Utazási praktikák légiutas-kísérőktől, pilótáktól és ingázóktól

Minden bizonnyal az ingázókon kívül a légiutas-kísérők és a pilóták azok, akik a legtöbbet ébrednek szállodákban, hiszen ők hivatásszerűen utaznak. Egészen máshogy készülnek fel egy útra, mert ugyan megvan a szórakozási faktor is, de a legötletesebbnek kell lenniük, felkészülve akár lehetetlen vagy kevésbé kellemes szituációkra is. Hosszú évek során óriási trükköket jegyeztek le, ezek közül válogattuk össze a kedvenceinket.

Utazás előtt

• Pakoláskor alkalmazzuk a tekerős módszert! Így kevésbé gyűrődnek a ruhák, másrészt ugyan textilből így is ugyanannyit tudunk bepakolni, mint hajtogatva, de egyéb holmiknak jobban marad hely, praktikusabban lehet legózni.
  • A folyékony piperecikkek, krémek a légnyomásváltozástól kifolyhatnak, ami sok bosszúságot okozhat. Ha egy kis darab fóliát helyezünk a kupak és a doboz szája közé, megelőzhetjük a tusfürdővel ellepett neszeszert.
  • Egy-két hétre is csak egy könyvet vigyünk magunkkal! Ez jól jöhet a repülőúton, tengerparton, de azt ne gondoljuk, hogy egy élménnyel teli nap végén még lesz energia és türelem az ágyban olvasáshoz. Csak feleslegesen járatjuk meg a többi kötetet.
  • Egy szép, viszont teljesen fekete, standard bőrönddel nehezebb az élet a reptereken. Mindig tegyünk valami megkülönböztető jelzést a táskánkra: valami színeset, mintásat, messziről is kiszúrható dolgot. A túl csinos és drága etikettartókat viszont kerüljük, mert bárkinek megtetszhet, és hamar le is lehet szedni.
  • Találjunk egy dobozkát az elektronikai eszközök töltőinek, kábeleknek, így minden kéznél lesz. Érdemes mindig pót telefontöltővel érkezni, hiszen bármi történhet, és nem biztos, hogy a közelben lesz ilyen jellegű vásárlási lehetőség.
  • Még a reptérre érkezés előtt tanulmányozzuk át a létesítmény térképét! Elég megnyugtató, ha tudjuk, merre lesz az átszállás, hol keressünk fontos helyeket.
  • Csak végszükség esetén váltsunk pénzt a reptereken! Messze a legrosszabb árfolyamokkal dolgoznak.
  • Ha tengerentúlra utazunk, mindenképp közöljük a bankunkkal! Kellemetlen meglepetés lehet, ha puszta biztonsági okokból letiltják a kártyánkat.
  • Sokféle offline térképet, applikációt találni. Ezeket még utazás előtt töltsük le, jól fog jönni egy idegen városban.

A repülőgépen

• Nyugodtan utazzunk a legkényelmesebb öltözetünkben, pláne, ha hosszabb útra indulunk! A farmer a legrosszabb választás, tehát azt próbáljuk elkerülni. Tudni kell, hogy néhány társaságnál véletlenszerűen fel szokták tölteni a prémiumot/első osztályt, ide viszont előbb hívnak meg egy üzleties megjelenésű utast, mint egy kényelmi holmikban érkezőt. Persze csak ezért kár kiskosztümben nekivágni Japánnak.
  • Hiába válunk meg a fedélzeten a cipőnktől, zokniban semmiképp ne járkáljunk a gépen, és a mosdóba se lépjünk be cipő nélkül.
  • Repülésre mindig készüljünk réteges öltözettel! Mindenki utazott már túl fázós, vagy túl jó hőháztartású szomszéddal, és indokolatlan légbefúvó-állítgatókkal.
  • Igyunk elég folyadékot az út alatt, és sose akarjunk lehozni egy utat anélkül, hogy elhagytuk volna a helyünket! Átmozgatás miatt mindig járjunk egyet, hiszen senki sem szereti a vakáció első napját puffadt lábakkal tölteni.
  • A támlákon lévő zsebeket tekintsük semmisnek! Nem léteznek, semmit se tároljunk bennük! Egy járaton legalább egy elhagyott iratot/könyvet/fülhallgatót/szemüveget találnak ezekben.
  • Ha hosszú járatra készülünk és több étkezés is lesz, érdemes a vegetáriánus opciót kérni. Valahogy a vega repülős fogások mindig finomabbak. Snackeket viszont nyugodtan vigyünk magunknak otthonról. Egy kis gyümölcs, magvak jól jöhetnek.
  • Bármennyire szólít a természet, szerviz alatt ne látogassuk meg a mosdót, mert legalább húsz percet várhatunk majd, míg visszaülhetünk a helyünkre. Ha véletlenül jártunk így, használjuk fel az időt a testünk átmozgatására.
  • Amennyiben korai géppel indulunk haza, és hajnalban, reggeli előtt csekkolunk ki a szállodából, érdemes még előző nap bekészített reggelit kérni, amit a legtöbb helyen kis elviteles csomagban biztosíthatnak nekünk. Ez megóv a túlárazott és silány reptéri harapnivalóktól.

A szállodában

• Ma már felesleges a karóránkat az otthoni időzónára állítani. A telefon segíteni fog, a karóra meg csak zavart okozhat a helyi időbeosztásban.
  •  A szállodai vízforraló nem életbiztosítás. Inkább a reggelizőhelyen oldjuk meg ezeket a dolgokat, mert az a hír járja, hogy vannak, akik előszeretettel forralják ki benne a fehérneműiket.
  • Tartsuk észben, hogy a legtöbb szállodában a tévéken is vannak USB-bemenetek, ahonnan lassan ugyan, de tölthetünk kütyüket, ha esetleg kevés a konnektor.
  • A központi légbefúvónak lehet kellemetlen szaga. Ha nem bírjuk, otthonról vigyük egy autós légfrissítőt, és csiptessük rá a befúvóra.
  • Ha egy egész nap a rendelkezésünkre áll még egy tengerparti helyen, de a szállodából már ki kellett csekkolni, és mégis a partra mennénk, legyen nálunk hintőpor, amivel ügyesen elkerülhetjük, hogy a repülőre is magunkkal vigyük az összes tengerparti homokot.

A lehetetlen nem létezik, avagy ilyen szokatlan kérésekkel is fordulhatunk a concierge-hez

Nem csupán taxirendelésnél vagy asztalfoglalásnál számíthatunk rá.

(Fotók: Getty Images, Unsplash)