Több mint 200 dizájntárgy és műalkotás lesz látható a 360 Design Budapest kiállításon

Ötödször szervezi meg a Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) a 360 Design Budapest kiállítást, amely idén egy nagymúltú építészeti remekként ismert helyszínen nyílik meg a nagyközönség előtt. A nemzetközi és hazai alkotók munkáit felsorakoztató tárlat 2024-ben újragondolt koncepcióval, idén először az MDDÜ által szervezett Budapest Design Week eseménysorozatának központi kiállításaként tér vissza.

Ötödször nyitja meg a kapuit a Red Dot-díjas 360 Design Budapest kiállítás a nagyközönség számára idén ősszel: a nemzetközi és hazai alkotók munkáit prezentáló dizájntárlat október 15-20. között lesz látható.

A kiállítás célja, hogy minél szélesebb körben megismertesse a közönséggel a dizájn- és kreatívszektor értékeit és lehetőségeit, valamint 360 fokban bemutatni a magyar és nemzetközi tárgykultúra élvonalát, kulturális sokszínűségét és többszáz éves hagyományait.

Az esemény nemcsak a kortárs magyar dizájnmárkák, ipar- és képzőművészek közötti kapcsolatot erősíti, hanem találkozási lehetőséget, szakmai platformot is biztosít a különböző lokális és nemzetközi kreatív iparági szereplőknek, amely ezáltal a versenyképességet, kreatívipari ökoszisztéma alakulását segíti elő. A jövőben 360 Design Budapest a Budapest Design Week első számú szakmai platformjaként erősíti a kreatívágazatok szereplői közötti együttműködések ösztönzését.

„A 360 Design Budapest regionális kiállítás ötödik évfordulója mérföldkövet jelent. Évről évre több ezer érdeklődőt vonz a kiállítás, amelyen az idei rekordot döntő jelentkezések révén minden eddiginél több lokális és nemzetközi alkotó kaphat lehetőséget a bemutatkozásra – nyilatkozta Jakab Zsófia, a kreatívipar fejlesztéséért és ágazati koordinációjáért felelős miniszteri biztos, az MDDÜ vezérigazgatója. – A dizájn és művészetek kulturális szempontból számos ponton keresztezik egymást, ezt hivatott bemutatni az idei 360 Design Budapest is, amely az Építészeti és Közlekedési Minisztériummal való együttműködés során kiválasztott nagymúltú helyszínen, a Nyugati Pályaudvar egykori várótermében várja a látogatókat. Ez a régió egyik meghatározó kiállítása, a helyszínválasztásunk amellett, hogy az esemény összekötő hídszerepére utal, összhangban van azzal a Nemzetgazdasági Minisztérium által megfogalmazott célunkkal, hogy Magyarország és Budapest a régió meghatározó kreatívipari és design központja legyen.

Az ehhez hasonló események a kreatívipari ökoszisztéma megerősítésének egyik eszközét jelentik, amely hosszútávon hozzájárul az iparág versenyképességének növeléséhez, elősegíti a nemzetközi színtérre való kilépés lehetőségét és a kreatívipari szereplők globális integrációját.”

Az októberi kiállításon, a Nyugati Pályaudvar helyszínén több száz négyzetméter áll majd rendelkezésre a beérkezett rekordmennyiségű pályamű bemutatására. A központi és grandiózus helyszín a kelet és nyugat összekapcsolásával a hazai és nemzetközi dizájnszíntér találkozására, egyesülésére és átjárhatóságára reflektál, kiválóan illeszkedik az esemény értékteremtő-értékmentő stratégiájába. Amellett, hogy a rekonstrukció alatt álló és felújított terek új funkciót kapnak, lehetőség nyílik a történeti lokációk bemutatására, gazdag múltjának ismertetésére.

A 360 Design Budapest installációja a tér indusztriális jellegére, rekonstrukciójára reflektál. A rendezési elv lehetővé teszi, hogy 360 fokban járjuk körül a nemzetközi és magyar tárgykultúra kiemelkedő példáit. Az installációs térben hazai gyártók is megjelennek, egyedi kitelepüléseken keresztül mutatkoznak be a szakmai közönségnek.

A kiállítás kurátori koncepciója a magyar iparművészet és dizájn kulturális mélységeit emeli ki, rámutatva, hogy a diszciplínák az évszázadok során a nemzeti identitás központi alappilléreivé váltak.

A 360 Design Budapest bemutatja, hogyan öltenek új formát a szecesszió és az art deco gazdag esztétikai hagyományai a kortárs tervezők alkotásaiban, miközben a fenntarthatóság jegyében a körforgásos gazdaság és a tartós megoldások is előtérbe kerülnek.

Az MDDÜ három kiállítási kategóriában – Brand Product, Collectible Design, valamint Prototípusok és/vagy Digitális tervek – hirdetett pályázatot feltörekvő alkotók, formatervezők, ipar- és képzőművész hallgatók számára. A felhívásra minden korábbi évet meghaladó pályamű, több mint 90 munka érkezett be, amelyből egy szakmai bírálóbizottság választotta ki a legkiemelkedőbb tárgyakat a kiállítási koncepcióba. Az MDDÜ külön jelentkezést biztosított a feltörekvő alkotók, formatervezők és művészek számára, amelynek eredményeképpen idén közel 30 fiatal tehetség munkája debütálhat a 360 Design Budapest kiállításon.

Az idei évben „Meet the Designer and Manufacturer” kapcsolatépítést ösztönző találkozóra várják a szakmai közösséget. Továbbá helyszíni beszélgetésekkel és exkluzív tárlatvezetésekkel készülnek a látogatóknak, amely során Vitáris Iván és Schoblocher Barbara zeneművészeti megközelítésből, míg Nemes Márton, Tombor Zoltán képzőművészeti fókuszból mutatják be a sokszínű tárlatot. A tárlatvezetők sorához Szamosi Zsófia színésznő és Keller Adél tiktokker csatlakozik.

A Magyar Divat & Design Ügynökség kiemelt figyelmet szentel az edukációra és tudásmegosztásra, ezért ingyenes, élményalapú szakmai tárlatvezetést biztosít a szakképzési és felsőoktatási intézmények, tanulói és oktatói számára. A 360 Design Budapest 2024-es kiállításának együttműködő partnerei az Art Market Budapest, az Iparművészeti Múzeum és a Bayer Construct Zrt., az esemény médiapartnere az ELLE Decoration belsőépítészeti szaklap.

A programsorozaton a korábbi évekhez hasonlóan a nemzetközi szaksajtó kiemelkedő szereplői is tiszteletüket teszik, akik egy sokszínű hospitality túra keretén belül ismerkedhetnek meg Budapest ikonikus helyszíneivel, kulturális örökségével és kiemelkedő gasztronómiai különlegességeivel.

A tavalyi 360 Design Budapestről készült visszatekintő cikkünket itt találod.

(Forrás: közlemény)

hfda | design | 360 Design Budapest | magyar divat és dizájn ügynökség | kiállítás

FOLYTASD EZZEL

Megfogni a jövő építőit – Bálint Attila-interjú

Salalah – A téli üdülések új slágere

Rendeld meg a Roadster magazin 17. számát!

Az ősz önmagában is tud szép lenni, de a Roadster aktuális számával még szebbé és izgalmasabbá tehetjük. Mit találunk benne? Ellátogatunk Jerevánba, és megmutatjuk, mit érdemes csinálni Örményország fővárosában, és megnézzük közelről Athén jelenleg legizgalmasabb kerületét, Keramiekoszt. Találkozunk a világhírű képzőművésszel, Julie Mehretuval, kifaggatjuk, mit csinál Szabados Ági Debrecenben, megkóstoljuk, mit főzött ki az Arany Kaviár új séfje, motorozunk Erdélyben, jachtozunk az Adrián és egyéb hedonista kalandokban is részt veszünk, de nem soroljuk fel mindet. Ezen kívül elbeszélgetünk a bájos izraeli ékszertervezővel, Tal Adarral, találkozunk Zwack Sándorral, bejárjuk a Sauska tokaji főhadiszállását, és elbeszélgetünk napjaink egyik legnevesebb európai portréfotósával, Rob Hornstrával. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat és a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.

Megnézem, mert érdekel!
“Útra keltünk és összegyűjtöttük a legkiemelkedőbb hazai szállásokat és vendéglátóhelyeket számotokra. Ezek a helyek garantáltan felejthetetlen élményeket kínálnak, legyen szó romantikus pihenésről a Balaton partján vagy egy kulináris felfedezőútról Budapesten.”
Izing Róbert Izing Róbert, főszerkesztő

Legfrissebb ajánlataink

Irány a Roadster Select
teljes adatbázisa
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom