikötőkbe a hűvös Alaszkától a forró Ausztráliáig.

Az acélból készült, 47 méter hosszú vízi járgányt nem száguldásra találták ki, ezért maximum 15 csomóval hasít a vízben a Caterpillar C32 Acert dízelmotor jóvoltából.

Egy masszív, férfias karakter: Baglietto Sestante

Ha csupán két szóval lehetne bemutatni ezt a holland–olasz koprodukciót, akkor a kényelem és a sebesség szerepelne a meghatározásban. Pedig ide vehetnénk még a kolosszálist is, mivel egy 70 méter hosszú topmodellről beszélünk, mely a legendás itáliai La Spezia-i hajóépítő műhelyből úszik ki. A nagy teljesítményű hajóiról ismertté vált Baglietto legújabb szerelemgyereke, sőt pályafutásának talán csúcsterméke megőrzi a márka hagyományait, miközben lenyűgöző innovációs és technológiai megoldásokkal egyben a következő szintre is lép.

Az eredmény egy karakteres és férfias jacht, melynek szándékosan masszívra tervezett hajóteste nagy sebességnél és extrém időjárási körülmények esetén is maximális stabilitást garantál. A bézs és barna színekre épülő enteriőr modern és kifinomult, illetve olyan további izgalmakat rejt, mint a főkabinban elrejtett kis privát szoba, természetesen pezsgőkáddal. A VIP-kabinokban két erkélyről merenghetünk el a nagy vizek látványában. Ha esetleg valaki hiányolná a méretes teraszt, a helikopterleszállót vagy a medencét, ne kezdje meg az aggódást, mert mindhármat megtalálja az ámulatba ejtő Sistantén.

Az erőművét két MTU 12V4000 M93L motor alkotja, melyek lehetővé teszik a monstrum 28 csomóval történő száguldását is, igaz, az utazósebesség sem mondható visszafogottnak a maga 25 csomójával.

Az olasz csődör: Bolide

Azt állítja az olasz tervező, Fabio Mazzeo a Tankoa Project Bolide-jéről, hogy ez a jacht semmilyen más, piacon lévő konkurenséhez nem hasonlítható. Hihetünk a szavainak, mert látva a tenger minden pontját láttatni engedő 500 négyzetméternyi üvegfalakat, vagy az Upper East Side-i penthouse-okat idéző belső kialakítást, ebbe a sellőbe tényleg első látásra bele lehet habarodni. Mazzeo és csapata egy klasszikus sportkocsi emelkedő vonalait felhasználva olyan szuperhajót akart létrehozni, melyet még nem látott a világ.

Messze túlmentek a hagyományos jacht koncepcióján, miközben megőrizték a kialakításban részt vett patinás olasz tervezőcég, az Exclusiva Design Studio jegyeit. A 72 méter hosszú vízi limuzin három medencéjében élvezhető az élet: a szériatartozéknak tekinthető pezsgőfürdőt már említeni sem kell, de kikapcsolhatunk a tornateremben és a sparészlegen, vagy elvonulhatunk az öt darab VIP-lakosztály valamelyikébe. A hatalmas felületen elterülő üvegablakok a felső fedélzetről körbenézve azt a hatást keltik, hogy a tenger teljesen körülveszi az utast.

Odalent két darab Cat 3516 B DITA-SCAC HD motor felel a működésért, az üzemanyagtartály 160 ezer literes, a végsebesség pedig 18 csomóra maximalizált.

A káprázatos: Maximus

Már a nevéből adódóan is igazi vezérként viselkedik az óceánon ez az íves oldalú, üvegburkolattal védett, előre helyezett kormányállással irányítható Heesen csodajacht. A Queen Mary 2-t megteremtő Clifford Denn tervező forradalmian új megoldásokkal vízre állított műalkotása elképesztő hosszúságával egyike a világ legnagyobb jachtjainak. A grandiózus számok ellenére furcsa mód mindössze tizenkét vendég élvezheti koktélozás közben a fedélzeten átzubogó két vízesést (!), aztán csobbanhat a fedélzeti medencék valamelyikében, és hajthatja álomra a fejét az öt lakosztály (közte két prémium) egyikében.

A 83 méter hosszú, acélból összerakott gépezet 19 csomóval képes szántani a habokat. A méretek a jacht legtöbb pontján nincsenek visszafogva: széles lépcsők kapcsolják össze a külső fedélzetet a tágas társalgóval, és az étkezőben sem kell könyvet tennünk a hónunk alá, mint Móra Ferencnek a Kincskereső Kisködmön-ben.

Close