Hiába a gazdasági nehézségek, az utazás még mindig prioritás

A világjárvány utáni utazási boom és az ebből következő magas repülőjegyárak, a gazdasági bizonytalanság és a csökkenő megtakarítások ellenére az utazási kedv nem csökken.

A légitársaságok, a szállodák és az elemzők szerint az utazás továbbra is a legfontosabb prioritás az extra kiadások között, amely legyőzte a tárgyak vásárlásának vágyát, ami az elmúlt években volt jellemző.

A Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség adatai szerint a nemzetközi utazások mértéke idén elérte a járvány előtti szint kilencven százalékát, az élen pedig az északról Dél-Európába utazók jártak, akiket nem tántorítottak el az extrém hőhullámok sem, de az Európába utazó amerikai turisták is kivették a részüket a forgalomból.

Az utazási kedv pedig jövőre tovább erősödhet

az Amadeus utazási technológiai cég legutóbbi felmérése szerint, amelyben a brit, francia, amerikai, német és szingapúri válaszadók 47 százaléka nevezte kiemelten fontos kiadásnak a nemzetközi utazásokat. 2022-ben ez az arány 42 százalék volt.

A Lufthansa szintén optimistán tekinthet a jövőbe, ugyanis az év hátralévő részére szóló foglalások száma meghaladja a járvány előtti szintet, de az októberig tartó nyári szezon forgalmának kilencven százalékát is.

Összességében az utazások iránti globális kereslet a a Moody's becslése szerint 2023-ban huszonkét százalékkal, 2024-ben pedig hat százalékkal nő a megelőző évhez képest, ennek fényében pedig nem meglepő, hogy a jegyárak csökkenése sem várható.

Mindenki a kereslethez képest áraz, és ez az alapvető gazdasági egyenlet"

mondta a Reutersnek Varadi József, a Wizz Air vezérigazgatója, hozzátéve, hogy magas ráfordítási költségű környezetben élünk, és ez nyomást gyakorol az árképzésre.

Hayley Berg, a Hopper online utazási iroda vezető közgazdásza szerint az Európába és Ázsiába utazók várhatóan nem tapasztalnak jelentős árcsökkenést idén ősszel.

Ugyanakkor nem mindenki optimista, a British Airways tulajdonosa, az IAG szerint egyáltalán nem biztos, hogy a kereslet fennmarad, miután az elemzők szerint a csökkenő megtakarítások visszavethetik az utazásokat.

Kiderült az is, hogy az egyes európai országok utazói hogyan viszonyulnak ehhez a kérdéshez, és azt is megtudhattuk, hová utaznak leginkább és milyen cseles utazási trükköket vetnek be a magyar fiatalok.

(Forrás: Reuters, képek: Getty Images)

 

felmérés | jegyárak | kereslet | utazási kedv | utazás

FOLYTASD EZZEL

Ezzel a tíz fantasztikus dizájntárggyal a legmenőbb hellyé teheted az otthonod

10+1 ikonikus és gyönyörű lámpa, ami garantáltan feldobja az otthonod

Rendeld meg a Roadster magazin 14. számát!

Beköszöntött a tél, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 14. száma. Mit találunk benne? Kajakkal bejárjuk Grönland izgalmas és lenyűgöző helyeit, találkozunk a világ egyik leghíresebb párterapeutájával, Esther Perellel, és a Netflix által világhírűvé vált dél-koreai séffel, Jeong Kwannal, motorral részt veszünk a Balkan Rallyn, és beszélgetünk Kelecsényi Milán férfiruha-készítővel is. A Dél-afrikai Köztársaságban teszteljük, milyen az új AUDI Q8, és elbeszélgetünk a zoknik Rolls Royce-át gyártó Iszató Nisigucsival is. Elmegyünk egészen Kenyáig, hogy elefántokat nézzünk, az Őrségben kipróbáljuk, milyen a régió legújabb kabinháza, a Kástu, bemutatjuk a Déryné Kenyeret, a város új pékségét, teszteltjük az új elektromos KIÁt, ezen kívül pedig találkozunk még Berki Blanka topmodellel, Áron Eszter divattervezővel és sokan másokkal. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.

Megnézem, mert érdekel!
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom