Feleslegesen működtet több, mint húszezer járatot a német légitársaság egy rossz európai szabályozás miatt. Vagy félreértés az egész?
Pár napja járta be az európai sajtót a hír, hogy télen 18 ezer szellemjáratot üzemeltetett a Lufthansa és ez a szám idén március végégig több mint 33 ezer lesz.
Az ok az úgynevezett résidők kényszerű kihasználása: ezek azokat az idősávokat jelölik, amikor egyes légitársaságok fel- és leszállhatnak egy adott reptéren, de ha nem használják ki ezt az időkeretet, elvésznek ezek a résidők és egy másik légitársaság veheti meg őket.
A jelenség elég heves reakciókat váltott ki: George Gilkinet belga közlekedési miniszter például az Európai Bizottsághoz fordult az ügyben, mivel az üres járatok üzemeltetése környezetvédelmi és gazdasági okokból is nonszensz. Ezután a brüsszeli testület egyik magas rangú tisztviselője megcáfolta a Lufthansa kötelező légiközlekedésről szóló állításait, mivel szerinte
valami félreértés lehet a háttérben és kizártnak tartják, hogy uniós szabályok miatt kell olyan döntést hozni, amivel „üres repüléseket” kénytelenek eszközölni a légitársaságok.
Háttérinfó, hogy az Európai Bizottság a járvány kitörése után, mikor drasztikusan visszaestek a légi járatok, a szokásos nyolcvan százalékos kihasználtságról szóló rendelkezést felfüggesztette, majd a korlátozások enyhülésével ötven százalékos minimális repülést írtak elő a téli időszakra, ez pedig 2022 nyarától 64 százalékra emelkedik.
A szóvivő szerint ezek a követelmények az Eurocontrol foglalásaira és lemondási számaira épülnek és ésszerű kereteken belül kötelezik repülésre a légitársaságokat, de hozzátette, hogy a légitársaságok mentességet is kérhetnek, ha nem tudják üzemeltetni az útvonalat.
(Forrás: HVG, fotók: Unsplash)
bizottság | üres járat | repülés | német | korlátozás
Ezzel a tíz fantasztikus dizájntárggyal a legmenőbb hellyé teheted az otthonod
10+1 ikonikus és gyönyörű lámpa, ami garantáltan feldobja az otthonod
Beköszöntött a tél, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 14. száma. Mit találunk benne? Kajakkal bejárjuk Grönland izgalmas és lenyűgöző helyeit, találkozunk a világ egyik leghíresebb párterapeutájával, Esther Perellel, és a Netflix által világhírűvé vált dél-koreai séffel, Jeong Kwannal, motorral részt veszünk a Balkan Rallyn, és beszélgetünk Kelecsényi Milán férfiruha-készítővel is. A Dél-afrikai Köztársaságban teszteljük, milyen az új AUDI Q8, és elbeszélgetünk a zoknik Rolls Royce-át gyártó Iszató Nisigucsival is. Elmegyünk egészen Kenyáig, hogy elefántokat nézzünk, az Őrségben kipróbáljuk, milyen a régió legújabb kabinháza, a Kástu, bemutatjuk a Déryné Kenyeret, a város új pékségét, teszteltjük az új elektromos KIÁt, ezen kívül pedig találkozunk még Berki Blanka topmodellel, Áron Eszter divattervezővel és sokan másokkal. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!