A világjárvány utáni utazási boom és az ebből következő magas repülőjegyárak, a gazdasági bizonytalanság és a csökkenő megtakarítások ellenére az utazási kedv nem csökken.
A légitársaságok, a szállodák és az elemzők szerint az utazás továbbra is a legfontosabb prioritás az extra kiadások között, amely legyőzte a tárgyak vásárlásának vágyát, ami az elmúlt években volt jellemző.
A Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség adatai szerint a nemzetközi utazások mértéke idén elérte a járvány előtti szint kilencven százalékát, az élen pedig az északról Dél-Európába utazók jártak, akiket nem tántorítottak el az extrém hőhullámok sem, de az Európába utazó amerikai turisták is kivették a részüket a forgalomból.
Az utazási kedv pedig jövőre tovább erősödhet
az Amadeus utazási technológiai cég legutóbbi felmérése szerint, amelyben a brit, francia, amerikai, német és szingapúri válaszadók 47 százaléka nevezte kiemelten fontos kiadásnak a nemzetközi utazásokat. 2022-ben ez az arány 42 százalék volt.
A Lufthansa szintén optimistán tekinthet a jövőbe, ugyanis az év hátralévő részére szóló foglalások száma meghaladja a járvány előtti szintet, de az októberig tartó nyári szezon forgalmának kilencven százalékát is.
Összességében az utazások iránti globális kereslet a a Moody's becslése szerint 2023-ban huszonkét százalékkal, 2024-ben pedig hat százalékkal nő a megelőző évhez képest, ennek fényében pedig nem meglepő, hogy a jegyárak csökkenése sem várható.
Mindenki a kereslethez képest áraz, és ez az alapvető gazdasági egyenlet"
– mondta a Reutersnek Varadi József, a Wizz Air vezérigazgatója, hozzátéve, hogy magas ráfordítási költségű környezetben élünk, és ez nyomást gyakorol az árképzésre.
Hayley Berg, a Hopper online utazási iroda vezető közgazdásza szerint az Európába és Ázsiába utazók várhatóan nem tapasztalnak jelentős árcsökkenést idén ősszel.
Ugyanakkor nem mindenki optimista, a British Airways tulajdonosa, az IAG szerint egyáltalán nem biztos, hogy a kereslet fennmarad, miután az elemzők szerint a csökkenő megtakarítások visszavethetik az utazásokat.
Kiderült az is, hogy az egyes európai országok utazói hogyan viszonyulnak ehhez a kérdéshez, és azt is megtudhattuk, hová utaznak leginkább és milyen cseles utazási trükköket vetnek be a magyar fiatalok.
(Forrás: Reuters, képek: Getty Images)
felmérés | jegyárak | kereslet | utazási kedv | utazás
Ezzel a tíz fantasztikus dizájntárggyal a legmenőbb hellyé teheted az otthonod
10+1 ikonikus és gyönyörű lámpa, ami garantáltan feldobja az otthonod
Beköszöntött a tél, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 14. száma. Mit találunk benne? Kajakkal bejárjuk Grönland izgalmas és lenyűgöző helyeit, találkozunk a világ egyik leghíresebb párterapeutájával, Esther Perellel, és a Netflix által világhírűvé vált dél-koreai séffel, Jeong Kwannal, motorral részt veszünk a Balkan Rallyn, és beszélgetünk Kelecsényi Milán férfiruha-készítővel is. A Dél-afrikai Köztársaságban teszteljük, milyen az új AUDI Q8, és elbeszélgetünk a zoknik Rolls Royce-át gyártó Iszató Nisigucsival is. Elmegyünk egészen Kenyáig, hogy elefántokat nézzünk, az Őrségben kipróbáljuk, milyen a régió legújabb kabinháza, a Kástu, bemutatjuk a Déryné Kenyeret, a város új pékségét, teszteltjük az új elektromos KIÁt, ezen kívül pedig találkozunk még Berki Blanka topmodellel, Áron Eszter divattervezővel és sokan másokkal. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!