Close
Az elektromos autó, ami új fejezetet kezd a Volvo történetében

Az elektromos autó, ami új fejezetet kezd a Volvo történetében

A Volvo nem most kezdte az elektromos autók gyártását, a biztonság és fenntarthatóság terén is magasabb szintre lépett EX90 bemutatásával mégis új korszak kezdődik a márka történetében, amelyben a tisztán elektromos jövő felé veszik az irányt.

Jelenleg is több elektromos hajtású autó közül lehet választani a Volvo kínálatában, hiszen az XC40-nek van egy kupéformájú testvére, a C40. Az utóbbihoz hasonlóan a kínálat csúcsára érkező EX90 már csakis teljesen elektromos hajtású változatban lesz kapható. A Volvo elszánta magát, hogy évente újabb elektromos autót mutat be, és 2030-tól kizárólag elektromos autókat kínál majd, amivel elérheti célját, hogy 2040-re teljesen klímasemleges vállalattá váljon.

Skandináv klasszikus

A Volvo egyenesen a skandináv formatervezés klasszikusának nevezi az EX90 dizájnját. A legtöbb piacon a plug-in hibrid hajtással is kapható XC90 helyére lép, és első pillantásra látszik rajta, hogy annak stílusát álmodták tovább a Volvo formatervezői. A Thor kalapácsát jelképező fényszórók izgalmas mintával világítanak, új a hátsó lámpák karakteres fénycsíkja, és bár az ismerős embléma megmaradt, de hűtőmaszkra már nincs szüksége az autónak.

A képeken talán nem látszik, de az új EX90 még nagyobb lett az elődjénél, a hossza kilenc centivel 5,04 méteresre nőtt, az egy centi híján háromméteres tengelytávja tágas utasteret sejtet. A Volvónál elérték, hogy még hét ülés mögött is maradjon 310 literes csomagtartó, de öt üléssel bőséges, 655 literes kapacitással lehet számolni, és mivel eleve elektromos autónak készült,

az EX90-nek az orrában is van egy 37 literes csomagtartója.

Az IKEA hazájában tervezték: az EX90 csomagterének oldalán segédletet találunk a raktér méreteihez

Kellemes csúcstechnika

A Volvo az utastér koncepcióját is újragondolta, a kellemes környezetet természetes és fenntartható anyagokból rendezte be. A letisztult stílusú műszerfala két képernyőből áll, közte egy 14,5 colos, álló formátumú érintőképernyővel, amely a videojátékokhoz fejlesztett hardverével kiváló minőségű grafikát nyújt, az intuitívan kezelhető rendszer pedig 5G adatkapcsolattal, Google szolgáltatásokkal és letölthető alkalmazásokkal dolgozik a kezünk alá.

Az utastér prémiumhangulatát tovább fokozza a Bowers & Wilkins hangrendszer, amihez fejtámaszba épített hangszórók is tartoznak. Az autóhoz fejlesztett okostelefonos alkalmazás pedig az EX90-hez közelítve oldja a zárakat,

fényjátékkal köszönt, és mire beszállunk, már betöltötte a saját beállításainkat.

A fedélzeti rendszer ráadásul egyre csak jobb lesz az automatikusan érkező online frissítéseknek köszönhetően.

Mindig gondoskodik

Mindez a biztonsági rendszerre is igaz, ezért az EX90 nemcsak az eddigi legbiztonságosabb Volvónak ígérkezik, de az évek során egyre fejlettebb lesz ezen a téren. A kamerák, radar és lidar érzékelők folyamatosan 360 fokos képet adnak az autó számára a környezetéről, hogy a legjobban megóvhassa az utasokat. A rendszer több száz méterre előre figyeli az utat még éjszaka, nagy tempónál is, a Pilot Assist asszisztense pedig önálló sávváltásra is képes.

Még az utastérben is kamerák és szenzorok figyelik a sofőr tekintetét, ezért az EX90 felismeri, ha a vezetője fáradt, vagy a figyelme elkalandozott, sokkal pontosabban, mint az eddigi Volvók. Szükség esetén figyelmezteti a vezetőt, aki ha elalszik vagy rosszul lesz, akkor az autó biztonságosan megáll és segítséget hív. Az ultramodern érzékelőknek köszönhetően ez az első Volvo, ami a jövőben akár teljesen önvezető módon is haladhat.

Megnyugtató teljesítmény

A fenntarthatóság nemcsak az újrahasznosított anyagok nagy számában, hanem a hajtásláncban is megmutatkozik, ami csakis tisztán elektromos lehet. Az EX90 ezen a téren is igazi csúcsmodellnek számít, hiszen a teljesítménye 517 lóerő, a maximum nyomatéka 910 Nm, amivel 4,9 másodperc alatt gyorsul százra, és a végsebességét azért korlátozták 180 km/óránál, mert a Volvo már korábban elhatározta, hogy ezzel is elejét veszi a halálos baleseteknek.

A méretei lehetővé tették, hogy jókora kapacitású akkumulátor kerüljön az EX90-be, a 111 kilowattórás akkucsomaggal akár 600 kilométert is eléri az autó hatótávja. A töltése villámgyorsan, akár 250 kilowattal is lehetséges, és további érdekesség, hogy az autót kétirányú töltésre is felkészítették, azaz

áramforrásként használható, szükség esetén akár egy háztartás áramellátásához vagy másik autó töltéséhez.

„Az EX90 egyszerre határozza meg a Volvo jelenét és annak kitűzött jövőjét, több téren is valami újat indít útjára” – mondja Jim Rowan, a vállalat vezérigazgatója, akinél jobban aligha foglalhatnánk össze az 1927-ben alapított márka korszakalkotó modelljét. A Volvo mára igazi globális gyártóvá lépett elő, az EX90-et ezért az Egyesült Államokban fogják gyártani, és már nem kell sokat várnunk rá, az első példányok 2023-ban kerülnek az utakra.

elektromos autó | suv | volvo xc90 | volvo ex90 | szabadidő-autó

FOLYTASD EZZEL

A luxus új szintje a Balatonnál – Ilyen a LUA Resort télen

Fantasztikus őszi ízek és otthonos hangulat – Így varázsolt el minket a Macesz Bisztró

Rendeld meg a Roadster magazin 10. számát!
Izgalmas, színes és gazdag. Ha három szóval kellene jellemeznünk legújabb, jubileumi kiadásunkat, akkor ezeket a szavakat választanánk. Miért mondjuk ezt? Mert megjártuk Kappadókiát, Valenciát és Kelet-Tirolt. Találkoztunk a háromszoros olimpiai bajnok Szilágyi Áronnal, a világ egyik legérdekesebb újságírójával, Malcolm Gladwell-lel, a provokatív, magyar származású fotóssal, Pol Kuruczzal, plusz összehoztunk az eddigi legvidámabb borítónkat, amivel Budapestet ünnepeljük. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet. Megnézem, mert érdekel!
Instagram