Close
Hogyan alakítsunk ki új viselkedést és törjük meg a régi mintákat?

Hogyan alakítsunk ki új viselkedést és törjük meg a régi mintákat?

A régi, rossz berögződések lebontásához és az új, immáron helyes szokások kialakításához elszántság, akaraterő és idő szükséges. Vannak azonban remek módszerek, amelyek alkalmazásával megkönnyíthetjük saját dolgunkat.

Törjük meg a negatív viselkedési mintákat!

A változtatáshoz a felismerésen keresztül vezet az út. A rossz berögződésekre való ráeszmélés gyakran traumatikus körülmények között történik, és félelem, szomorúság, szorongás, bánat vagy harag társulhat hozzá.

Az agyat ilyenkor elárasztja az adrenalin és a kortizol, növelve annak valószínűségét, hogy valóban elköteleződünk a változás mellett. A negatív érzések tehát ebben az esetben katalizátorként hathatnak ránk, és a folyamat teljes ideje alatt emlékeztethetnek arra, hogy miért küzdünk.

A félelem felszámolása és a cél megtalálása

Előfordulhat azonban, hogy a félelem megbénít bennünket, és csak akkor tudunk továbblépni, ha elengedjük a stresszt, és racionalizálni tudjuk az érzéseinket.

Ha ez megtörténik, könnyebbnek érezhetjük a lelkünket, és erősebbnek tartjuk majd magunkat ahhoz, hogy a változás útjára lépjünk.

A folyamat nem könnyű, de megéri az áldozatot

A rossz szokásoktól, beidegződésektől való megszabadulás hosszú folyamat, egyes szakértők szerint kilencven nap jelenti azt a fordulópontot, amikor az újonnan felvett szokások elkezdenek egyre inkább rutinszerűvé válni.

Addig azonban számos nehezítő körülményt, jelenséget tapasztalhatunk saját magunkon, amiket újra és újra le kell küzdenünk annak érdekében, hogy sikeresen váltsunk.

  • Kerülési magatartás: Minden fontosabb, mint az új szokás, amit szeretnénk rutinná tenni? Vezessük bele a napirendünkbe, így nem tudjuk elodázni!
  • Hangulatváltozások: Haragot és kedvtelenséget is tapasztalhatunk időről időre, ilyenkor érdemes azokra a pozitívumokra gondolni, amiket a korábbi alkalmakkor tapasztaltunk, de gondolhatunk az új szokásunk várható eredményeire is.
  • Fokozódó szorongás: Heves szívverés, antiszociális viselkedés is megjelenhet a folyamat során, ilyenkor érdemes egy családtagtól vagy baráttól segítséget kérni, hogy túllendülhessünk a nehézségeken.

Járványhatások

Ha az elmúlt évben álmatlansággal vagy alvászavarral küzdöttél, akkor nem vagy egyedül. De van rá megoldás!

(Fotók: Getty Images)

szokások | inspiráció | motiváció | életmód | nagy sztori

FOLYTASD EZZEL

Bepillanthatsz Budapest lelkébe a város egyik legismertebb szállodájában

Így fognak össze a túlélésért a hazai fitnesz- és edzőtermek

Rendeld meg a Roadster magazin 9. számát!
Friss, 220 oldalas lapszámunkat ezúttal egy színes és izgalmas, 20 oldalas melléklettel egészítettük ki, amelyben a prémium spiritek szédítő univerzumába merülünk el. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet. Megnézem, mert érdekel!
Instagram