Pest legújabb rooftop bárja beoltott minket hedonizmussal – Teszteltük a TOPRUM brunch-ot

Ha a hétvégéknek létezne tízparancsolata, valahogy így szólna az első pontja: "Nyugodtan aludj sokáig, megteheted!" A munka hőseit, és az éjszaka királyait talán ezért is fertőzte meg az elmúlt időszakban a késői reggelik, azaz a brunch-ok egészségre ártalmatlan vírusa. Jobbnál-jobb helyek nyitottak meg – jellemzően vasárnap, de gyakran szombaton is –, hogy kalóriában, ízekben és hangulatban gazdag reggelit adjanak a városi ínyenceknek - kb. déltől késő délutánig. Most itt az új üdvöske, a TOPRUM, ami nem csak azért különleges, mert egy belvárosi tetőteraszon nyitott meg.

A 19. század Angliájából induló, és az 1930-as évek Amerikájában berobbanó brunch klassz fúziója a reggelinek és az ebédnek, és úgy tűnik, ezt egyre többen tudják a fővárosban is.

Amikor 2016 tavaszán megnyitott Budapest egyik legizgalmasabb butikhotele, a Hotel RUM Budapest, a tulajdonosoknak már akkor dédelgetett álma volt egy vagány, urbánus terasz megnyitása az Ybl Miklós-tervezte műemlék épület tetején.

A tervezetthez képest a debütálásra ugyan várni kellett jócskán, 2018 viszont már a jó hírrel kezdődött: nyit a TOPRUM, a szálloda rooftop bárja – de nem a megszokott formában. A TOPRUM nem az a hely, ahova gondolunk egyet és felülünk koktélozni, hogy valami ehhez hasonló látvány mellett megvitassuk az élet komoly kérdéseit:

A négy évszakosra kialakított – értsd, nyáron akár teljesen nyitott, télen totálisan zárt – rooftopon még folyamatosan alakítanak, finomítanak, akár a koncepciót, akár az enteriőrt nézzük. A soft opening alatt a hétvégi napokon viszont nyomtak egy padlógázt: szombaton és vasárnap déltől késői reggelivel és külön ide álmodott, folyamatosan változó koktél- és italkínálattal szereztek maguknak nagyon rövid idő alatt sok-sok hedonista barátot.

Az ötig tartó reggelin olyan klasszikusokat kóstolhatunk, mint az eggs benedict, a shakshuka vagy a rántotta (chorizóval vagy brie-vel), de azok sem járnak rosszul, akik már inkább egy kiadósabb ebédre vágynak – ázsiai marhahúsleves, rántott csirkemell és szarvasgombás gnocchi is került az étlapra.

De milyen lenne a reggeli vagy az ebéd klassz édességek nélkül?! Hát, szerintünk – és szerintük is – pocsék. Még szerencse, hogy a chia pudingtól a juharszirupos, autentikus amerikai palacsintán át a túrógombócig féltucat desszert közül választhatunk.

És hogy miben más még egy hétvégi brunch, mint egy hétköznapi reggeli? Például, hogy itt egy jó pezsgő vagy koktél szinte kötelező hozzávaló. Így kerülhetett az itallapra Kreinbacherék híresen jó pezsgője, vagy a legnépszerűbb koktél, a Roxanne, amit Tanqueray 10 ginnel, bodzával, citrussal, áfonyával és Fever Tree Lemon Tonic-kal készítenek.

A reggeli órákban még csendes, csak a szálloda reggelijének otthont adó rooftop szombaton és vasárnap kb. egy órától lesz zajos igazán: két órára remek zenészek - például Stahl Barbi, a Flóra&Bálint Acustic és Havai Gáborék - veszik kézbe a zenei aláfestést, szigorúan az akusztikus dallamok jegyében.

Az elegáns, mégis fiatalos teraszon - ami az éttermet is tervező Bara Design Studio, és a kivitelező Katona Manufaktúra érdeme – egyszerre kb. negyven-ötven vendég fér el, de érdemes jó előre foglalni, mert mi is alig tudtunk fél órára elcsípni egy kétfős szabad asztalt úgy, hogy volt egy kis protekciónk is.

A koncepció ugyan még kialakulóban, de az már jól látszik, hogy pazar brunch-, és vonzó rendezvényhelyszín lesz a TOPRUM – a Globalista Konyha például már itt tartotta legutóbbi vacsoráját, és a jövőben is több pop-up rendezvényre számíthatunk.

Üdv, TOPRUM, örülünk, hogy jöttél!

A matcha, a puer meg a többiek – Teák a filteren túl

Ha néhány évvel valaki azt mondja, hogy teát is úgy fogunk kóstolni, mint bort, kinevetjük. Ma már érezzük a különbséget tea és tea között.