Close
A járvány az alvási szokásainkat is megváltoztatta – Így lehetnek jobbak az éjszakáid

A járvány az alvási szokásainkat is megváltoztatta – Így lehetnek jobbak az éjszakáid

Ha az elmúlt évben álmatlansággal vagy alvászavarral küzdöttél, akkor nem vagy egyedül. De van rá megoldás.

Az utazástól kezdve a munkafolyamatokig életünk számos aspektusát felrúgta a világjárvány – nem meglepő módon az alvásunkat  sem kímélte.

A kényelmes matracairól, párnáiról és ágyneműiről ismert Caspernél készítettek egy felmérést: ezer amerikait kérdeztek arról, a mögöttünk hagyott évben hogyan alakultak az alvási szokásaik. Az eredmények meglepőek voltak.

2020 márciusa óta például jelentősen megnövekedett az éjszakai baglyok száma, ugyanis a válaszadók 52,6 százaléka a korábbiakhoz képest később feküdt le, míg 26,5 százalékuk többet aludt.

Minden harmadik válaszadó használ valamilyen alvássegítőt, míg majdnem minden másodiknál előfordult, hogy az éjszaka közepén hőhullámra ébredt. A megkérdezetettek  72,2 százaléka pedig hihetetlenül élénk álmokról számolt be.

Utóbbit a szakemberek a járvány okozta stressznek és szorongásnak, valamint a nap folyamán lecsökkent agyi stimulációnak tulajdonítják.

További érdekesség, hogy a világjárvány óta az együtt alvó párok 14,3 százaléka külön ágyban tér nyugovóra, 16,7 százalékuk pedig észrevette, hogy éjszakénként a partnere magára húzta a közösen használt takarót.

Dr. Michael Grandner, az Arizonai Egyetem Alvás- és Egészségügyi Kutatási Programjának igazgatója szerint a jobb alvás érdekében érdemes átalakítani az esti rutint. Néhány tippet is adott: “Úgy kell gondolni az alvásra, mint a szövetségesünkre, és befektetésként tekinteni rá a fizikai és érzelmi jólétünk érdekében. Tompítsuk a lámpák fényét a szobában, és egy órával lefekvés előtt halkítsuk le a multimédiás eszközöket is. Ezzel lényegében elmondjuk az agyunknak, hogy itt az ideje felkészülni az alvásra. Ha gondjaink vannak a relaxációval, próbáljunk meg meditálni, vagy figyelemelterelési technikákat használni, például játsszuk le a fejünkben kedvenc dalunk szövegét, vagy végezzünk olyan légzési gyakorlatot, mint például a légzésszámlálás!”

Ha pedig még mindig nem sikerül, vagy ha felébredünk az éjszaka közepén, Dr. Grandner azt javasolja, hogy keljünk ki az ágyból. “A cél az, hogy a lehető legkevesebb időt töltsük ébren az ágyban. Ez segít az agyat trenírozni az ágyban történő alvásra. Valószínűleg nincs ennél jobb alvás-elősegítő módszer. Azáltal, hogy az agyunkat arra tanítjuk, hogy az ágyban fekvéshez társítsa az alvást, maga az ágy is képes lehet arra, hogy segítsen a visszaalvásban, ha netán felébredünk.”

 

munkahelyi stressz észrevétlenül gyűrűzik be az életünkbe, gyakran már útközben azon aggódunk, milyen feladatok várnak ránk a nap folyamán, és ennek hogyan tudunk majd megfelelni. A stressz önmagában mentálisan és fizikálisan is befolyásolja az életminőséget, de az Egészségügyi Világszervezet szerint szív- és érrendszeri megbetegedésekhez is vezethet. Van néhány egyszerű módszer, amelyek segítenek megbirkózni a stresszel munka közben.

(Forrás: Travel and Leisure, fotók: Pixabay, Unsplash)

FOLYTASD EZZEL
Időkapszulát helyeztek el a Magyar Zene Házában
Bezárták a budapesti Szent István Bazilikát
Megjelent a Roadster negyedik lapszáma.
Ismét egy magazin azoknak, akik szerint nem arra születtünk, hogy a négy fal között üljünk, és akik szerint az élet olyasmi, amit nagykanállal kell fogyasztani és amiből sosem lehet elég. 170 oldalnyi friss, színes és energiával teli kontent felfedezőknek, kalandoroknak, inspirációt keresőknek mindarról, ami miatt érdemes nekivágni a világnak. Megnézem, mert érdekel!
Close
HELLO, EZ ITT A
ROADSTER
Kövess minket a Facebookon!
Történetek, amiket nem fogsz elfelejteni!

Iratkozz fel a hírlevelünkre!

Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom