Hat hengerrel adja az igazi élményt ez a Porsche

A downsizing trendjével ment szembe a Porsche, amikor minden eddiginél nagyobb motort szerelt a 718 Cayman ülései mögé. Az új GTS lehet a tökéletes választás, az a mindennap használható sportautó, amit hétvégente el kell vinnünk egy élménykörre.

A legelső Porschék még kivétel nélkül négyhengeresek voltak, de a márka sportautóit akkor ismerték el igazán, amikor a 911-esek megkapták a hathengeres motorokat, méghozzá egyre erősebb változatban. A Porsche az évtizedek során különböző hengerszámú erőforrásokkal kísérletezett, mind a versenypályákon, mind a sorozatgyártású modelljeiben, de a stuttgarti márka nevéről szinte biztosan a hathengeres bokszer jut eszünkbe először.

A Porsche rajongóinak ezért is esett rosszul, amikor 2018-ban a Boxster és a Cayman modellfrissítésénél négyhengeresekre váltott a kínálat. Persze a középmotoros roadster és kupé a márka egyik belépőmodelljének számít, ezért indokolt a távolságtartás a 911-estől, pusztán a számokat nézve pedig nem lehetett okunk a panaszra, hiszen már a kétliteres motor is erősebb lett az elődjénél a kereken 300 lóerős teljesítményével.

A legutóbbi modellfrissítéssel együtt kapta meg a Boxster és a Cayman a 718-as nevet.

A Porsche ezzel az ötvenes-hatvanas évek legendás versenyautóját idézte fel, amely a James Dean-féle 550 Spyder utódjaként aratta sikereit. A legelső 718-as 1,6 literes motorja 160 lóerős volt, de ehhez alig több mint ötszáz kilogrammos tömeg társult, ezért ennél jobb nevet nem is választhattak volna a kompakt méretű, könnyű sportautókhoz.

A sportosság szinonimájaként emlegetett GTS változata is nagyon meggyőző lett, de hagyott némi hiányérzetet maga után:

a négy henger mégsem hat.

A Porsche végül eleget tett a rajongók kérésének, és a motorok általános méretcsökkentési trendjével ment szembe, amikor újra bevezette a hathengerest a középmotoros modellpárosban. A 718 Cayman GTS nem véletlenül kapta a 4.0 típusjelzést, hiszen egy négyliteres bokszermotor dolgozik benne, 400 lóerővel.

A vezetés klasszikus élményét kereső vevők nagy örömére ráadásul eleinte hatfokozatú kézi sebességváltóval jelent meg a GTS 4.0, de a Porsche nem sokkal később a méltán elismert hétfokozatú duplakuplungos szerkezetét is elérhetővé tette hozzá. Sokan esküsznek a manuális váltóra, de csak addig, amíg nem próbáltak egy olyan tökéletes szerkezetet, mint amilyen a Porsche Doppelkupplungsgetriebe, a PDK.

Szerintünk a 718 Cayman a jelenlegi szériára nyerte el a legjobb formáját.

A kompakt méretű, arányos sportkocsi sziluettjét azonnal Porschének ismerjük fel, atletikusabb a 911-esénél, persze ahhoz képest meg kell elégednünk szigorúan két üléssel, ahol intim közelségbe kerülünk az utastársunkkal. A műszerezettség a legfontosabbakra korlátozódik, a motor pedig természetesen a hagyományokat követve kormánykeréktől balra indítható.

Micsoda hanggal indul! A hátunk mögül érkező reszelős bokszerhang a Porschék sajátja,

egyszerre énekel a hagyományok tiszteletéről és a mérnöki tökéletességről,

amivel izgatottan sarkall az indulásra. Rég látott közvetlenséggel veszi a fordulatot, és a turbós motorokkal szemben egyenletesen adja le a teljesítményét, amiért érdemes 7000-ig űznünk a fordulatszámmérő mutatóját. Az ott leadott 400 lóerő több mint elegendő egy ekkora sportautóban.

A GTS-hez széria a Sport Chrono csomag a bűvös forgókapcsolóval a kormánykeréken, ahol a kiélezettebb Sport és Sport+ beállításokat választhatjuk ki. A közepén lévő gombot nyomva pedig azonnal a maximális teljesítményt kapjuk meg 20 másodpercre, ha minden egyes lóerőre szükségünk van. A lengéscsillapítást, a hátsó szárnyat és a kipufogóhangot a váltókar mellett lévő gombokkal egyenként is állíthatjuk kedvünkre.

A 718 Cayman legújabb változatát egy kacskaringós hegyi úton vezetve értjük meg igazán,

itt mutatja meg a GTS 4.0, miben más egy középmotoros Porsche a többi erős sportautónál. A kanyarokat egészen bámulatos tempóval tudhatjuk le, a fesztelen kigyorsításokról az önzáró differenciál gondoskodik, a megfelelően hangolt elektronika pedig Sport módban még éppen annyi játékot enged, hogy biztonságban élvezzük a hátsókerék-hajtás élményét.

Nyugodtan kijelenthetjük, hogy a GTS a Porsche esszenciája,

már csak a hathengeres motorja révén is többet kínál a 718 Cayman S-nél, de nem esik túlzásokba, ha az a vágyunk, akkor szikár sportkocsiként csak a legszükségesebbekre szorítkozó felszereltséggel is rendelhetjük. A hangolását mégsem élezték ki annyira, hogy ne lehetne akár minden nap járni vele, a hétvégi kiruccanásokra pedig az orrába és a hátuljába is tehetünk egy weekender táskát.

Nem kellett hozzá sok, elég volt Visegrádig autózni, hogy megtaláljuk a 718 Cayman legjobb változatát. A Porsche jó érzékkel hozta vissza a hathengeres szívómotort az utolsó pillanatban, amikor még piacra lehet dobni. A belépőmodell következő generációja már jó eséllyel elektromos lesz, de addig is van egy pár évünk, amíg a garázsunkba állíthatjuk a Porsche történelmének darabját ezzel a klasszikus recept szerint épült bokszermotoros sportautóval.

A tradíciók ápolása

A Porsche mindig is nagy figyelmet fordított a hagyományokra, rendszeresen veszi elő az ikonikus modelljeit, így tett akkor is, amikor a Porsche Design ötvenedik évfordulóját ünnepelte. A 718 Cayman formáját ráadásul a Roadsternek is interjút adó Varga Péter tervezte – neki is szerepe van benne, hogy rövid időn belül a Porsche egyik legvágyottabb modelljévé vált.

porsche 718 cayman gts | nagy sztori | sportkocsi | sportautó | autóteszt

FOLYTASD EZZEL

Ezzel a tíz fantasztikus dizájntárggyal a legmenőbb hellyé teheted az otthonod

10+1 ikonikus és gyönyörű lámpa, ami garantáltan feldobja az otthonod

Rendeld meg a Roadster magazin 14. számát!

Beköszöntött a tél, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 14. száma. Mit találunk benne? Kajakkal bejárjuk Grönland izgalmas és lenyűgöző helyeit, találkozunk a világ egyik leghíresebb párterapeutájával, Esther Perellel, és a Netflix által világhírűvé vált dél-koreai séffel, Jeong Kwannal, motorral részt veszünk a Balkan Rallyn, és beszélgetünk Kelecsényi Milán férfiruha-készítővel is. A Dél-afrikai Köztársaságban teszteljük, milyen az új AUDI Q8, és elbeszélgetünk a zoknik Rolls Royce-át gyártó Iszató Nisigucsival is. Elmegyünk egészen Kenyáig, hogy elefántokat nézzünk, az Őrségben kipróbáljuk, milyen a régió legújabb kabinháza, a Kástu, bemutatjuk a Déryné Kenyeret, a város új pékségét, teszteltjük az új elektromos KIÁt, ezen kívül pedig találkozunk még Berki Blanka topmodellel, Áron Eszter divattervezővel és sokan másokkal. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.

Megnézem, mert érdekel!
Instagram
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom