Idén már jelentősen kevesebb gondot okozhat a repülés egyik legbosszantóbb problémája

Létezik annál frusztrálóbb, mint átvergődni a reptéri felforduláson, elfoglalni a helyünket a gépen, hogy aztán a felszállást követően majdnem idegbajt kapjunk az előttünk ülőtől, amikor az egyszer csak hátradönti az ülését? Valószínűleg nem, de szerencsére hamarosan vége lehet ennek a rettegésnek.

Számos légitársaság ugyanis alaposan lecsökkenti a gépein a dönthető ülések számát, vagy jobb (?) esetben akár teljesen ki is iktatja azokat. És bár ez nem újdonság – a Ryanair már 2004-ben megszüntette a dönthető üléseket, és aztán egyéb fapados légitársaságok is követték a példáját –, mostanra a hosszú távú járatokat üzemeltető társaságoknál is elterjedőben van a metódus.

Persze ez nem jelenti azt, hogy legközelebb egyenes háttal ülve kell majd aludni, amikor éjszakai járattal utazunk,

hanem az üléseket gyakran amolyan félig hátradöntött állapotba rakják, a dőlésszöget tekintve valahol a függőleges és a hátradöntött pozíció között.

Andrew Lawrence, az Ausztrál Kiropraktorok Szövetségének elnöke szerint ez nemcsak a testtartásunknak és a kényelmünknek tesz jót, de az egyszerűbb üléskialakítás egyben azt is jelenti majd, hogy a repülőgépek könnyebbek lesznek, és kevesebb üzemanyagot fogyasztanak.

A Jet2 2009 óta alkalmaz ilyen kialakítást, és a British Airways négy óránál rövidebb járatain is általában ilyen üléseket használnak. A Delta 2019-ben felére csökkentette az ülések dönthetőségét, akárcsak a United, az American Airlines és a Southwest Airlines. A Finnair még business osztályon is bepakolt olyan üléseket, amelyeket nem lehet állítgatni.

Bár világszerte jelentősen csökkent a hátradönthető ülések száma, mégsem valószínű, hogy a funkció egyik napról a másikra teljesen eltűnik a hosszú távú járatokról.

Szóval legközelebb, ha olyan repülőn ülünk, melyen hátradőlve élvezhetjük a repülést, figyeljünk arra, hogy ne borítsuk fel senki vacsoráját, ne törjünk össze laptopokat, ne törjük be az orrát senkinek, és ne keveredjünk verekedésbe – merthogy ezek mind megtörténtek már a fedélzeten egy kérdés nélküli hátradöntés következményeként.

(Forrás: TimeOut, fotók: Getty Images)

szabály | fedélzet | hátradöntés | illem | ülés

FOLYTASD EZZEL

Ezzel a tíz fantasztikus dizájntárggyal a legmenőbb hellyé teheted az otthonod

10+1 ikonikus és gyönyörű lámpa, ami garantáltan feldobja az otthonod

Rendeld meg a Roadster magazin 14. számát!

Beköszöntött a tél, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 14. száma. Mit találunk benne? Kajakkal bejárjuk Grönland izgalmas és lenyűgöző helyeit, találkozunk a világ egyik leghíresebb párterapeutájával, Esther Perellel, és a Netflix által világhírűvé vált dél-koreai séffel, Jeong Kwannal, motorral részt veszünk a Balkan Rallyn, és beszélgetünk Kelecsényi Milán férfiruha-készítővel is. A Dél-afrikai Köztársaságban teszteljük, milyen az új AUDI Q8, és elbeszélgetünk a zoknik Rolls Royce-át gyártó Iszató Nisigucsival is. Elmegyünk egészen Kenyáig, hogy elefántokat nézzünk, az Őrségben kipróbáljuk, milyen a régió legújabb kabinháza, a Kástu, bemutatjuk a Déryné Kenyeret, a város új pékségét, teszteltjük az új elektromos KIÁt, ezen kívül pedig találkozunk még Berki Blanka topmodellel, Áron Eszter divattervezővel és sokan másokkal. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.

Megnézem, mert érdekel!
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom