Három éven át létezett egy különös, barátságos, szélvédett kis zug a neten, ahol hazai dizájnerek terveztek újra logókat, csomagolásokat, márkaidentitást, és sok egyebet. Ez volt a Weekly ReDesign csoport, amelyet az alapítója, Károlyi László – talán csak átmenetileg – bezárt. Ez alkalomból összegyűjtötte nekünk a csoport legemlékezetesebb, legjobban sikerült munkáit, ezeket közöljük itt alant.
Többről van itt szó „grafikai játékok” puszta felsorolásánál. Mindenekelőtt számomra, kívülállóként is megnyerő volt a csoporttagok pozitív hozzáállása, ahogy a hivatásukat kikapcsolódásképp is gyakorolták, egymás ötleteit elismerték, támogatták, közösen gondolkodtak további fejlődési irányokról. Léteznek hasonló csoportok a neten, ám az itteni szellemiség egyértelműbben „bajtársiasabb” volt a jellemzőnél, a felület pedig inspirálóbb.
Biztosan a tét nélküliségnek is köszönhettük mindezt, mindenesetre egy spontán ötletből remek közösség született, és számtalan olyan terv, amit sokan örömmel látnánk megvalósulni. Mondjuk kezdve a nyitóképpel.
Talán szimbolikus is az a kép, a magyar euró: egy közeg (szakma, szakmai kultúra, kultúra) szimbóluma, számomra legalábbis mindenképp; afféle „ilyen is lehetne”, ha jól csinálnánk. Egymást támogatva, segítve, elismerve. Szórakozásból, de nem komolytalanul. Könnyedén, de nem könnyelműen. És ahogy a címlapi fiktív bankjegy érinti a nagyközönséget, úgy érinti ez a csoport is: ilyen lehetne a vizuális kultúránk, ha.
Nagymihályi József és Tanács Dániel plakátterve
De nem akarok dogmatikus, sem patetikus lenni. Ahogy László írta, a Weekly ReDesign talán nem zárt be végleg, csak pihen kicsit, erőt gyűjt. A tagjai pedig dolgoznak tovább a szakmában, merítve abból is, amit itt adtak egymásnak, átörökítve a csoport szellemiségét a mindennapokba is.
(Praktikusan a háromezer tagú csoportba minden héten bedobott egy témát az előző heti győztes – többnyire valamilyen aktualitásra felfűzve –, arra érkeztek különböző variációk, majd az újabb győztes megszavazása után gördült tovább a labda. Az utóbbi időben több témát is felvetettek, hogy jobb legyen a felhozatal, de a csoport kifulladt, kevés terv született, így zárult le a történet.
Jó hír, hogy a „tesó oldal”, a HetiRajz működik tovább.)
(Forrás: Weekly ReDesign/Károlyi László)
grafika | weekly redesign | károlyi lászló | dizájn | logó | plakát
Hét dolog, amit ki kell próbálnod a legszebb horvát nemzeti parkban
Nagyvárosi kalandor a Volvótól

Hawaiitól Tanzániáig, az egyik legjobb magyar sommeliertől a belga csúcsdizájnerig, az új Rolls-Royce-tól Horvátország titkos gyöngyszemeiig, a Roadster magazin új lapszáma ismét a világ izgalmas, kreatív és hedonistán lüktető ŕétegeibe viszi el olvasóit. Elmegyünk a bécsi három Michelin-csillagos Amadorba, ahol találkozunk Bencze Ádám sommeiler-vel, beszélgetünk Havancsák Terézzel, aki a közelmúltban kezdett el dolgozni az amerikai outerwear brand AETHERnél, Portugáliában kipróbáljuk, milyen a tengerparton száguldozni az új Ferrarival – egész kellemes –, a kortárs irodalom kedvelőinek pedig egy olyan Roadsternek írt Parti Nagy Lajos írással jelentkezünk, ami szerintünk a legjobbjai közé tartozik. Az aktuális számban lesz egy 20 oldalas mellékletünk is, amelynek főszereplője a még mindig rengeteg újdonságot rejtő Horvátország. Ezen kívül is sok színes történetünk van még, úgyhogy ezúttal is érdemes elmerülni a Roadster gazdag és kalandokkal teli világában!
Megnézem, mert érdekel!