A Pitti Uomo 1972 óta pezsdíti fel Olaszország ékszerdobozát, Firenzét. Az esemény három és fél évtizede a férfidivat minden apró részletének külön teret biztosít, a szakemberek a leghatékonyabb és egyben legkellemesebb módon találkoznak a nemzetközi kínálattal a trade show keretében.
Évente kétszer a magasiskolás szabóságok, divatházak, tervezők, textilgyárosok és mindenféle, luxusdivat-iparban érdekelt szereplők adnak randevút egymásnak Firenze belvárosában, zárt és nyitott kifutókon szerepelnek a legpengébb nápolyi, milánói, firenzei, angol, amerikai, japán és egyéb bespoke műhelyek alkotásai.
Idén januárban a Pitti 107-en 795 brand mutatkozott be, amelyek 45 %-a külföldi volt. Voltak klasszikus kifutós bemutatók is, nem maradhatott el az ikonikus utcai mustra sem, de a legfontosabb (ha nem is a leglátványosabb) a trade show: a Pitti ugyanis elsősorban biznisz, szakmai esemény, akkor is, ha a körítés elképesztően parádés, és színes.
Az idei Pittin Kelecsényi Milán, a Keleceni brand alapítója is részt vett, őt kérdeztük meg arról, hogy milyen volt testközelből megnézni az eseményt.
– Mi a jelentősége ennek az eseménynek egy olyan valaki számára, mint amilyen te vagy?
– A férfidivat szakma legjelentősebb szakmai vásáraként indult a Pitti Uomo. Mára jelentős marketing gépezet is épült a rendezvény köré.
Mindenki ott van aki számít és sokan mások is, akik azt szeretnék elérni, hogy ők is bekerüljenek az "Illuminátusok" köreibe.
Lehet ez is egy cél, innen az online média segítségével státuszt lehet építeni. Ugyanakkor minden, ami egy sikeres férfiruházati üzlet számára szükséges, egy helyen megtekinthető, beszerezhető itt.
– Számodra miért hasznos részt venni a Pittin?
– Egy helyen találkozhatok az összes meglévő partneremmel, képet kapok a piacon elérhető újdonságokról és kapcsolatot teremthetek a nemzetközi szinten fontos szereplőkkel.
– Más volt-e valamiben az idei rendezvény, mint a korábbi, amin részt vettél?
– Lényegében nem változott, a kiállító cégek mennyisége és minősége lett más. A korábbiakhoz képest eddig nem látott kommersz márkák is képviseltették magukat. Kevesebb volt ugyanakkor a közepes/kicsi méretű, minőség vagy egyedi dizájn fokuszú kiállító. Az egyik partnerem tulajdonosa, Massimiliano Bresciani (a cég a zokniajiról híres, Bresciani) úgy nyilatkozott, hogy minden egyes márka helyett, aki otthagyja a kiállítást, látszólag egy gyengébb minőségű új kiállító érkezik.
Én is azt éreztem, hogy míg 10 évvel ezelőtt rentegeg izgalmas, új ruházati márka bontogatta itt a szárnyait, mostanra ezek eltűnni látszanak.
– Évente két alkalommal rendezik meg ezt a firenzei eseményt. Milyen a hangulat januárban?
– Személy szerint jobban kedvelem a januári kiadást. Firenzében nem túl kemény a tél, így kellemes a városban sétálgatni. Nyáron rengeteg a turista és tikkasztó a meleg. Ugyanakkor a férfi öltözködés csimborasszója a téli szezon. Így igazán érdekes a résztvevők stílusa is, a teljes eszköztárat felvonultatják ilyenkor a pávák (köztük én is).
– Mik voltak a legemlékezetesebb pillanatok számodra?
– Találkozások rég nem látott ismerősökkel. Mintha mi sem történt volna, a szenvedély a szakma iránt könnyen összehoz embereket, akiknek egyébként lehet, hogy nem sok közös van az életében. Esténként egészen különböző stílusú rendezvényeken lehet részt venni, általánosan nyitottak az emberek és így igazán jó beszélgetések alakulnak ki.
– Mennyire trend előrejelző egy ilyen esemény? Szakmai szempontból szűrtél-e le olyasmit, amit beépíthetsz a saját brandedbe?
– A Pitti Uomo a személyes stílus miatt lett híres. Híressé tette a szakmát és a legkarakteresebb személyiségeit. A trendeket sokszor ezek az emberek teremtik és a Pitti a szezon első eseménye, ahol be is mutathatják az ötleteiket. Így nemcsak a kiállítókat érdemes figyelni, hanem a résztvevőket is. Renteget benyomást lehet így szerezni és a 4. nap végére a nagyobb trendek is kirajzolódnak.
Csínján kell bánni a legújabb trendekkel és sokszor ezek eltúlzottan jelennek meg.
Talán a legerősebben megfigyelhető most a felöltő kabátok hossza. A bokát csapkodó hossz viszont nem biztos, hogy mindenki számára megfontolandó. A vintage (jó minőségű, használt ruha) is egyre erősödő trend, ez látszik a firenzei vintage butikok gombaszámra szaporodó mennyiségéből is. Úgy gondolom ez egy hasznos és üdvözlendő irány, olcsóbban és fenntarthatóbban elérhető így az egyedi stílus kialakítása bárki számára.
– Tervezed, hogy mész nyáron, vagy elég pár évente kimenned a Pittire?
– Idény nyáron személyes okok miatt kihagyom a Pittit, később viszont biztosan visszatérek.
– Mi a helyzet a saját brandeddel, hol tartasz és mire készülsz?
– Nemsokára elkészül a tavaszi ajánlásom, ezt fotósorozat és party keretében is bemutatom majd. Több újdonsággal is készülök még, csodálatos esernyőket rendeltem a vásáron és egy különleges szövetkollekciót is összállítottam, mely csak az én márkanevem alatt lesz elérhető. Gyökeresen nem fog változni a vállalkozásom, folyamatosan azon dolgozom, hogy a lehető legjobb kínálatot és szolgáltatást nyújtsam. Állandó feladatom és célom, hogy minél több férfihoz eljuttassam a méretre készített ruházat és az ésszerű ruhatárépítés örömeit és előnyeit.
pitti uomo | kelecsényi milán | Firenze | férfi divat | nagy sztori
Merész kampánnyal robban be a Reebok új kollekciója
A modern luxus nyomában a Range Roverrel

Hawaiitól Tanzániáig, az egyik legjobb magyar sommeliertől a belga csúcsdizájnerig, az új Rolls-Royce-tól Horvátország titkos gyöngyszemeiig, a Roadster magazin új lapszáma ismét a világ izgalmas, kreatív és hedonistán lüktető ŕétegeibe viszi el olvasóit. Elmegyünk a bécsi három Michelin-csillagos Amadorba, ahol találkozunk Bencze Ádám sommeiler-vel, beszélgetünk Havancsák Terézzel, aki a közelmúltban kezdett el dolgozni az amerikai outerwear brand AETHERnél, Portugáliában kipróbáljuk, milyen a tengerparton száguldozni az új Ferrarival – egész kellemes –, a kortárs irodalom kedvelőinek pedig egy olyan Roadsternek írt Parti Nagy Lajos írással jelentkezünk, ami szerintünk a legjobbjai közé tartozik. Az aktuális számban lesz egy 20 oldalas mellékletünk is, amelynek főszereplője a még mindig rengeteg újdonságot rejtő Horvátország. Ezen kívül is sok színes történetünk van még, úgyhogy ezúttal is érdemes elmerülni a Roadster gazdag és kalandokkal teli világában!
Megnézem, mert érdekel!