"Minden cipőnek megvan a maga története" – vallják a SneakerTracker megálmodói. A magyar fejlesztésű platform azokra épít, akiknek a divat az önkifejezés egyik eszköze, és akik szívesen osztják meg, mikor, mit viselnek. De nem kell sneaker-mániásnak lenni, hogy valaki regisztráljon, a puszta kíváncsiság is elég, vagy a közösség és a játék öröme. A másik oldalon pedig ott vannak az elkötelezett gyártók, akik eddig alig tudtak valamit a cipőikről, miután azok a fogyasztókhoz kerültek. Hogy ez az információ mennyire értékes, azt jól mutatja, hogy az egyik legnépszerűbb, cipőmárkákkal foglalkozó európai divatlap, a Sneakers Magazin is felfigyelt rájuk.
Az ötvenes évek Amerikájában, a sneaker-kultúra éledezésekor aligha gondolták, hogy most, körülbelül hetven évvel később ekkora rajongótábora lesz a spéci edzőcipőknek. Ma egy rapper ugyanúgy hord sportcipőt, mint egy öltönyös üzletember, és az egyedi, limitált szériás sneakerek vírusként fertőzik a világot. Ráadásul olyan trendről van szó, ami a férfiak és nők körében egyaránt hódít.
Egy tipikus SneakerTracker felhasználót nehéz is lenne körülírni: a platform ugyanúgy szól a cipőkért akár több százezreket fizető gyűjtőknek, mint a divatot kevésbé diktáló, de trend-érzékeny figuráknak.
A StyleTracker projekt (aminek része a SneakerTracker is) egyébként még 2015-ben indult, egy piaci résnek köszönhetően: az alapítók hosszas kutatások után komoly értéket láttak abban, hogy nyomon kövessék, mi lesz az egyes divatcikkekkel – például a sneakerekkel – a vásárlás után.
Hiszen mindenkinek vannak kedvenc darabjai, és olyanok is, amik akár hónapokig pihennek a szekrényben, így pusztán a vásárlás ténye kevés visszacsatolást jelent a gyártóknak. A vásárlás utáni időszakról szerzett információ viszont komoly üzleti ütőkártya: a SneakerTracker képes megmutatni a gyártóknak, mi történik a termékükkel, amikor már megvásárolták, nekik pedig ezután lehetőségük nyílik arra, hogy egyes felhasználókat teljesen személyre szabott, ún. hipertargetált ajánlatokkal bombázzák.
A webes applikáció használatához – aminek alapja, hogy összefogja a sneaker-közösséget, és mindenki feltöltheti, majd minden alkalommal megoszthatja, hogy épp melyik cipő van rajta a kedvencei közül – még csak fanatikusnak sem kell lenni, a globális piacra készülő oldalon már most sok olyan felhasználó akad, aki csak tudni szeretné, mi a menő épp most a világban. A SneakerTracker közel tízezer aktív felhasználója jól mutatja, hogy az igény valós.
A magyar tulajdonban lévő divattechnológiai cég mérési adatai és e-kereskedelmi megoldásai már most hatalmas értéket képviselnek a divatipari márkák számára, a közösség növekedésével pedig teljesen új dimenzióba emelik majd a bevetett marketingeszközöket is.
A w-commerce, azaz a viselés alapú továbbértékesítési lehetőség messze túlmutat a banner típusú, erőszakos marketing eszközökön. Ebben az új típusú mérési metodika a kulcs, amiben lehet egy mutató például a viselési gyakoriság, ami nagyon gyakran mutat eltéréseket az eladott mennyiségekhez képest.
Ennek köszönhetően, ha Te például AirMax fanatikus vagy, és használod a SneakerTrackert, a jövőben teljesen elképzelhető, hogy a tizedik pár rongyosra hordott cipőd után a Nike majd megdob egy nagyobb kedvezménnyel.
A SneakerTracker most a több mint félmilliós követőtáborral büszkélkedő Sneakers Magazin-nak készített több oldalas exkluzív elemzést a sneakerekkel kapcsolatos viselési szokásokról, ami jól mutatja, mennyi izgalmas és hasznos adatot gyűjtenek a platform fejlesztői.
Bár jelenleg még csak webes platformon fut a SneakerTracker, 2019 februárjában érkezik a telefonos applikáció, ami vélhetően a felhasználók ugrásszerű növekedését is jelenti majd. Mi szorítunk, hogy egy újabb magyar sikersztori legyen belőle!
Ez is érdekelhet:
(Fotók: Unsplash, SneakerTracker)
sportcipő | startup | adidas | divat | Sneakers Mag
Ezzel a tíz fantasztikus dizájntárggyal a legmenőbb hellyé teheted az otthonod
10+1 ikonikus és gyönyörű lámpa, ami garantáltan feldobja az otthonod
Beköszöntött a tél, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 14. száma. Mit találunk benne? Kajakkal bejárjuk Grönland izgalmas és lenyűgöző helyeit, találkozunk a világ egyik leghíresebb párterapeutájával, Esther Perellel, és a Netflix által világhírűvé vált dél-koreai séffel, Jeong Kwannal, motorral részt veszünk a Balkan Rallyn, és beszélgetünk Kelecsényi Milán férfiruha-készítővel is. A Dél-afrikai Köztársaságban teszteljük, milyen az új AUDI Q8, és elbeszélgetünk a zoknik Rolls Royce-át gyártó Iszató Nisigucsival is. Elmegyünk egészen Kenyáig, hogy elefántokat nézzünk, az Őrségben kipróbáljuk, milyen a régió legújabb kabinháza, a Kástu, bemutatjuk a Déryné Kenyeret, a város új pékségét, teszteltjük az új elektromos KIÁt, ezen kívül pedig találkozunk még Berki Blanka topmodellel, Áron Eszter divattervezővel és sokan másokkal. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!