Close
Száz különböző címlappal rukkol elő az olasz Vogue

Száz különböző címlappal rukkol elő az olasz Vogue

100 címlap, 100 ember, 100 történet a Vogue Italia szeptemberi magazinjának témája, amivel a divatlap megint kitolja a magazinkészítés határait.

„Olyan időket élünk, amikor az ember két dolgot tehet: hallgat vagy ordít.”

– mondja Emanuele Farneti, a Vogue Italia főszerkesztője. A magazinnál már áprilisban merészet léptek: egy teljesen üres, hófehér címlappal jött ki, amely az egészségügyben dolgozók előtti tisztelgés mellett a tiszta lappal indulás lehetőségét képviselte szimbolikus formában. A szeptemberi “Hope” hívószavú magazinjuk pedig hangot szeretne adni sokaknak, hogy a reményről és a szépségről beszélhessenek. Konkrétan száz embernek.

A magazin ismét történelmi címlappal jelentkezik – azaz nem is eggyel, hanem egyszerre százzal, ugyanis a Hope száz különböző címlapsztárral és száz egyedülálló történettel kerül az újságárusok polcaira. A projektet Ferdinando Verderi kreatívigazgató találta ki, aki így mesél a munkafolyamatról:

“A fotózás olyan volt, mint egy napokig tartó performansz, ahol minden egyes kép egy műalkotássá vált. A száz címlappal az ötlet nagyon egyszerű: a több, az több.”

Emellett hozzáteszi, hogy a magazin a különbözőséget és egyediséget ünnepli, a lapszám pedig egyfajta közös tapasztalássá emelkedik mindannyiunk jelen idejű megéléseiről. A magazin címlapsztárjai között van többek között Emily Ratajkowski, Bella Hadid, Kaia Gerber és édesanyja, Cindy Crawdford, de a modellek mellett szerepelnek főszerkesztők, színésznők, unfluencerek (nem, nem írtuk el), aktivisták és még sokan mások különböző területekről.

A címlapokat egy szimpla New York-i stúdióban lőtték Mark Borthwickkel, aki évtizedek után tért vissza Vogue-családhoz ezzel a száz címlappal. A címlapszereplők kiválasztásakor nagyon fontos volt a szerkesztőség számára, hogy a szereplők különböző területekről érkezzenek és tehetségesek legyenek a munkájukban – de ezen felül igazából sem korbeli, sem nembeli, sem pedig származásbeli megkötések nem voltak. A Vogue emellett mindegyikőjüket arra kérte, hogy egy percben meséljék el a történetüket: ezek minden egyes lapszámban külön olvashatók.

A projekt a jelen időt akarja ezzel a rendhagyó címlapsokasággal dokumentálni. A magazin szeptember elsejétől elérhető, szerintünk érdemes beszerezni egyet (vagy százat?) belőle.

Ez is érdekelhet:

Megjelent a legújabb Roadster magazin!
Ismét egy magazin azoknak, akik szerint nem arra születtünk, hogy a négy fal között üljünk, akik szerint az élet olyasmi, amit nagykanállal kell fogyasztani és amiből sosem lehet elég. 170 oldalnyi friss, színes és energiával teli kontent felfedezőknek, kalandoroknak, inspirációt keresőknek mindarról, ami miatt érdemes nekivágni a világnak. Ha velünk tartanál ezen az utazáson, ezen a linken megrendelheted a magazint.
Close

Iratkozz fel a hírlevelünkre!

Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom