Kiszámolták, mikor utazhatunk a legkedvezőbb áron a népszerű úti célokra

Akár a szállásköltségek nyolcvanöt százalékát is megtakaríthatjuk a csúcsidőn kívüli hónapokban.

A Bounce poggyászmegőrző cég a világ hatvan legnépszerűbb úti célján hasonlította össze a háromcsillagos szállodák átlagos árait az egyes hónapokban, figyelembe véve a hét napjait.

A tanulmány szerint pedig a legnagyobb árkülönbséggel a Maldív-szigeteken találkozunk: a csúcsszezonhoz képest nyolcvanöt százalékot spórolhatunk, ha szezonon kívül utazunk. Míg januárban éjszakánként 2425 dollárt (870 138 forintot) kell fizetünk egy hotelszobáért, augusztusban mindössze 364 dollárért (130 610 forintért) megkapjuk. Cserébe viszont meg kell barátkoznunk az özönvízszerű csapadékkal, mert ekkor épp az esős évszakban járunk.

Ha kissé szárazabb, esetleg közelebbi vakációra vágyunk, akkor a második helyezett Iráklióban (Heraklion), Kréta szigetének fővárosában érdemes szállást foglalnuk, méghozzá novemberben,

amikor akár 77,5 százalékot is spórolhatunk a legnépszerűbb hónaphoz, a szeptemberhez képest. Ilyenkor már nincs olyan meleg, de ha fürdőzésre nem is, városnézésre még kellemes az idő.

A harmadik helyezett Kairóban 76,7 százalékkal esnek a szállodai árak februárban, legalábbis júliushoz képest. Az alábbiakban az első tíz helyezettet láthatjuk és azt, hogy mennyit spórolhatunk a szezonon kívül a főszezonhoz képest:

1. Malé, Maldív-szigetek – 85 százalékos megtakarítás augusztusban

2. Heraklion, Görögország – 77,5 százalékos megtakarítás novemberben

3. Kairó, Egyiptom – 76,6 százalékos megtakarítás februárban

4. Csiangmaj, Thaiföld – 73,5 százalékos megtakarítás májusban

5. Athén – 73,2 százalékos megtakarítás januárban

6. Firenze — 73,1 százalékos megtakarítás februárban

7. Phuket, Thaiföld – 73 százalékos megtakarítás májusban

8. Velence — 72,5 százalékos megtakarítás februárban

9. Denpasar, Bali – 72,4 százalékos megtakarítás januárban

10. Kiotó – 68,9 százalékos megtakarítás júniusban

Egy másik kutatás azt vizsgálta, hol, mennyit kell fizetni a közlekedésért, a turisztikai látványosságokért, a szállásért és az étkezésért. A kapott információkból pedig összeállították az idei év legjobb ár-érték arányú úti céljainak listáját. Itt pedig azt tudhatjuk meg, hogyan érdemes repülőjegyet és szállást foglalnunk, ha a legjobb árakra pályázunk.

(Forrás: Thrillist, képek: Unplash, Getty Images)

szezon | görögország | utazás | szálloda | szezonon kívül

Ezen a budapesti helyen minden szempontból élmény steaket enni

Így fog kinézni a világ új, grandiózus nemzetközi repülőtere

Nyakunkon a tavasz, és ami még jobb hír, itt a legújabb Roadster magazin is. Mit találunk benne? Találkozunk az amerikai képzőművésszel, Jim Denevannel, aki amellett, hogy land artban utazik, egy csodás rendezvényszervező céget is működtet, amely elképesztő helyeken szervez vacsorákat Kaliforniától kezdve Dél-Afrikán át Toszkánáig. Kifaggatjuk a kultikus Iditarod Trail Race kutyás szánhúzó verseny szervezőjét, a biennáléra készülő Nemes Márton festőművészt, megismerkedtünk a Friluftsliv filozófiával, Arnaud Montagard fotós révén megnézzük, milyen Amerika hátsó udvara, főzünk a 101 Bistróban, és a Totemism legújabb kollekcióját is szemügyre vesszük. ismét látványos, sok állomásos, 220 oldalas tripet alkottunk, szerintünk érdemes lesz benevezni rá. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.

“Útra keltünk és összegyűjtöttük a legkiemelkedőbb hazai szállásokat és vendéglátóhelyeket számotokra. Ezek a helyek garantáltan felejthetetlen élményeket kínálnak, legyen szó romantikus pihenésről a Balaton partján vagy egy kulináris felfedezőútról Budapesten.”