Tizenöt kilométerrel csökkenti majd az eddig nyomvonalat a rekorder alagút.
Elkezdődött az eddigi leghosszabb, 6,9 kilométeres romániai vasúti alagút fúrása Ürmösön kedden, írja az economedia.ro.
Az eddigi csúcstartó a Brassó-Bodzaforduló vonalon, Keresztvárnál található, és 4,4 kilométer hosszú.
Az ürmösi alagút a Brassó-Segesvár vasútvonal Apáca és Kaca közti szakaszán lesz. Az alagútfúrás a vasútvonal korszerűsítésének része, amelynek eredményeként a jelenlegi 43 kilométeres nyomvonal 28 kilométerre csökken. Ehhez egy másik, öt kilométeres alagutat is fúrnak Rákos község területén.
Ez az első alkalom, amikor a CFR (a román állami vasúttársaság) egy TBM Tunnel Boring Machine berendezéssel végez alagútfúrást.
(A kiemelt kép illusztráció, forrás: Unsplash)
Ezen a budapesti helyen minden szempontból élmény steaket enni
Így lehetsz digitális nomád Törökországban
Nyakunkon a tavasz, és ami még jobb hír, itt a legújabb Roadster magazin is. Mit találunk benne? Találkozunk az amerikai képzőművésszel, Jim Denevannel, aki amellett, hogy land artban utazik, egy csodás rendezvényszervező céget is működtet, amely elképesztő helyeken szervez vacsorákat Kaliforniától kezdve Dél-Afrikán át Toszkánáig. Kifaggatjuk a kultikus Iditarod Trail Race kutyás szánhúzó verseny szervezőjét, a biennáléra készülő Nemes Márton festőművészt, megismerkedtünk a Friluftsliv filozófiával, Arnaud Montagard fotós révén megnézzük, milyen Amerika hátsó udvara, főzünk a 101 Bistróban, és a Totemism legújabb kollekcióját is szemügyre vesszük. ismét látványos, sok állomásos, 220 oldalas tripet alkottunk, szerintünk érdemes lesz benevezni rá. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!