Több tízezer Lufthansa gép száll fel folyamatosan üresen, elég szomorú okból

Feleslegesen működtet több, mint húszezer járatot a német légitársaság egy rossz európai szabályozás miatt. Vagy félreértés az egész?

Pár napja járta be az európai sajtót a hír, hogy télen 18 ezer szellemjáratot üzemeltetett a Lufthansa és ez a szám idén március végégig több mint 33 ezer lesz.

Az ok az úgynevezett résidők kényszerű kihasználása: ezek azokat az idősávokat jelölik, amikor egyes légitársaságok fel- és leszállhatnak egy adott reptéren, de ha nem használják ki ezt az időkeretet, elvésznek ezek a résidők és egy másik légitársaság veheti meg őket.

A jelenség elég heves reakciókat váltott ki: George Gilkinet belga közlekedési miniszter például az Európai Bizottsághoz fordult az ügyben, mivel az üres járatok üzemeltetése környezetvédelmi és gazdasági okokból is nonszensz. Ezután a brüsszeli testület egyik magas rangú tisztviselője megcáfolta a Lufthansa kötelező légiközlekedésről szóló állításait, mivel szerinte

valami félreértés lehet a háttérben és kizártnak tartják, hogy uniós szabályok miatt kell olyan döntést hozni, amivel „üres repüléseket” kénytelenek eszközölni a légitársaságok.

Háttérinfó, hogy az Európai Bizottság a járvány kitörése után, mikor drasztikusan visszaestek a légi járatok, a szokásos nyolcvan százalékos kihasználtságról szóló rendelkezést felfüggesztette, majd a korlátozások enyhülésével ötven százalékos minimális repülést írtak elő a téli időszakra, ez pedig 2022 nyarától 64 százalékra emelkedik.

A szóvivő szerint ezek a követelmények az Eurocontrol foglalásaira és lemondási számaira épülnek és ésszerű kereteken belül kötelezik repülésre a légitársaságokat, de hozzátette, hogy a légitársaságok mentességet is kérhetnek, ha nem tudják üzemeltetni az útvonalat.

(Forrás: HVG, fotók: Unsplash)

lufthansa | korlátozás | német | eurocontrol | bizottság | eu

FOLYTASD EZZEL

Hét dolog, amit ki kell próbálnod a legszebb horvát nemzeti parkban

Nagyvárosi kalandor a Volvótól

Rendeld meg a Roadster magazin 19. számát!

Hawaiitól Tanzániáig, az egyik legjobb magyar sommeliertől a belga csúcsdizájnerig, az új Rolls-Royce-tól Horvátország titkos gyöngyszemeiig, a Roadster magazin új lapszáma ismét a világ izgalmas, kreatív és hedonistán lüktető ŕétegeibe viszi el olvasóit. Elmegyünk a bécsi három Michelin-csillagos Amadorba, ahol találkozunk Bencze Ádám sommeiler-vel, beszélgetünk Havancsák Terézzel, aki a közelmúltban kezdett el dolgozni az amerikai outerwear brand AETHERnél, Portugáliában kipróbáljuk, milyen a tengerparton száguldozni az új Ferrarival – egész kellemes –, a kortárs irodalom kedvelőinek pedig egy olyan Roadsternek írt Parti Nagy Lajos írással jelentkezünk, ami szerintünk a legjobbjai közé tartozik. Az aktuális számban lesz egy 20 oldalas mellékletünk is, amelynek főszereplője a még mindig rengeteg újdonságot rejtő Horvátország. Ezen kívül is sok színes történetünk van még, úgyhogy ezúttal is érdemes elmerülni a Roadster gazdag és kalandokkal teli világában!

Megnézem, mert érdekel!
“Útra keltünk és összegyűjtöttük a legkiemelkedőbb hazai szállásokat és vendéglátóhelyeket számotokra. Ezek a helyek garantáltan felejthetetlen élményeket kínálnak, legyen szó romantikus pihenésről a Balaton partján vagy egy kulináris felfedezőútról Budapesten.”
Izing Róbert Izing Róbert, főszerkesztő

Legfrissebb ajánlataink

Irány a Roadster Select
teljes adatbázisa
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom