Webshopunk megnyitása hatalmas mérföldkövet jelent vállalkozásunk életében, viszont a valódi munka még csak most kezdődik. Ugyanis ahhoz, hogy a webáruházunkba látogatók érkezzenek, bizony keményen meg kell dolgoznunk. Hogyan lehetünk rövid időn belül ismert márkák az online piacon? Alábbi cikkünkben pontosan erre a kérdésre keressük a válaszokat!
1. Fektessünk okosan a marketingbe!
Érdemes már a legelejétől kezdve marketing szakemberek segítségét kérni a hirdetések kezeléséhez és a keresőoptimalizáláshoz (SEO-hoz) is. Ugyan saját kezűleg is megpróbálkozhatunk hirdetési kampányokat létrehozni és keresőbarát tartalmakat készíteni, viszont ha nem vagyunk jártasak a témában, azzal csak az időnket, energiánkat és pénzünket fogjuk pazarolni.
Először is készítsünk egy pontos költségvetést. Határozzuk meg, hogy havi szinten mekkora összeget tudunk marketingre fordítani. A várható bevételek terén pedig inkább számoljunk kevesebbel, és csak annyit költsünk marketingre, amennyi még nem veszélyezteti a pénzügyi stabilitásunkat. Ezután pedig már eldönthetjük azt is, hogy konkrétan milyen arányban szeretnénk hirdetésekre és SEO-ra költeni.
Mindig ellenőrizzük a marketinges cég referenciáit!
- Nézzük meg, hogy milyen webshopokon és milyen sikerrel dolgozott az adott csapat. Kérjünk egyedi árajánlatot és akár kedvezményeket is, ha hosszabb távú együttműködésre szeretnénk lépni. Legalább havi szinten pedig tartsunk egy közös meetinget is a marketinges csapattal, ahol beszámolhatnak az elért eredményekről és a jövőbeli tervekről.
2. Tegyünk meg mindent a vásárlók elégedettsége érdekében!
A webshopunk legyen gyors és felhasználóbarát is. Akár számítógépről, telefonról vagy tabletről érkeznek a látogatóink, minden esetben egy könnyen kezelhető és reszponzív webshop kell, hogy fogadja őket. A webfejlesztési munkálatokat kizárólag rutinos szakemberekre bízzuk, hiszen ellenkező esetben teljesen tönkretehetjük a felhasználói élményt.
A szállítás terén törekedjünk a leggyorsabb és legbiztonságosabb megoldásokra. A webshop logisztika csak akkor lehet sikeres, ha vásárlóink időben és sérülésmentesen kapják kézhez a csomagjaikat. Akárcsak a marketing területén, úgy a webshop logisztikát tekintve is válogassuk meg alaposan, hogy kivel is tervezünk együtt dolgozni. Kérjünk több cégtől is ajánlatot, illetve válasszunk olyan szállítmányozó partnert, aki kifejezetten webáruházakra szakosodott.
3. Hozzunk rendszeresen újdonságokat a piacra!
Értékesítsünk bármit is, érdemes szorosan nyomon követni a termékekkel kapcsolatos trendeket. Nézzük meg, hogy külföldön milyen új termékkategóriák jelentek meg a közelmúltban, és igyekezzünk minél hamarabb új termékekkel meglepni a potenciális vásárlóinkat. Ha akár csak egyetlen termékkategóriát tekintve is piacelsők leszünk, azzal pillanatok alatt híre mehet a webshopunknak.
Ha van rá lehetőségünk, akár saját márkás termékeket is létrehozhatunk. Természetesen ez költségesebb művelet lehet, mint egy nagyker termékeit beszerezni, viszont sokkal erősebb brandet építhetünk általa. Lássuk el minden termékünket a saját logónkkal, illetve emelkedjünk is ki a tömegből olyan előnyök biztosításával, amelyek eleget tesznek a vásárlói elvárásoknak.
Idővel pedig az adott termékcsoport hallatán az emberek többsége azonnal a saját márkánkra asszociálhat. Ekkor már nyert ügyünk van, hiszen valóban hatalmas hírnevet alakítottunk ki a piacon. Ugyan ehhez valóban hosszú út vezethet, de ha lépésről lépésre haladunk a marketinggel, akkor előbb-utóbb célt fogunk érni.
A fenti tippek segítségével még az újonnan indult webshopunkból is hamar ismert márka lehet. Legyünk tudatosak a marketing területén, illetve tegyünk meg minden tőlünk telhetőt a vásárlók elégedettségéért, továbbá igyekezzünk piacvezetők lenni minél több kategóriában. Ha mindezekre odafigyelünk, akkor a kemény munkánk rövidesen garantáltan meghozza a gyümölcsét!
A kiberbiztonság téged is érint! Mit is jelent valójában?
Így élheted meg az ünnepi hangolódást egy csodás kastély birtokán itt, a szomszédunkban
Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!