Ha az első Cayenne is hasonló lett volna, talán jobban megbarátkoznak vele az ortodox Porsche-rajongók is.
A sportkocsigyártó terepjárója, a Cayenne óriási piaci siker, hiába hágott át vele a korábbi szemlélet szerint áthághatatlan határokat a márka. Ötajtós, magas építésmód, kombiszerű, szögletes far, dízelmotor – tényleg nem így ismertük korábban a Porschét. Az igények viszont változnak, ma már szinte minden márkával szemben vásárlói elvárás, hogy legyen crossovere vagy szabadidő-autója, sőt, lehetőleg ezen belül is többtagú legyen a kínálat.
Mivel a nagy, terepen szinte soha nem használt SUV-kat sem praktikus okokból vásárolja a többség, tulajdonképpen érthető, hogy a kevésbé használható, de vagányabb forma sikerre ítélt. A BMW kezdte az X6-ossal – a marketingesei külön kategóriát is kitaláltak neki, ez lett a SAC, vagyis a Sports Activity Coupé –, azóta már van X4-es is, a Mercedesnél ott a GLC Coupé és a GLE Coupé, az Audinál pedig a nemrég próbált Q8. Az meg mégiscsak elfogadhatatlan volna, hogy valaki hasonló autót akar, Porschét venne, de a két elképzelés üti egymást.
Már nem üti: itt a Porsche Cayenne Coupé.
A nevéből is egyértelmű, hogy a márka nagyobb szabadidő-autója, a Cayenne adta az alapot, és bár az aktuális, harmadik generációs Cayenne az eddigi legsportosabb formájú, a kupé nála is dinamikusabb hatást kelt, álló helyzetben is. A hét centiméter híján ötméteres autó tetővonala annyira lejt, hogy az már jobban idézi a 911-est, mint a sima Cayenne-t – nincs szükség arra, hogy a rendkívül sikeres Cayenne-eknél játszadozzunk azzal, mi lett volna, ha…, de a szoktatáshoz biztosan jobb lett volna, ha a kupé Cayenne készül el először, az közelebb áll a hagyományos Porsche sportkocsikhoz.
Mindegy, a lényeg, hogy már ilyen is van. A tetővonal íve persze nem az egyetlen különbség, az első szélvédő is alacsonyabban van, szélesebbek lettek a hátsó sárvédők, a hátsó lökhárítóba költözött a rendszámtábla, ami optikailag is laposabbnak mutatja a kocsit, a leszorító erő növelésére pedig nyitható hátsó szárny is jutott a farra – a normál Cayenne-en ez parodisztikus megoldás lett volna.
A Porsche meg sem próbálja praktikus családi autónak feltüntetni a Cayenne Coupét: a vezető és a mellette ülő utas integrált fejtámlás üléseket kapott, a hátsó sor gyárilag kétszemélyes, annak a két embernek viszont a lejtő tetőív ellenére is próbáltak elegendő helyet kialakítani, ezért valamivel lejjebb kerültek az üléseik. A kilátásra mégsem panaszkodhatnak, mert a több mint két négyzetméteres üvegtető is alapáras. Ha valaki feláras tetőextrát szeretne, a karbontetővel kell beérnie, ami a háromféle sportosabb kivitel mindegyikéhez kérhető.
Két motorváltozattal indul a forgalmazása: az egyszerűen Cayenne Coupé nevű alapváltozatot (a képeken a narancssárgás autó) háromliteres V6-os turbós benzinmotor hajtja, teljesítménye 340 lóerő, nyomatéka már 1340-es fordulattól 450 Nm, végsebessége pedig 243 km/h, a gyorsulása nulláról százra kereken hat másodperc, de kétszázra is összesen 24 másodperc alatt ér.
Van feljebb: a Cayenne Coupé Turbo (a fotókon a szürke kocsi) négyliteres, V8-as biturbó benzinest kap, ez már 770 Nm-t és 550 lóerőt tud, és
14,6 másodperc a gyorsulása – álló helyzetből kétszázra.
A jobb összehasonlíthatóság kedvéért a százas sprint adata mindössze 3,9 másodperc, a végsebesség pedig 286 km/h. Egy kérdés még foglalkoztathatja a magyar vásárlókat. Igen, nyugalom, lesz zöld rendszámra jogosult konnektoros hibrid is.
Ez is érdekelhet:
(Forrás: Porsche AG, fotók: Rossen Gargolov)
suv | porsche cayenne | nagy sztori | porsche | szabadidő-autó
Ezzel a tíz fantasztikus dizájntárggyal a legmenőbb hellyé teheted az otthonod
10+1 ikonikus és gyönyörű lámpa, ami garantáltan feldobja az otthonod
![](https://roadster.hu/uploads/2023/12/roadster-14-promo-new.jpg)
Beköszöntött a tél, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 14. száma. Mit találunk benne? Kajakkal bejárjuk Grönland izgalmas és lenyűgöző helyeit, találkozunk a világ egyik leghíresebb párterapeutájával, Esther Perellel, és a Netflix által világhírűvé vált dél-koreai séffel, Jeong Kwannal, motorral részt veszünk a Balkan Rallyn, és beszélgetünk Kelecsényi Milán férfiruha-készítővel is. A Dél-afrikai Köztársaságban teszteljük, milyen az új AUDI Q8, és elbeszélgetünk a zoknik Rolls Royce-át gyártó Iszató Nisigucsival is. Elmegyünk egészen Kenyáig, hogy elefántokat nézzünk, az Őrségben kipróbáljuk, milyen a régió legújabb kabinháza, a Kástu, bemutatjuk a Déryné Kenyeret, a város új pékségét, teszteltjük az új elektromos KIÁt, ezen kívül pedig találkozunk még Berki Blanka topmodellel, Áron Eszter divattervezővel és sokan másokkal. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!