Close
Giccsbe hajlik ez a mauritiusi butikhotel, mégis imádnivaló

Giccsbe hajlik ez a mauritiusi butikhotel, mégis imádnivaló

Bemutatunk egy egyedülálló butikhotelt, ahol elég rendesen beleálltak abba, hogy teljesen eltérjenek a jelenleg hódító belsőépítészeti megoldásoktól, sőt, a helyszín közkedvelt mintáitól is. Hiszen Mauritiusról szinte mindenkinek az óceánban sorakozó bungalóházak jutnak eszébe…nos, a SALT teljesen eltér ettől. 

Ettore Sottsass olasz építész és dizájner a nyolcvanas években alapította az úgynevezett Memphis Groupot, mely az első ülés alatt folyamatosan szóló Bob Dylan-számról kapta a nevét. A posztmodern stílust ugyanúgy inspirálta az art déco, mint a pop art, és az évtized legnagyobb olasz bútorexpókon állították ki sajátos tervezéseiket. Sokan zavarosnak, bizarrnak, túl giccsesnek találták az iskola stílusát, de sok művész rajongott érte. Így például David Bowie is, akinek óriási Memphis-gyűjteménye volt.

Az új stílus a divattervezőket is megihlette: a Dior ház, a Missioni, de még Karl Lagerfeld is készített az olasz iskolára reagáló ruhákat, kiegészítőket.

Camille Walala brit művész is nagy rajongója a Memphisnek, és erős hatások láthatók munkáiban. Egy kicsi az olasz bútorok dizájnjából, mellé némi pop art vagy Vasarely, mégis nagyon sajátos és felismerhető alkotások köthetők a nevéhez. Így van ez a szóban forgó SALT-al is, ami amellett, hogy nyolcvan százalékban viseli magán Walala stílusát, a helyi építészet és kultúra is felsejlik benne.

Fontos célkitűzés volt a hagyományok beemelése is, így Walala sokszor négyszögletes világa találkozik a mauritiusi lágysággal és szellemmel.

Nem beszélve arról, hogy a bútorokat helyi mesteremberekkel, helyi anyagokból készítették.

Az úgynevezett “locavore” hozzáállás jellemző a hotel gasztronómiájára is: szeretnék a mauritiusi alapanyagokat, fűszereket, zöldségeket, gyümölcsöket megmutatni a szállóvendégeknek.

Ezzel együtt pedig a kultúrát, szokásokat is. Így pédául lehetőségünk nyílhat a SALT “skill swap” programjában is részt venni, ha nem csak tengerparti kalandokért érkeztünk. A kezdeményezés annyit jelent, hogy a vállalkozó szelleműek egy pár órát eltölthetnek helyi mesterekkel, kicsit megfigyelni és kipróbálni azt, amivel ők foglalkoznak. Legyen az fazekasmesterség, halászat vagy kosárfonás.

Szépen haladnak tehát az élményközpontú vendéglátás ösvényén, ami sokkal többet nyújt a frissen bekészített törülközőknél és a csinos szállodai szappanoknál.

A SALT-ból színei, formái és filozófiája miatt egyszerűen boldogság árad. Ez a butikhotel egy hely a paradicsomban, ami úgy teszi még kellemesebbé a pihenést, hogy nem távolodik el a helyi kultúrától, ritmustól, inkább belesimul, és ezzel átitatja a vendégek mindennapjait.

A kaland folytatódik

Megjelent a Roadster magazin második nyomtatott kiadása, amelyben ismét olyan történeteket gyűjtöttünk össze, amelyek minket is folyamatosan inspirálnak. Szerintünk szebb lett, mint az első szám, reméljük, neked is tetszeni fog.

Ha velünk tartanál ezen az utazáson, ezen a linken megrendelheted a magazint.

(Fotók: Getty Images, Camille Walala, Saltresorts.com)

Close