Fogadásból 1956-ban és '58-ban. Bemutatjuk Tommy Fitzet.
Vannak városi legendák, és Tommy Fitz története pontosan annak hangzik. De ámulj nagyot velünk, mert a történet teljesen igaz, és szerintünk a fogd meg a söröm jelmondat ősatyját ismerhetjük meg a pilóta személyében.
Szóval élt egy pilóta, bizonyos Thomas Edward Fitzpatrick 1930-tól 2009-ig, aki nem furcsább teljesítménnyel került a sajtónyilvánosság középpontjába,
minthogy ittasan kétszer is sikeresen landolt New York utcáin egy repülővel.
Az első részeg repülése 1956. szeptember 30-án történt: egy egymotoros repülőgépet csaklizott el a Teterboro reptér School of Aeronautics részlegéről New Jersey-ben, majd rádió és fények nélkül elrepült New Yorkba. A célállomás egy bár volt a St. Nicholas Avenue és a 191. utca sarkán, a pilóta pontosan a bár előtt, az utcán parkolta le a gépet. A repülés oka? Egyszerű, érthető:
korábban részegen fogadott a bárban valakivel, hogy tizenöt perc alatt megjárja a New Jersey–New York utat.
A szenzációt imádta a sajtó:
a New York Times a "repülések repülése" és az "ez aztán a sima leszállás" jelzőkkel illette,
Fitzpatricknak pedig – valószínűleg a közhangulat miatt – csupán egy százdolláros bírságot kellett kifizetnie az illegális repülésért, mivel a gép tulajdonosa nem indított eljárást ellene.
Azt hihetnénk, ez egy életre elég brahi volt egy részeg fogadás bebizonyítására. De nem Fitzpatricknek. A pilóta ugyanis két évvel később, 1958. október negyedikén, valamivel éjjel egy óra előtt újra elkötött begyantázva egy gépet ugyanarról a New Jersey-i reptérről, hogy ezúttan a manhattani Amsterdam és 187. utca sarkán tegye le az utca közepén a gépet. A részeg repülés oka pedig ezúttal az volt,
hogy egy bártulaj nem hitte el neki a két évvel ezelőtti mutatványát, így hát bebizonyította.
Ezúttal azonban nem úszta meg a repülőgép szabálytalan parkolását egy százdolláros bírsággal: a bíróság hat hónap szabadságvesztésre ítélte, mondván: "Elsőre, úgy tűnik, nem volt elég szigorú a lecke, hogy elvegye a kedvét még egy ilyen mutatványtól". Fitzpatrick védekezésképp csak annyit mondott
az a fránya ital, az vett rá az egészre.
Azért kissé más időket éltek akkor; ha ez mondjuk ma történt volna meg, valószínűleg azonnal leterroristázzák, és a bebörtönzésekor elhajítják a cella kulcsát. De Fitzpatrick fél év után szabadult, majd kazánszerelőként dolgozott ötvenegy évet, háromgyermekes családapaként pedig hetvenkilenc évesen hunyt el 2009-ben. A részeg fogadás örökségeként pedig a mai napig van egy, a tiszteletére elnevezett koktél:
a Late Night Flight.
Szóval ha azt hiszed, már csináltál meredek dolgokat ittasan fogadásból, szerintünk most gondold újra.
Ez is érdekelhet:
(Forrás: Wikipédia)
koktél | new jersey | fitzpatrick | late night flight | tommy fitz | pilóta
Egy jó tervhez is kellhet több perspektíva
–
Sulciová Silvia interjú
Skót nyár a ködös budapesti belvárosban – Ilyen a 2023-as év whiskyje
Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!