A Zagato három sportautója máris modern klasszikus

Aston Martin DB7 Zagato

Az Aston Martin az ötvenes-hatvanas évekbeli neves sportautóinak leszármazottjaként mutatta be a ’93-as genfi autószalonon DB7-est, amely egy új korszak kezdetét jelentette a márka számára. A formás sportautóval ugyanis fiatalabb közönséget céloztak meg, akik számára három évvel később a vászontetős kabriót is bemutatták. A kilencvenes évek végén a 335 lóerős soros hathengeres motorja átadta a helyét az 5,9 literes, 420 lóerős V12-esnek a DB7 Vantage-ben, ez adta az alapját a Zagato egyedi változatának.

Ulrich Bez, az Aston Martin akkori vezérigazgatója és Andrea Zagato még 2001-ben találták ki a közösen tervezett sportautó ötletét, és a beszélgetésük eredményt a következő évi genfi autószalonon mutatták be. A Norihiko Harada által tervezett DB7 Zagato formája mind a két cég gazdag örökségéből merít részleteket, az alumíniumból és kompozit anyagokból készült karosszéria például megkapta a Zagato jellegzetes dupla buboréktetőjét. A V12-es motor teljesítményét 435 lóerőre növelték, amivel a DB7 végsebessége elérte a 300 km/órát.

A DB7 Zagato csupán 99 példányban készült, ezért már a bemutatása idején nagy ritkaságnak számított, manapság pedig még jelentősebb összegért cserél gazdát az aukciókon. A képeken látható példányt 2003-ban adták át újonnan, és évente kevesebb, mint ezer kilométert tettek meg vele, még idén ősszel is csak 16 ezer kilométert mutatott az órája, amikor az RM Sotheby’s St. Moritz-i aukciójára került.

Bentley Continental GTZ

A Bentley számára fordulópontot jelentett, amikor 2002-ben a párizsi autószalonon bemutatta a Continental GT-t. Az 1919 óta nemesedett márkának a hetvenes évek óta egyre rosszabb sorsa lett, de az új tulajdonos, a Volkswagen irányítása alatt a fiatalabb vásárlókat vették célba, és a magabiztos túrakocsi óriási sikert aratott. A 6 literes, 552 lóerős W12-es motorjával a hatalmas teljesítmény és az extravagáns luxus kombinációját nyújtó Continental GT öt másodpercen belül gyorsult százra, a végsebessége pedig meghaladta a 300 km/órát.

A Speed változata még elképesztőbb volt, hiszen 600 lóerős teljesítménnyel büszkélkedhetett, és a képeken látható, 2007-ben gyártott autónak is ez adta az alapját. 2015-ben az akkori tulajdonosa háromezer kilométerrel vásárolta meg, és megbízta a Zagatót egy egyedi karosszéria készítésével. A stúdió már 2008 óta foglalkozott a Continental GT átépítésével, az autók különlegesebb formájú, dupla buboréktetős külsőt kaptak. Az évek során összesen mindössze kilenc GTZ készült – ahol a Z betű a Zagatóra utal –, ezért óriási ritkaságnak számít.

A limitált széria képeken látható példánya még mostanra is csak ötezer kilométert futott, és 355 ezer eurónak megfelelő összegért kelt el az RM Sotheby’s svájci aukcióján.

Zagato GTZ Nibbio

Szintén kilenc példányban készült a Zagato műhelyében a GTZ Nibbio, amelynek alapját ezúttal a Ferrari 599 GTB adta. A maranellói márka túrakocsijának képeken látható példányát 2015-ben vásárolta a jelenlegi tulajdonosa, és az olasz karosszériaépítőhöz küldte, hogy egyedi ruhát szabjon rá. A munka csaknem két évig tartott, és a kidolgozás színvonalát a 750 ezer eurós ára is tükrözi. Minden részletre óriási figyelmet fordítottak, például csak a Liquid Black fényezés kifejlesztése hat hónapot vett igénybe.

Az alapokat adó Ferrarit egyébként 2008-ban gyártották, az 599 GTB karosszériáját a rivális Pininfarina stúdiónál tervezték. 6 literes, 612 lóerős V12-esének teljesítménye nem hagyott kívánnivalót maga után, alig 3,7 másodperc alatt gyorsult százra, aktív futómű és gondosan tervezett aerodinamika tartotta az úton, és kerámiafékek gondoskodtak a megállásról. A műszaki tartalmon a Zagato stúdióban nem változtattak, de a karosszériát a cégre jellemző dupla buboréktetővel tervezték át.

A 32 ezer kilométert futott Nibbio a másik két sportautóval együtt került az RM Sotheby’s aukciójára, és az eladási ára tükrözte a különlegességét, ugyanis csaknem 850 ezer eurónak megfelelő összeget adtak érte.

nagy sztori | bentley continental gt | zagato | Bentley | rm sotheby's

FOLYTASD EZZEL

Ezzel a tíz fantasztikus dizájntárggyal a legmenőbb hellyé teheted az otthonod

10+1 ikonikus és gyönyörű lámpa, ami garantáltan feldobja az otthonod

Rendeld meg a Roadster magazin 14. számát!

Beköszöntött a tél, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 14. száma. Mit találunk benne? Kajakkal bejárjuk Grönland izgalmas és lenyűgöző helyeit, találkozunk a világ egyik leghíresebb párterapeutájával, Esther Perellel, és a Netflix által világhírűvé vált dél-koreai séffel, Jeong Kwannal, motorral részt veszünk a Balkan Rallyn, és beszélgetünk Kelecsényi Milán férfiruha-készítővel is. A Dél-afrikai Köztársaságban teszteljük, milyen az új AUDI Q8, és elbeszélgetünk a zoknik Rolls Royce-át gyártó Iszató Nisigucsival is. Elmegyünk egészen Kenyáig, hogy elefántokat nézzünk, az Őrségben kipróbáljuk, milyen a régió legújabb kabinháza, a Kástu, bemutatjuk a Déryné Kenyeret, a város új pékségét, teszteltjük az új elektromos KIÁt, ezen kívül pedig találkozunk még Berki Blanka topmodellel, Áron Eszter divattervezővel és sokan másokkal. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.

Megnézem, mert érdekel!
Instagram
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom