Nem Törökország, nem Egyiptom, nem Albánia, hanem valami egészen más.
Az új kedvenc
A tengerjáró hajós utak a teljes turisztikai torta mindössze öt százalékát teszik ki, de ez a szám dinamikusan növekszik. A népszerűségükkel együtt nő a méretük is: 2000 óta a cruise shipek mérete megduplázódott. A cruisezilláknak nevezett járművek azonban nem állnak meg itt: a Royal Caribbean tavaly bocsátotta vízre a világ legnagyobb cruise shipjét, az Icon of the Seast is, 2026-ban és 2027-ben pedig két újabb, hasonlóan gigászi méretű hajót fog építeni. A többi nagy társaság, köztük a Costa Cruisest is tulajdonló Carnival Corporation szintén bővíti a flottáját. 2023-ban a tengerjáró hajókra 31,7 millió utas váltott jegyet, ez 2 millióval meghaladta a koronavírus járvány előtti 2019-es adatot, ami „csak” 29,7 millió volt. 2024-re ez a szám a becslések szerint 34,7 millió lesz, vagyis ez az utazási forma egyre népszerűbb.
Mirco Vassallo, a Costa Cruises nemzetközi salesigazgatója szerint:
„A közép-európai régióból, köztük Magyarországról is egyre több utasunk van, úgyhogy igyekszünk jobban odafigyelni ezekre a piacokra”.
Az egyik legnagyobb olasz
A Costa hajótársaságot 1846-ban alapította Giacomo Costa. A genovai család teherhajózással foglalkozott, mígnem száz évvel később már utasokat szállítottak Genova, Montevideo és Buenos Aires között. 2000-ben felvásárolta őket a világ egyik legnagyobb hajózási konglomerátuma, a Carnival Corporation, de a cég központja továbbra is Genovában található.
„A földközi-tengeri útvonal csak egy a sok közül a Costa Cruises kínálatában – mondta el Alessandro Bottaro, a cég salesigazgatója. – Folyamatosan bővítjük a lehetőségek számát. Népszerű a norvég fjordokat felfedező járatunk, de ott vagyunk Ázsiában is. Dubaj, Abu Dhabi, Szingapúr, Japán, Kína mind olyan úti célok, amiket érintenek a hajóink.
Ott vagyunk a Karib-tengeren is, és vannak olyan tizennégy–huszonhét napos útjaink, amelyek Barcelonából indulnak, és Rio de Janeiro a végállomásuk. Érdemes figyelni a kínálatunkat, mert folyamatosan fejlődik.”
Sokszínűség a vízen
A Costa Cruises mediterrán ihletésű dizájnjával és ünnepi hangulatával különbözteti meg magát a többi európai körutazási társaságtól. A Costa hajói a világ számos kikötőjéből indulnak, és eljuttatják az utasokat a Karib-térségbe, Európába, Dél-Amerikába és azon túl is. Az útvonalak háromtól 131 éjszakáig tartanak.
Felár ellenében a Costa Cruises olyan kirándulásokat kínál, mint a panorámás gondolázás Velencében, valamint hajókázás és sznorkelezés Barbadoson. Néhány hajójuk meghitt légkörrel és nyugodt légkörrel rendelkezik, míg mások zsúfoltabbak és akciódús útvonalakat kínálnak.
Megfizethető kabinok könnyen megtalálhatók Costa flottájában – ez a fő vonzereje az utasaik szerint. Amíg az ember a tengeren tartózkodik, kihasználhatja a kaszinókat, a fitneszlétesítményeket, a több medencét és a pezsgőfürdőt, valamint az élő műsorokat. Ha megéhezett, foglaljon helyet a hajó egyik fő éttermében, vagy fontolja meg, hogy egy különleges étkezdében étkezzen egy emlékezetesebb élményért.
hajó | mirco vassallo | tengerjáró | cruises | costa cruises | alessandro bottaro
Merész kampánnyal robban be a Reebok új kollekciója
A modern luxus nyomában a Range Roverrel

Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!