Elég nagy felháborodást keltett az a mód, ahogyan Japan Airlines az ételpazarlás ellen kampányol.
A légitársaság 2020 óta kínál „etikus választást“ az utasainak bizonyos útvonalakon, ami azt jelenti, hogy lemondhatnak az útközben felszolgált menüről. Az „Ethical Choice Meal Skip“ opciót most kiterjesztik, és minden repülőjegy-foglalásnál fel fogják ajánlani, mint írják azért, hogy ily módon is csökkenjen az élelmiszerpazarlás.
A cég a hirdetményében az ebéd vagy vacsora kihagyásának egy másik előnyét is megemlíti, mégpedig azt, hogy az ember zavartalanul alhat a repülőúton. A légitársaság el nem fogyasztott menünként egy nem pontosított összeget adományoz a TFT Secretariat nevű segélyszervezetnek, hogy a fejlődő országokban élő gyermekek iskolai étkezését támogassa.
Az utasok azonban nem lelkesednek egyöntetűen a lehetőségért. Linsey McNeill utazási újságíró például azt írta a Twitteren, hogy ő szívesen kihagy egy étkezést azért, hogy valaki más ehessen, de szeretné tudni, hogy utasonként mekkora összeget tervez a légitársaság adományozni, és hogy
ez nem csak egy jótékonysági-zöld kezdeményezésnek álcázott sunyi költségcsökkentés–e".
Egy másik posztoló azt sérelmezte, hogy a jegy árába foglalt étel költségét a légitársaság egyszerűen elsikkasztja. „Elegem van abból, ahogy a légitársaságok lehúzzák az embereket. Legszívesebb szándékosan elkérném az ételt és kidobnám, csak felhívjam erre a figyelmet".
Ha a megoldási javaslatát nem is a legjobb módon sikerült kommunikálnia a légitársaságnak, a probléma mindenesetre nagyon is valós: a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) kutatásai szerint 2017-ben 1,14 millió tonna élelmiszer veszett kárba a repülőkön, az utasszállítókon keletkező hulladék mennyiségének pedig húsz százalékát adják az el nem fogyasztott ételek és italok.
Nemrég a Japanéhoz hasonló kezdeményezéssel állt elő a Delta Airlines is.
(Forrás: Euronews, képek: Getty Images)
evés | Japan Airlines | ételpazarlás | környezetvédelem | repülés | étkezés
Egy jó tervhez is kellhet több perspektíva
–
Sulciová Silvia interjú
Skót nyár a ködös budapesti belvárosban – Ilyen a 2023-as év whiskyje

Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!