Több mint 200 dizájntárgy és műalkotás lesz látható a 360 Design Budapest kiállításon

Ötödször szervezi meg a Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) a 360 Design Budapest kiállítást, amely idén egy nagymúltú építészeti remekként ismert helyszínen nyílik meg a nagyközönség előtt. A nemzetközi és hazai alkotók munkáit felsorakoztató tárlat 2024-ben újragondolt koncepcióval, idén először az MDDÜ által szervezett Budapest Design Week eseménysorozatának központi kiállításaként tér vissza.

Ötödször nyitja meg a kapuit a Red Dot-díjas 360 Design Budapest kiállítás a nagyközönség számára idén ősszel: a nemzetközi és hazai alkotók munkáit prezentáló dizájntárlat október 15-20. között lesz látható.

A kiállítás célja, hogy minél szélesebb körben megismertesse a közönséggel a dizájn- és kreatívszektor értékeit és lehetőségeit, valamint 360 fokban bemutatni a magyar és nemzetközi tárgykultúra élvonalát, kulturális sokszínűségét és többszáz éves hagyományait.

Az esemény nemcsak a kortárs magyar dizájnmárkák, ipar- és képzőművészek közötti kapcsolatot erősíti, hanem találkozási lehetőséget, szakmai platformot is biztosít a különböző lokális és nemzetközi kreatív iparági szereplőknek, amely ezáltal a versenyképességet, kreatívipari ökoszisztéma alakulását segíti elő. A jövőben 360 Design Budapest a Budapest Design Week első számú szakmai platformjaként erősíti a kreatívágazatok szereplői közötti együttműködések ösztönzését.

„A 360 Design Budapest regionális kiállítás ötödik évfordulója mérföldkövet jelent. Évről évre több ezer érdeklődőt vonz a kiállítás, amelyen az idei rekordot döntő jelentkezések révén minden eddiginél több lokális és nemzetközi alkotó kaphat lehetőséget a bemutatkozásra – nyilatkozta Jakab Zsófia, a kreatívipar fejlesztéséért és ágazati koordinációjáért felelős miniszteri biztos, az MDDÜ vezérigazgatója. – A dizájn és művészetek kulturális szempontból számos ponton keresztezik egymást, ezt hivatott bemutatni az idei 360 Design Budapest is, amely az Építészeti és Közlekedési Minisztériummal való együttműködés során kiválasztott nagymúltú helyszínen, a Nyugati Pályaudvar egykori várótermében várja a látogatókat. Ez a régió egyik meghatározó kiállítása, a helyszínválasztásunk amellett, hogy az esemény összekötő hídszerepére utal, összhangban van azzal a Nemzetgazdasági Minisztérium által megfogalmazott célunkkal, hogy Magyarország és Budapest a régió meghatározó kreatívipari és design központja legyen.

Az ehhez hasonló események a kreatívipari ökoszisztéma megerősítésének egyik eszközét jelentik, amely hosszútávon hozzájárul az iparág versenyképességének növeléséhez, elősegíti a nemzetközi színtérre való kilépés lehetőségét és a kreatívipari szereplők globális integrációját.”

Az októberi kiállításon, a Nyugati Pályaudvar helyszínén több száz négyzetméter áll majd rendelkezésre a beérkezett rekordmennyiségű pályamű bemutatására. A központi és grandiózus helyszín a kelet és nyugat összekapcsolásával a hazai és nemzetközi dizájnszíntér találkozására, egyesülésére és átjárhatóságára reflektál, kiválóan illeszkedik az esemény értékteremtő-értékmentő stratégiájába. Amellett, hogy a rekonstrukció alatt álló és felújított terek új funkciót kapnak, lehetőség nyílik a történeti lokációk bemutatására, gazdag múltjának ismertetésére.

A 360 Design Budapest installációja a tér indusztriális jellegére, rekonstrukciójára reflektál. A rendezési elv lehetővé teszi, hogy 360 fokban járjuk körül a nemzetközi és magyar tárgykultúra kiemelkedő példáit. Az installációs térben hazai gyártók is megjelennek, egyedi kitelepüléseken keresztül mutatkoznak be a szakmai közönségnek.

A kiállítás kurátori koncepciója a magyar iparművészet és dizájn kulturális mélységeit emeli ki, rámutatva, hogy a diszciplínák az évszázadok során a nemzeti identitás központi alappilléreivé váltak.

A 360 Design Budapest bemutatja, hogyan öltenek új formát a szecesszió és az art deco gazdag esztétikai hagyományai a kortárs tervezők alkotásaiban, miközben a fenntarthatóság jegyében a körforgásos gazdaság és a tartós megoldások is előtérbe kerülnek.

Az MDDÜ három kiállítási kategóriában – Brand Product, Collectible Design, valamint Prototípusok és/vagy Digitális tervek – hirdetett pályázatot feltörekvő alkotók, formatervezők, ipar- és képzőművész hallgatók számára. A felhívásra minden korábbi évet meghaladó pályamű, több mint 90 munka érkezett be, amelyből egy szakmai bírálóbizottság választotta ki a legkiemelkedőbb tárgyakat a kiállítási koncepcióba. Az MDDÜ külön jelentkezést biztosított a feltörekvő alkotók, formatervezők és művészek számára, amelynek eredményeképpen idén közel 30 fiatal tehetség munkája debütálhat a 360 Design Budapest kiállításon.

Az idei évben „Meet the Designer and Manufacturer” kapcsolatépítést ösztönző találkozóra várják a szakmai közösséget. Továbbá helyszíni beszélgetésekkel és exkluzív tárlatvezetésekkel készülnek a látogatóknak, amely során Vitáris Iván és Schoblocher Barbara zeneművészeti megközelítésből, míg Nemes Márton, Tombor Zoltán képzőművészeti fókuszból mutatják be a sokszínű tárlatot. A tárlatvezetők sorához Szamosi Zsófia színésznő és Keller Adél tiktokker csatlakozik.

A Magyar Divat & Design Ügynökség kiemelt figyelmet szentel az edukációra és tudásmegosztásra, ezért ingyenes, élményalapú szakmai tárlatvezetést biztosít a szakképzési és felsőoktatási intézmények, tanulói és oktatói számára. A 360 Design Budapest 2024-es kiállításának együttműködő partnerei az Art Market Budapest, az Iparművészeti Múzeum és a Bayer Construct Zrt., az esemény médiapartnere az ELLE Decoration belsőépítészeti szaklap.

A programsorozaton a korábbi évekhez hasonlóan a nemzetközi szaksajtó kiemelkedő szereplői is tiszteletüket teszik, akik egy sokszínű hospitality túra keretén belül ismerkedhetnek meg Budapest ikonikus helyszíneivel, kulturális örökségével és kiemelkedő gasztronómiai különlegességeivel.

A tavalyi 360 Design Budapestről készült visszatekintő cikkünket itt találod.

(Forrás: közlemény)

dizájn | design | magyar divat és dizájn ügynökség | hfda | kiállítás

FOLYTASD EZZEL

A kiberbiztonság téged is érint! Mit is jelent valójában?

Így élheted meg az ünnepi hangolódást egy csodás kastély birtokán itt, a szomszédunkban

Rendeld meg a Roadster magazin 18. számát!

Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.

Megnézem, mert érdekel!
“Útra keltünk és összegyűjtöttük a legkiemelkedőbb hazai szállásokat és vendéglátóhelyeket számotokra. Ezek a helyek garantáltan felejthetetlen élményeket kínálnak, legyen szó romantikus pihenésről a Balaton partján vagy egy kulináris felfedezőútról Budapesten.”
Izing Róbert Izing Róbert, főszerkesztő

Legfrissebb ajánlataink

Irány a Roadster Select
teljes adatbázisa
A kiberbiztonság téged is érint! Mit is jelent valójában?
Hirdetés
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom